Brandstof aftap systeem

PatrickGSX

MF veteraan
17 mrt 2013
1.052
2
Lunteren
Wie o Wie heeft er een aftapsysteem op zijn motor zitten?

Ik wil er 1 op mijn Suzuki gaan maken, maar weet nog niet hoe.

Had dit wel gevonden: Race-Shop.nl | Brandstofsnelkoppeling

Maar hoe de leiding splitsen? zit origineel een hoge druk leiding op welke erg hard is.

Wie heeft er voorbeelden?

Mvg Patrick
 
Wie o Wie heeft er een aftapsysteem op zijn motor zitten?

Ik wil er 1 op mijn Suzuki gaan maken, maar weet nog niet hoe.

Had dit wel gevonden: Race-Shop.nl | Brandstofsnelkoppeling

Maar hoe de leiding splitsen? zit origineel een hoge druk leiding op welke erg hard is.

Wie heeft er voorbeelden?

Mvg Patrick

2 opties:
Leiding doorzagen, T stuk erin, met slangklemmen vast zetten en relais met schakelaar overbruggen. Aan uiteinde slang de gelinkte koppeling met extra stukje leiding.

De betere optie is een extra aftappunt in de tank maken met de koppeling eraan zodat de tank gewoon leegloopt als je de slang aankoppelt.
 
2 opties:
Leiding doorzagen, T stuk erin, met slangklemmen vast zetten en relais met schakelaar overbruggen. Aan uiteinde slang de gelinkte koppeling met extra stukje leiding.

De betere optie is een extra aftappunt in de tank maken met de koppeling eraan zodat de tank gewoon leegloopt als je de slang aankoppelt.


Als je hem gewoon op contact zet, pompt de pomp toch ook?
 
Misschien heb je hier wat aan, dit is bij een R6 trouwens:

9eyhqrypmwhis.jpg


5rqrxldvfmubs.jpg


ghhlbsirus2sf.jpg


Slang is lang genoeg om te kunnen bereiken zonder de tank te verwijderen. Motor hoeft niet op contact te staan en de pomp hoeft niet onnodig te draaien.
Wat wel eens wil gebeuren is dat er kleine deeltjes van de explosafe |( in de slang en de snelkoppeling komen. De snelkoppeling blijft dan een beetje lekken, erg lullig als je daar vlak voor een wedstrijd achter komt. Met een stuk slang kun je dus de slang dubbelvouwen en er een tywrap om heen trekken, kun je iig de wedstrijd rijden. :+
 
niet bevorderlijk voor je startmotor lijkt me..... gewoon een schakelaartje monteren voor het overbruggen van het relais.

Hoezo niet bevorderlijk voor de startmotor?
Je start de motor 1x,motor loopt,brandstofpomp ook,retour los,dus komt uit de slang in je opvangbak, proces stopt als de tank leeg is,heeft niets met de startmotor te maken,of loop jij hem altijd aan om de startmotor te ontzien?
 
Gewoon een peilstok maken zodat je weet hoeveel erin zit. Is erg handig, werkt veel sneller en je accu blijft vol.


Met explosafe in de tank werkt dat niet meer ;-)

Ik heb in mijn tank gewoon gat geboord 7mm aansluit flens.
Stukje slang met koppeling. Klaar...
Koppeling komt onder het zadel uit en zit met een strap vast aan het frame.
Kan op de grond transparante slang op de koppeling drukken en de tank loopt vanzelf door de zwartekracht leeg.

EN als je de slang optilt kan je precies zien hoeveel benzine er in de tank zit..
Ik heb aan de buiten kant van mijn tank streepjes staan van 4 tot 17 liter ;-) net als bij boten maar dan voor d3 diepgang :-) op het circuit krijg ik ook vaak de vraag waarvoor dat is.
Ps bij Brammer.nl hydro koppelingen en flensen e.d kost geen drol en zijn van metaal. Ik kreeg ze zelf gratis van de eigenaar toen ik vertelde waarom ik ze nodig had :-)
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb je hier wat aan, dit is bij een R6 trouwens:


Slang is lang genoeg om te kunnen bereiken zonder de tank te verwijderen. Motor hoeft niet op contact te staan en de pomp hoeft niet onnodig te draaien.
Wat wel eens wil gebeuren is dat er kleine deeltjes van de explosafe |( in de slang en de snelkoppeling komen. De snelkoppeling blijft dan een beetje lekken, erg lullig als je daar vlak voor een wedstrijd achter komt. Met een stuk slang kun je dus de slang dubbelvouwen en er een tywrap om heen trekken, kun je iig de wedstrijd rijden. :+

Hier heb ik zeker wat aan, hoe heb jij die aansluiting onderin je pomp gemaakt?
 
Met explosafe in de tank werkt dat niet meer ;-)

Ik heb in mijn tank gewoon gat geboord 7mm aansluit flens.
Stukje slang met koppeling. Klaar...
Koppeling komt onder het zadel uit en zit met een strap vast aan het frame.
Kan op de grond transparante slang op de koppeljng drukken en de tank loopt vanzelf door de zwartekracht leeg.

EN als je de slang optilt zit je hoeveel benzine er in de tank zit..
Ik heb aan de buiten kant van mijn tank streepjes staan van 4 tot 17 liter ;-) net als bij boten maar dan voor d3 diepgang :-) op het circuit krijg ik ook vaak de vraag waarvoor dat is.
Ps bij Brammer.nl hydro koppelingen en flensen e.d kost geen drol en zijn van metaal. Ik kreeg ze zelf gratis van de eigenaar toen ik vertelde waarom ik ze nodig had :-)

Dat is een goeie!
Van de winter er ook maar is op knutselen.

Toevallig enig idee hoe die koppeling precies heet?
 
Laatst bewerkt:
Hier heb ik zeker wat aan, hoe heb jij die aansluiting onderin je pomp gemaakt?


Is naar idee van Edwin Ott. Het punt wat je ziet in het plastic van de brandstofpomp wordt bij de R6 niet gebruikt, zit wel een soort aansluiting maar dat is gewoon dicht. We hebben daar een gat in geboord en vervolgens gasdraad in getapt (ik meen 3/8 maar dat weet ik niet meer zeker). Dan is het simpel een messing nippel erin en aan de andere kant de slang erop knellen en klaar. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan