Brandstof

Wat gegevens voor de liefhebber:

Motor: viertakt IDI eencilinder diesel
Inhoud: 584 cc
Compressie: 21:1
Max vermogen: 24 pk bij 4800 tpm
Koppel: 45 Nm bij 2500 tpm
Gewicht: 167kg
voor de rest een 5 bak, ketting aandrijving, schijven voor en achter
en het mooiste -> verbruik: 1 op 35
 
Da\'s toch Pura bij de shell? :?

Ja, maar das te duur :)
Ik tank altijd bij een \'witte\' pomp (voor de autO). Op dit moment 2,25 per liter. Voor de motor maakt het me niet zoveel uit, gaat toch maar een liter of 7 in, dus dan zie je niet echt het verschil bij een volle tank.

Wat ik overigens ook niet snap is de hoge wegenbelasting voor auto\'s die op gas rijden. Het is juist beter voor het milieu....
 
Wat gegevens voor de liefhebber:

Motor: viertakt IDI eencilinder diesel
Inhoud: 584 cc
Compressie: 21:1
Max vermogen: 24 pk bij 4800 tpm
Koppel: 45 Nm bij 2500 tpm
Gewicht: 167kg
voor de rest een 5 bak, ketting aandrijving, schijven voor en achter
en het mooiste -> verbruik: 1 op 35

Leuk ding, maar ketting aandrijving in het leger? Waarom zouden ze niet voor cardan gekozen hebben, te duur?
 
Helaas ze bestaan, motoren op diesel en gas. Maar wie wil daar nu op rijden???

Vandaag in Breda een Honda zien staan met daarnaast een zijspan en ja wat denk je op LPG. Zelfs een G3 volgens de beschrijving.

Mocht je interesse hebben ga eens kijken bij Ad van Gils Motoren Breda. Te vinden bij de Hein Gericke Shop.
 
ja, hoe zit dat met pura...

heeft onderstaande persoon een gratis tank gekregen voor deze verkooppraat of hoe zit het?

kan in dat forum niks vinden, zit ook geen zoekfunctie op :(

viashell.jpg
 
Welles :P ! Klik op Forum en dan zie je als 2e optie bovenaan 'zoek' Zoek op shell pura en je vindt iets over dit stukje.
dammnnn... was ik blind?
heb me rot geklikt op zoek naar deze berichten... en ... volledig onzinnige informatie... staat nergens hoeveel beter/zuiniger of whatever het rijdt...

ga es op de bank met dat ding, grafieken, feiten wil ik zien ipv verkoopgelul
(da's voor die big-smile op die fazer)

mischien tankt ie het omdat de "vuller" zo mooi kleurt bij zijn motor....
 
Ik tank ook pura, hij loopt er wel mooier op, en er komt minder aanslag op de bougies... maar verder... Niet zuiniger, en schooner moet je maar aannemen, want dat kan ik niet meten...

Ik tank nog op de zaak... Straks een nieuwe baan, dan wordt het weer gewoon de meest goedkope muk die ik vinden kan...
 
Ik zat me af te vragen welke brandstoffen er voor een motor gebruikt worden. zijn er bijvoorbeeld motoren die op diesel rijden of op gas.

hier de smid ik rijd al een half jaar rond met mijn diesel ik heb namelijk een kubota z482 diesel ingebouwd in mijn BMW R69,het is een twee cilinder water gekoeld,met 12 PK aan de krukas en 3700 tpm haal ik een maxium snelheid van precies 87 km/uur verbruik is 1 op 35 woonwerk verkeer een keer naar ardenne geweest 1 op 39,8 eerlijke schijvers.

p.s. rijd op 62,5 % op slaolie.

groetjes de smid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan