brandstof gebruik Kawasaki versys 650

grobbelaar58

Rookie
9 sep 2019
3
0
mijn Kawasaki versys 650 cc bouwjaar 2010 verbruikt teveel brandstof (1:15) wat kan daar de oorzaak van zijn . Motor moet zeker 1:20 verbruiken
 
Even in mijn glazen bol kijken.....:P
Dat kan natuurlijk legio oorzaken hebben van lekkage, jou rijstijl tot de afstelling van de fiets. Als jij niet geks doet (bv enkel korte ritjes met veel optrekken en afremmen) dan zou je de motor eens op de testbank kunnen laten zetten om te kijken of de afstelling nog goed is. Zitten er toevallig geen zaken als een power commander op gemonteerd?
 
ik denk zelf aan de afstelling, dus ga maar eens een storingsanalyse laten doen. Ik weet niet of het er toe doet, maar machine is teruggesteld voor a2 rijbewijs. De vorige eigenaar heeft het schroefje er uit gedraaid om op vol vermogen te kunnen rijden (illegaal). Verder rijdt de machine prima.
 
Even in mijn glazen bol kijken.....:P
Dat kan natuurlijk legio oorzaken hebben van lekkage, jou rijstijl tot de afstelling van de fiets. Als jij niet geks doet (bv enkel korte ritjes met veel optrekken en afremmen) dan zou je de motor eens op de testbank kunnen laten zetten om te kijken of de afstelling nog goed is. Zitten er toevallig geen zaken als een power commander op gemonteerd?
power commander? geen idee
 
Mijn Vstrom 650 (volgens mij een vrij vergelijkbare fiets) doet 1:25-26 sinds ik erachter kwam dat hij veel lekkerder rijdt als ik wat kalmer aan doe. De eerste paar maanden deed ie 1:20-ish geloof ik, bij 1:15 zou ik mijn systeem nakijken op lekkage en een camera erbij of niet iemand mijn brandstof jat.


Hier komt er een modeljaar gemiddeld boven de 1:20, dus misschien een beetje rustiger aan met je rechterpols en dan duikt je verbruik zo omlaag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan