Brandstof verbruik Sym 125 cc motorscooters

Jessedew

Die hard MF'er
24 jan 2016
760
99
Goedemorgen allen,

Ik kan op het forum weinig vinden, zijn hier Sym rijders met een Symphony ST of Jet X, hoe bevalt die en met name, wat is het brandstof verbruik?

Ben aan het kijken voor een andere motorscooter en Sym heeft aantrekkelijke garantie regeling, maar moet het verbruik wel een beetje in orde zijn tov een Honda PCX.
 
Ik weet 't niet van de Sim maar heb een Honda pcx 125 gehad en die reed met rustig rijden 1 : 40 à 42.
Dus ik denk dat alle 125cc motoren zullen liggen tussen de 37 en 41, afhankelijk van rijstijl en belasting.
 
Zie spritmonitor.de
klopt, die had ik gecheckt, stond 1 bron op (op zich voldoende, maar benieuwd naar ervaringen hier (die er helaas weinig zijn) die tikte de 1 op 38 aan (vind ik weinig) mijn PCX rijdt zuiniger (1 op 43 of beter) maar zeker 1 op 40) idee dat hij met de jaren minder zuinig rijdt.

Anyway, de onderhoudskosten voor de PCX worden te hoog (65.000 km) en ik sleutel er niet zelf aan. Rij nu nog maar 7.000 km per jaar, maar het onderhoud is duurder dan toen ik nog veel meer km's reed (veel dingen gaan nu stuk of moeten worden vervangen. Met een nieuwe Sym heb ik 5 jaar garantie en heb ik hooguit 1 x nieuwe banden nodig, snaartje en wat olie wissels in de komende 5 jaar.

Per saldo zou dit dan, ondanks slechter brandstof verbruik voordeliger moeten zijn (en meestal rijdt ik niet vol gas, veel provinciaal) en slechts af en toe een stoplicht sprintje, dat is geen dagelijkse gang van zaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan