brandstof probleem zx6r '96

zante

Rookie
26 mrt 2012
12
0
arnhem
Hoi,

Ik heb sinds een jaar of 4 een zx6r uit '96.
De motor is mij altijd zeer goed bevallen, echter heeft ie sinds vorig jaar enkele problemen.
Het begon vorig jaar zomer met een lekkende benzinekraan op de reserve stand.
Aangezien de hoofdstand niet lekte ben ik deze maar blijven gebruiken.
De motor had naast de lekkende benzinekraan nog een probleem:
1>Het duurde enkele seconden voordat de motor na het starten liep.
2> motor loopt nauwelijks stationair, choke moet vol open staan, anders slaat ie af, ook onder het rijden.
3> Bij rijden "smoort" het toerental bij 6 á 7000.

Nagekeken/opgelost:
brandstof kraan heeft nieuw rubber, géén lekkage meer
brandstof filter en brandstof leidingen vernieuwd
stekkers/draden electrische installatie

De brandstof pomp heb ik los op een accu getest en werkt dan goed.
Echter als ik de brandstofpomp weer aansluit, gebeurt er niets meer, ook niet na inschakelen contact en/of startbutton.

Ik vermoed dat het brandstofrelais (CF308a) defect is.
Inmiddels ook doorgemeten, maar volgens mij is dit geen standaard relais, dus ik meet vreemde waardes.


Wie o wie kan me helpen ?

Met vriendelijke groet,
patrick
 
Nou het volgende:
Zojuist het goedje uit het carter laten lopen....7 liter, ik heb 4 x 1,5 liter colaflessen en een klein beetje uit het carter gehaalt.
Het stinkt naar benzine, is pikzwart, maar het brand voor géén meter. (moest ik testen van m'n buurman, want wilde weten of er water bij zat)

HELP..wat is er aan de hand met m'n 6-je ???????
En wat kan ik nu het beste doen.

Morgen waarschijnlijk de compressie meten (mits ik een meter kan scoren)
Dit weekend worden de carb's door de ultrasoon gehaald
en dan ???

thnx en groet,
patrick
 
Laatst bewerkt:
godverdorie, kost me 5 minuten voor ik weer wat kan tikken.... :P

zo te horen sluiten je vlotternaalden niet goed af waardoor er benzine via je cilinders het carter in loopt. dus toch carbs schoonmaken en kijken of de rubber tips van de naardel niet versleten zijn.

weet niet of je een vacuum bediende brandstofkraan hebt, maar als dat zo is zou ik hier een nieuw membraam in zetten, dat voorkomt dit probleem grotendeels.
 
@guntherrex,

Nee ik heb geen vacuum dediende brandstofkraan, gewoon 1-tje die je met de hand moet draaien/regelen.

Ga eerst vandaag/morgen de compressie meten, dit weekend zou ik al een ultrasoonbak mogen gebruiken van iemand, om de dual carbs van een klassieker auto schoon te maken, dan maak ik gelijk maar de carbs van de motor schoon.
voor of erna ga ik de vlotternaalden en dergelijke nakijken.

thnx voor het meedenken en de reakties.
Ik hou jullie op de hoogte.

groet,
patrick
 
Laatst bewerkt:
Zante, ik heb volgens mij precies het zelfde probleem. Mijn zx6r, ook uit '95 doet 't, na in de winter stil te hebben gestaan, het niet meer. Ik verdenk de brandstofpomp, want als ik de brandstofleiding van de pomp naar de carbs in een potje doe en de motor start komt er geen brandstof uit. Nu jij het relais hebt vervangen, doet de brandstofpomp het wel in deze testopstelling?
 
Terug
Bovenaan Onderaan