Brandstof meter blijf Max aanwijzen bmw f650gs 2010

Nee, dat is niet altijd het geval. Genoeg motoren beginnen halverwege de tank met bewegen en dalen dan met je niveau mee naar 0. De vlotter hangt op de max totdat het niveau ver genoeg gedaald is om deze te laten zakken, en dat is vaak pas bij een halve tank. Tank volgooien, dagteller resetten, lekker tot reserve oprijden en dan volgooien. Weet je voortaan hoeveel km je ongeveer per tank rijdt.
 
Heb de motor vorigjaar gekocht toen werkte de de meter nog. Heb hem in de winter vol weggezet. En de koplamp vervangen. Waardoor de accu Polen er af zijn geweest.
Hét weekend 160 km gereden maar nu blijft de meter Max aangeven en zakt niet.
 
Nee, dat is niet altijd het geval. Genoeg motoren beginnen halverwege de tank met bewegen en dalen dan met je niveau mee naar 0. De vlotter hangt op de max totdat het niveau ver genoeg gedaald is om deze te laten zakken, en dat is vaak pas bij een halve tank. Tank volgooien, dagteller resetten, lekker tot reserve oprijden en dan volgooien. Weet je voortaan hoeveel km je ongeveer per tank rijdt.
Dit is inderdaad handig kom ik niet onverwacht leeg te staan
 
Ik "vermoed" dat je tank er dan af moet??? Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dit bij een motorfiets zelf ook nog nooit heb gedaan.

Bij mijn auto heb ik echter wel ooit het zelfde probleem gehad. Toen bleek er wat rotzooi op het sleep contact van de niveau sensor te zitten.

Die sensor werkt eigenlijk gewoon met een drijvend stukje plastic dat via een stangetje aan een sleepcontactje zit. Gooi je de tank vol dan gaat dit slangetje omhoog door het stukje plastic dat op de benzine drijft. Daalt het niveau dan gaat ook het stangetje mee omlaag. Aan de hand van de positie van dit stangetje weet de brandstofmeter wat hij moet aangeven.

Als je de niveau sensor er uit hebt zou je eens kunnen kijken wat er met de brandstofmeter gebeurt als dat stangetje beweegt. Als het goed is zou dan na een aantal seconden de wijzer wat anders aan moeten gaan geven. Bij mijn auto gebeurde dat niet tot ik de de sleepcontactjes had opgepoetst.

Sinds dien geen last meer van gehad :)
 
Sowieso geeft jouw meter pas minder streepjes als je tank MINDER dan half vol zit. Half vol, of voller dan dat staat het metertje vol en staat er een klein pijltje omhoog te wijzen. Dat staat ook in je eigenaarshandboekje geschreven als het goed is. (lees dat maddafakking boekje :P )

Dat het vlotterelement blijft hangen zou kunnen, dan moet je onder je zadel de brandstofslang lossen (pas op, staat onder druk), de 2 stekkers losmaken, en dan de borgring die de brandstofflens in de tank houdt losdraaien. Daar is of een specialtool voor nodig, of een grote schroevendraaier met een hamer en wat beleid.

Doe dit pas wel als je er zeker van bent dat je tank bijna leeg is, anders heb je kans dat je tank gedeeltelijk leeg loopt.

Blaas ook even de omliggende ruimte om de flens heen schoon, zonde als er allemaal viezigheid in je tank valt.
 
Sowieso geeft jouw meter pas minder streepjes als je tank MINDER dan half vol zit. Half vol, of voller dan dat staat het metertje vol en staat er een klein pijltje omhoog te wijzen. Dat staat ook in je eigenaarshandboekje geschreven als het goed is. (lees dat maddafakking boekje :P )

Dat het vlotterelement blijft hangen zou kunnen, dan moet je onder je zadel de brandstofslang lossen (pas op, staat onder druk), de 2 stekkers losmaken, en dan de borgring die de brandstofflens in de tank houdt losdraaien. Daar is of een specialtool voor nodig, of een grote schroevendraaier met een hamer en wat beleid.

Doe dit pas wel als je er zeker van bent dat je tank bijna leeg is, anders heb je kans dat je tank gedeeltelijk leeg loopt.

Blaas ook even de omliggende ruimte om de flens heen schoon, zonde als er allemaal viezigheid in je tank valt.
Ga hem dan eerst leeg rijden en kijke. Wat hij doet. Bedankt voor de tips
 
Terug
Bovenaan Onderaan