LOL, zeker de eerste keer dat je moet tanken of niet? Dit heb ik een keer gehad met een vriend van me die een auto had gekocht en niet wist of het een diesel was!!
Ik heb al een paar keer 98 getankt. Heb die motor pas een week. Het beesie start niet altijd even gemakkelijk, vandaar dat ik dacht: misschien ligt het aan de brandstof....
als ik 95 tank gaat ie meer trillen en heeft voelbaar minder vermogen, daarom pak ik gewoon 98, ook voor die paar centen op een tankje van 8 liter.....
Thanks! Ik stond al op het punt mijn leeg te halen, op een paar druppels na om het tankstation te kunnen halen Nu je het zegt, ik he dat inderdaad ook gehoord van Amerika dus dat klinkt me zeer aannemelijk in de oren. Maarreuh... wat tank jij dan
98 ...maar ben dit gewoon van m'n vroegere getunede XR's (HC zuiger etc..)daar voel je wel verschil,als ik nu eens 95 tank voel ik geen verschil,m'n 650 is voorlopig (motorblok)standaard.....
Heb voor de gein vandaag ook maar eens super plus of hoe die shit ook heet getankt.. 98 ongelood. Merk er nu nog niet zoveel van, maar er zat ook nog een paar liter 95 in... zal eens zien hoe de mijne er op reageert.. maar ik heb geen XR
voor een standaard 650 blok is 95 ook prima. met 98 schijnt 'ie wat feller te reageren/ meer vermogen/ enz, maar ik betwijfel of dat echt waar is, of uberhaubt merkbaar.
Vanwege mijn HRC-kitje (HC-zuiger) werd aangeraden om 98 te tanken, ik geloof ook niet of dat echt zo noodzakelijk is, maar voor die halve euro meer op een tank hoef je het natuurlijk ook niet te laten
verbruik van mijn motor met mijn rijstijl: tussen de 1:12 en 1:16
(nog tweemaal zo zuinig als mijn auto )
laatst geklokt met een motortoertocht 1:21,5 !!
ik heb het vermoeden dat mijn nieuwe edelbrock-carburateur zuiniger is dan de originele, en dat verbaast me maar je hoort mij niet klagen
Het lijkt me sterk dat je er iets van merkt, 98 heeft geen betere verbranding of zo. Alleen de klopvastheid is beter, dus als ie op 95 niet pingelt dan doet zal ie niet beter lopen met 98.