Brandstof verbruik KAWA ZZR 600

D. Scholten

Rookie
29 jan 2002
5
0
Gendringen
Ik heb omlangs een ZZR 600 van het bouwjaar '92 gekocht. Op het dashboard zitten rechts boven 2 lampjes bovenelkaar met opschrift 'Fuel'. Hoe geeft deze motor aan dat de tank leeg is? bijvoorbeeld: eerst 2 lampjes knipperen daarna 2 lampjes branden enz. en hoeveel brandstof heb ik nog wanneer de lamjes gaan knipperen.
Wie kan mij de juiste volgorde aangeven van signalering en de daarbij nog aanwezige hoeveelheid brandstof.

Groeten :]
 
Ik heb (nog) een '94-er. Ik weet dat ik ongeveer 200km tot de reserve kan. En dan ga ik ook meestal tanken en dan kan ik nog steeds maar tussen de 12 en 14 liter tanken. Ik heb wel een meter, geen lampjes. En ik dacht iets van 18 liter te hebben?

Ben er nog niet helemaal uit hoe ver ik echt kan. Bij m'n SV weet ik het precies. Ging gisteren 15,91 liter tanken, terwijl de tank 16 liter groot is. Toegeven hij begon al wel te sputteren. :] Hier is het trouwens knipperen 60 km (3 liter), en 30 km (1,5 liter). Komt wel aardig uit.
 
Hoi,

Ik heb 5 jaar een 90`er ZZR 600 gehad, bij mij gingen twee lampen tegelijkertijd knipperen bij 180 kilometer... rijkelijk vroeg, want dan had ik ongeveer 11 van de 18 liter weg gereden !

Tanken op de dagteller dus, bij ongeveer 250 kilometer gooide ik hem altijd vol...

Fijne motor trouwens.
 
Hoi,

Ik heb 5 jaar een 90`er ZZR 600 gehad, bij mij gingen twee lampen tegelijkertijd knipperen bij 180 kilometer... rijkelijk vroeg, want dan had ik ongeveer 11 van de 18 liter weg gereden !

Tanken op de dagteller dus, bij ongeveer 250 kilometer gooide ik hem altijd vol...

Fijne motor trouwens.

In bochten is ie wel lekker, alleen met belading valt het tegen vind ik. Gaat hij zoeken / pendelen.
 
Ik heb ook een zzr 600 uit '92.
Als de twee lampjes knipperen zit er nog zo'n 7 a 8 liter in.

Volgorde van lichtjes: Er gaan twee lampjes knipperen en die blijven knipperen tot je stilstaat. Het zijn er twee omdat dan bij een eventueel kapot lampje er nog een hebt. Als je er maar 1 hebt en die is kapot dan......
Slimme jongens he die kawasanten.
 
Ik heb geen ZZ-R 600, maar zover ik weet is de brandstofmeter _verschrikkelijk_ onnauwkeurig. Blijkt dat je vaak nog 70 km kunt rijden als het lampje gaat branden en dat is iets te vroeg. ;)
 
Ik rij gemiddeld 1:16.5 en gaat het lampje dus branden rond de 180 km. (Inderdaad: ongeveer 11 liter verbruikt)

Maar ik heb wel gezien dat er toch een verandering in knipperfrequentie is.. (wordt steeds zenuwachtiger (of ligt dat aan mij ;-)))
 
Terug
Bovenaan Onderaan