pegaso-rider
MF veteraan
Eigenlijk is mijn vraag heel eenvoudig en met ja of nee te beantwoorden. Zorgt een hogere octaan gehalte voor een schonere verbranding in de motor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
V-power was altijd RON97, alleen deze is niet standaard. 95 en 98 is dat wel. Maar; het was geen RON98 maar 97; dus mag er geen label van 98 op. Vandaar dat V-Power altijd het label droeg van 95; terwijl de klopvastheid 97 was. Nu dus 98; dus ze zullen overal wel nieuwe stikkers gaan plakken
In een zwaar vervuild brandstofsysteem van een gloednieuwe volkswagenZeggen ze,
zelfs het het deel waar je het vulpistool inhangt wordt brandschoon, kijk maar eens goed naar die reclame waar de borsteltjes die ze ingebouwd hebben hun werk doen.
Dat komt door de sjoemelsoftware.In een zwaar vervuild brandstofsysteem van een gloednieuwe volkswagen
Vond de RON95 al vreemd, meende dat het idd 97 was. Dit verklaart 't . Marketing technisch verkoopt zo'n RON98 sticker vast beter.
Dat komt door de sjoemelsoftware.
Als je echt goed spul wilt moet je bij Firezone zijn, of als je dicht bij de grens woont Aral 102 halen.
competition 102® | Salland Olie
Alles is hier al zo'n beetje besproken.
Ethanol in Benzine
Het is wel zeker dat het blok inwendig schoner word,wel is het de vraag of bij met name oudere motoren die niet eerder op V power gereden hebben dat wenselijk is,ik heb een
oude FZR1000 gehad en was over gestapt op V power,wat er gebeurde was dat het olieverbruik wat eerst een liter op 4000km was steeds hoger werd,en na ongeveer 3000km
naar 1 op 1600 steeg ,waarschijnlijk omdat de V power de kool verwijderde die de olieschraapveren nog enige steun gaf bij het afdichten.Ik zou anders geen andere verklaring
kunnen geven voor het zo snel toenemende olieverbruik.Blijft dan wel het feit dat
die motor eigenlijk aan revisie toe was,hij reed verder nog prima.
Heb je ook nog een inhoudelijke reactie?Dat jij nog geen baan hebt bij TNO of AKZO of iets dergelijks...
Jouw analytische manier van werken is geen speld tussen te krijgen, en je materialen kennis getuigt van een hoog niveau .....wetenschappers over de hele wereld zouden aan je voeten liggen
Dit zegt mij genoeg, ik tank dus af en toe V-power
Met beide kan ik leven al zou ik wel teleurgesteld zijn als het niet ook reinigdmaar dan is weer de vraag : heeft af en toe ook effect ? kuist het echt of komt er af en toe minder vuil bij ?
Lang geleden, toen ik nog in een Toyota garage werkte, een klant in het bezit van 2 Toyota Crowns, met meer dan 650.000km en 820.000km op de teller, originele motorblokken. Van die laatste moest de cilinderkop pakking vervangen worden, was de eerste grote herstelling in de loop van die auto. Cilinderkop, kleppen, pistons en cilinderwanden waren nog heel mooi. De geplande revisie van het motorblok (wat in samenspraak met die klant besproken was, omdat hij de 1 miljoen wilde halen, die hij intussen wellicht heeft), werd afgelast.Wel een voorbeeld uit de praktijk,ik was toen op bezoek bij Hoegee motortechniek,
hij was een Hayabusa blok aan het opvoeren en was verbaasd hoe schoon de kleppen
waren,de eigenaar had alleen maar met V power gereden.
Goed, maar waarom is het dan 'goed spul'?
zolang het aan de eisen van je voertuig fabrikant voldoet,heb je een beter gevoel bij de dure
sapjes tank dan vooral die,of het helpt is de vraag,kwaad kan het niet voor je voertuig,wel
voor je portemonnee.
Volgens mij is dat (kleine) verschil er alleen als je een klopsensor hebt.98 rijdt zuiniger dan 95, dus een deel van het prijsverschil verdien je terug. 95 blijft alsnog wat economischer dan 98 qua prijs per kilometer, maar het is minder dan het verschil wat je op de pomp ziet staan. Helemaal als je in beschouwing neemt dat de ethanol van 95 op langer termijn mogelijk kosten door schade aan rubbers etc. veroorzaakt. Daarbij rijden bepaalde voertuigen prettiger op 98, ik merk iig wel (iets) verschil tussen 95 & 98.
Voor die paar euro die het per tank scheelt en gezien ik niet zo veel kilometers maak ga ik altijd voor 98.
98 rijdt zuiniger dan 95, dus een deel van het prijsverschil verdien je terug. 95 blijft alsnog wat economischer dan 98 qua prijs per kilometer, maar het is minder dan het verschil wat je op de pomp ziet staan. Helemaal als je in beschouwing neemt dat de ethanol van 95 op langer termijn mogelijk kosten door schade aan rubbers etc. veroorzaakt. Daarbij rijden bepaalde voertuigen prettiger op 98, ik merk iig wel (iets) verschil tussen 95 & 98.
Voor die paar euro die het per tank scheelt en gezien ik niet zo veel kilometers maak ga ik altijd voor 98.