Brandstof pomp blijft lopen bmw

oster17

Rookie
3 apr 2009
5
0
Hengelo
Hallo allemaal de brandstof pomp blijft lopen van mijn bmw k1100LT. Ik denk dat er dan een relais vast blijft zitten. Heeft iemand hier ervaring mee. Heb al onder de tank de relais er 1 voor 1 uitgetrokken. Maar de pomp blijft maar lopen. Weet iemand waar deze zich dan bevind?

Groeten Ferry
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens iemand geholpen met BMW (K100rs of rt,zo'n driepitter).
Daarvan zat de pomp juist vast door te lange stilstand.
Met veel wringen en wurgen de moertjes losgedraaid en de pomp gedemonteerd.
Bleek later dat je de pomp er zou uit kon trekken.
En waar zat de pomp? IN de benzinetank.
 
Laatst bewerkt:
Ja maar bij deze gaat iets niet goed. Op het moment dat ik d esleutel er uit haal dan blijft hij nog doorlopen. Dus dan is de accu na een uur leeg.

Denk je dat het je brandstofpomp is of weet je dat zeker ??

Dit klinkt meer als een startrelais dat door te lage accuspanning zichzelf 'vastgelast' heeft.
Veelvoorkomend probleempje, zeker bij de K-serie.
 
Sluiting. Maar waar...
Goed alle draden controlen op slijtage. De draad die normaal geschakeld wordt, maakt nu constant contact. Beruchte plekken zijn bij het balhoofd en pleken waar je zadel tegenaan schuurt.
 
Volgens mij zet de pomp een leiding voor de inspuiting onder druk. Misschien dat hij pas stopt als deze onder druk staat (druksensor) en dat deze niet werkt of dat de kabel er naartoe is doorgesleten en massa maakt (druksensor schakelt ook naar massa).
Je zou eventueel bij de zekeringen de zekering van de brandstofpomp eens eruit kunnen halen en kijken of het geluid dan ook stopt?
Bij de K100 gaat de benzinepomp via het contactslot geloof ik, daar kan natuurlijk ook iets niet lekker zitten waardoor de spanning naar de pomp niet onderbroken wordt.
Of die pomp een eigen relais heeft durf ik niet te zeggen..
 
Weet je zeker dat het de brandstofpomp is: Die zit bij een K1100 DUS OOK in de tank.
Ik heb even op www.realoem.com gezocht en K1100 is volgens hun geproduceerd tot 04-1999 ?????
2001 kon ik dus niet vinden

Ik denk dat die opmerking van Baksteen dus niet zo gek was...
 
Weet je zeker dat het de brandstofpomp is: Die zit bij een K1100 DUS OOK in de tank.
Ik heb even op www.realoem.com gezocht en K1100 is volgens hun geproduceerd tot 04-1999 ?????
2001 kon ik dus niet vinden

Ik denk dat die opmerking van Baksteen dus niet zo gek was...

k1100 is een opgeboorde k100 volgens mij. Wel met paralever e.d. Bij een K100 zit de pomp in de tank en onder het zadel zit: De boordcomputer, accu, dynamo rechts, startmotor+ relais links.
Als er abs op zit, zit de abs pomp ook ter hoogte van het zadel.

Misschien is het handig een fototje te plaatsen met een pijltje erin gepaint naar waar het geluid vandaan komt? Het zou misschien kunnen dat er een benzinepomp kapot is gegaan ooit en er een ander type buiten de tank is geplaatst?
 
Terug
Bovenaan Onderaan