Brandstof verbruik Fireblade 929

RaysFireBird

MF'er
15 aug 2012
96
0
Noord holland
Ik had al vernomen dat de Blade veel brandstof verbruikte maar dat ie 180km op een volle tank zou doen had ik niet verwacht.

Is hier iet tegen te doen dat het verbruik minder word.


mvg Ray
 
Volgens mij is dat dus onzin.
Stel je gaat tanken als hij recht staat, je gooit hem helemaal vol.
Dan ga je afrekenen, dan zet je hem toch op de jiffy. Zou die dan niet moeten overlopen?

Tankinhoud is overigens 18lt volgens het boekje, maar volgens mij gaat er maar 16lt in.
Hoe noem je mijn tekst? :( |( :X



:+

Is geen onzin, tenzij er iets mis is (of je vergeet je tankdop weer dicht te doen) stroomt je tank niet over als je hem naderhand weer op de jiffy zou zetten.
 
Hoe noem je mijn tekst? :( |( :X



:+

Is geen onzin, tenzij er iets mis is (of je vergeet je tankdop weer dicht te doen) stroomt je tank niet over als je hem naderhand weer op de jiffy zou zetten.

Daar is een overloopje voor, bij de vulopening.

Geloof me, afgelopen twee weken vaker gezien O-)
 
20 posts later zijn we er eindelijk uit hoeveel liter er verbruikt is over 180 km .. _O-

In plaats van te gokken, ga naar een benzinestation. Gooi je tank vol. Zet je dagteller op nul. Ga rijden tot ie leeg is. Ga terug naar benzinestation. Gooi tank wederom vol. Bekijk km-stand op dagteller en hoeveel getankte liters. Hoera, je weet nu redelijk goed wat je verbruik is. Doe dit enkele keren en kom zo op een gemiddelde uit.

En dan weten we nog niet eens iets over de rijstijl, of ts als een oma rijdt of als een bezetene aan het gas hangt... :z
 
hoe kan iets dat afgesloten wordt door een klemverbinding met rubber pakking ring gaan lekken?

dat is geen onzin, met de motor rechtop gaat er meer in de tank.

en je overloop dan?


btw, je hebt toevallig niet een duitse Blade? (met lambda sonde)
Ik heb een import, en heb een 'Nederlands' uitlaatsysteem gekocht, met dus geen schroefgat voor een lambda sonde.
Verbruik ging toen ook meteen naar 1:10. (sonde hing gewoon los, nergens aangesloten. => pure zuurstof enzo...)

Toen een gat in me uitlaat geboord en een moer op me uitlaat gelast en aangesloten. Verbruik meteen weer normaal.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij stond er genoeg in de start topic ik ging ervanuit dat de Blade expert de inhoud van een tank wisten dat leek mij dus niet nodig om het te vermelden.

Maar goed ik heb de motor niet zo lang iets meer dan een maandje.
De vorige eigenaar heeft begin dit jaar een beurt uitgevoerd staandaard zaken als olie en olie filter lucht filter nieuwe banden.
de remmen moeten binnenkort vervangen worden en ontlucht worden.

Maar dat heeft geen invloed op het verbruik.
 
en je overloop dan?


btw, je hebt toevallig niet een duitse Blade? (met lambda sonde)
Ik heb een import, en heb een 'Nederlands' uitlaatsysteem gekocht, met dus geen schroefgat voor een lambda sonde.
Verbruik ging toen ook meteen naar 1:10. (sonde hing gewoon los, nergens aangesloten. => pure zuurstof enzo...)

Toen een gat in me uitlaat geboord en een moer op me uitlaat gelast en aangesloten. Verbruik meteen weer normaal.


Ik heb er een met een lambdasonde in de uitlaat.
 
Daar is een overloopje voor, bij de vulopening.

Geloof me, afgelopen twee weken vaker gezien O-)
Ik weet het, heb het gehad en tank sindsdien de motor op de jiffy _O-
Maar het zou niet zo moeten zijn, was iets met een rubberen afdichting (met die dingen heb je vaker problemen, iets met kinderen :+ )
 
en je overloop dan?


btw, je hebt toevallig niet een duitse Blade? (met lambda sonde)
Ik heb een import, en heb een 'Nederlands' uitlaatsysteem gekocht, met dus geen schroefgat voor een lambda sonde.
Verbruik ging toen ook meteen naar 1:10. (sonde hing gewoon los, nergens aangesloten. => pure zuurstof enzo...)

Toen een gat in me uitlaat geboord en een moer op me uitlaat gelast en aangesloten. Verbruik meteen weer normaal.

overloop valt er buiten, die is voor overgelopen brandstof.. die rubber ring sluit op de opstaande binnenste ring

:') en daar is je antwoord dus.
je motor zit nu dus gewoon in een soort nood loop voor brandstof verhouding.

die heeft de lambda nodig om je brandstof verhouding af te regelen.

nja dat is te verwachten he.. maar heeft niks met duits of nederlands te maken hoor.

alle injectie motoren hebben een lambda sonde origineel fabrieks af
 
Laatst bewerkt:
overloop valt er buiten, die is voor overgelopen brandstof.. die rubber ring sluit op de opstaande binnenste ring

:') en daar is je antwoord dus.
je motor zit nu dus gewoon in een soort nood loop voor brandstof verhouding.

die heeft de lambda nodig om je brandstof verhouding af te regelen.

nja dat is te verwachten he.. maar heeft niks met duits of nederlands te maken hoor.

alle injectie motoren hebben een lambda sonde origineel fabrieks af

hoef je niet om te huilen hoor :+
Maargoed, wat ik al zei check je air/fuel intake verhouding bij de dealer oid dan kom je er snel genoeg achter.


Mij is verteld dat de SC44 met lambdasonde alleen in Duitsland en Californie verplicht was. Maar ik kan het mis hebben :)
 
hoef je niet om te huilen hoor :+
Maargoed, wat ik al zei check je air/fuel intake verhouding bij de dealer oid dan kom je er snel genoeg achter.


Mij is verteld dat de SC44 met lambdasonde alleen in Duitsland en Californie verplicht was. Maar ik kan het mis hebben :)

dat is wel om te huilen!

je rijd zelf een 929.. dan zou je toch een keer naar je tankdop moeten gekeken hebben hoe dat zit en werkt :')

oh nja, kan zijn maar t staat mij bij dat die in NL t ook had.

mn sc57 heeft t iig wel :Y
 
Volgens mij stond er genoeg in de start topic ik ging ervanuit dat de Blade expert de inhoud van een tank wisten dat leek mij dus niet nodig om het te vermelden.

Maar goed ik heb de motor niet zo lang iets meer dan een maandje.
De vorige eigenaar heeft begin dit jaar een beurt uitgevoerd staandaard zaken als olie en olie filter lucht filter nieuwe banden.
de remmen moeten binnenkort vervangen worden en ontlucht worden.

Maar dat heeft geen invloed op het verbruik.

Even voor de zekerheid; weet je zeker dat de 180 km klopt?
Dat je teller niet defect is oid?
 
Terug
Bovenaan Onderaan