brandstof kraantje ZZR-600

AronKamp

MF'er
10 apr 2011
48
0
Hey even een vraagje ik was vanmiddag gaan rijden en was gisteren vergeten mijn benzine kraantje op off te zetten. nu starte hij zonder choke direct, maar met de choke had die er veel minder zin in (toerental bleef gelijk).

Normaal gaat hij zonder choke ook gelijk aan maar blijft hij mopperen tijdens het stationair en met de choke is die ADHD.

Hier heb ik twee vragen over:

Er zit toch een benzine pomp in, waarom is er dan toch benzine in mijn motor gekomen?(omdat hij nu al vol met benzine is en daarom geen choke nodig heeft. Is mijn pompje dan lek of kapot (omdat hij benzine heeft gelekt)?

en ten tweede heb ik nu mijn motor verzopen, en zo ja moet ik nu mijn bougies vervangen?

Ik heb deze ook bij het grote ZZR topic geplaatst omdat ik niet weet of dit type afhankelijk is.
 
Als hij gewoon loopt en rijd dan moet je er niets aan doen. De "off" functie van de benzinekraan is een handmatige veiligheid. De automatische veiligheid zijn de zgn. "vlotters" in je carburateurs, die voorkomen dat er te veel brandstof naar de carbs stromen.

Die automatische veiligheid begeeft het wel eens als je motor een lange tijd stil staat, maar daar is meer dan 24uur voor nodig.

Als je er geen vertrouwen in hebt kun je je oliepeil eens controleren. als die nu ineens ver boven de max. staat dan zit er wss benzine in de olie (verdampt ook vanzelf als de motor warm word).
 
Als je er geen vertrouwen in hebt kun je je oliepeil eens controleren. als die nu ineens ver boven de max. staat dan zit er wss benzine in de olie (verdampt ook vanzelf als de motor warm word).

Hiermee wek je de suggestie dat het niet uitmaakt als het peil te hoog is door benzine bij de olie, en je "gewoon" kan gaan rijden om het peil weer "normaal" te krijgen.
 
een klein beetje benzine verdampt idd wel tijdens het rijden.
maar als het oliepeil echt zichtbaar is gestegen dan zou ik toch wel even de olie vervangen.
verder hoef je de kraan normaal gesproken niet uit te zetten, de pomp sluit de toevoer af.
dus controleer je brandstofpomp en het oliepeil.
 
Als je problemen hebt dat je brandstof doorloopt je blok in, dan zou ik eerst eens gaan kijken naar de afsluiters in je carburateurs!! Die zitten gekoppeld aan de vlotters en zorgen ervoor dat de brandstoftoevoer af wordt gesloten als de vlotterkamer vol is. Zij willen na verloop van tijd nog wel eens gaan lekken, en dan kan de benzine zo doorlopen.
Als dat het geval is, dan zou ik ook niet proberen de motor te starten, want je kunt dan een "vloeistofslag" krijgen omdat misschien een van je cilinders vol staat met brandstof.
Vloeistof is niet compresseerbaar, waardoor dan je drijfstang krom buigt!!!
Ik zou persoonlijk de boel eerst goed nakijken!!! Je zou niet de eerste zijn die dit overkomt!!

Grtz Eagle.

Suc6 ermee!
 
Hey even een vraagje ik was vanmiddag gaan rijden en was gisteren vergeten mijn benzine kraantje op off te zetten. nu starte hij zonder choke direct, maar met de choke had die er veel minder zin in (toerental bleef gelijk).
Kan gebeuren.
Normaal gaat hij zonder choke ook gelijk aan maar blijft hij mopperen tijdens het stationair en met de choke is die ADHD.

Hier heb ik twee vragen over:

Er zit toch een benzine pomp in, waarom is er dan toch benzine in mijn motor gekomen?(omdat hij nu al vol met benzine is en daarom geen choke nodig heeft. Is mijn pompje dan lek of kapot (omdat hij benzine heeft gelekt)?
:?

Je zet je contact aan, pomp gaat draaien, carbs zitten vol en zijn klaar voor genruik.
Je start, blok loopt.

Waarom je vraag over of er toch benzine in je motor is gekomen :?
en ten tweede heb ik nu mijn motor verzopen, en zo ja moet ik nu mijn bougies vervangen?
Hij loopt toch :?
Indien ja: niks aan de hand en rijden.
Ik heb deze ook bij het grote ZZR topic geplaatst omdat ik niet weet of dit type afhankelijk is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan