Brandstoffilter gpz 1100

gpz rider

Die hard MF'er
20 nov 2015
302
73
Leeuwarden
Ben sinds kort in het bezit van een gpz 1100 uit 1995,deze motor heeft vgl mij alleen een filtertje in de benzinekraan zitten.
Ik wil dus graag,om allerlei carburateur problemen voor te zijn,een extra benzinefilter plaatsen.
Kan ik deze in de slang tussen de kraan en de carburateur plaatsen?
Of kan ik dan problemen krijgen met onvoldoende aanvoer naar de carburateur?
Kan ook niets vinden over een brandstofpomp op deze motor,hebben alle motoren eigenlijk zo'n pomp of kan de aanzuiging v.d. benzine ook op een andere manier plaatsvinden?
Dan zijn er ook nog eens heel veel verschillende filters;iemand die hierover advies kan geven?
Ik las dat de papieren filters (als die nog geleverd worden?) niet blij worden v.d. huidige benzine.

Vragen genoeg, alvast dank voor jullie reacties...

gr gerko
 
Ben sinds kort in het bezit van een gpz 1100 uit 1995,deze motor heeft vgl mij alleen een filtertje in de benzinekraan zitten.
Ik wil dus graag,om allerlei carburateur problemen voor te zijn,een extra benzinefilter plaatsen.
Kan ik deze in de slang tussen de kraan en de carburateur plaatsen?
Ja
Of kan ik dan problemen krijgen met onvoldoende aanvoer naar de carburateur?
Kan ook niets vinden over een brandstofpomp op deze motor,hebben alle motoren eigenlijk zo'n pomp of kan de aanzuiging v.d. benzine ook op een andere manier plaatsvinden?
Dan zijn er ook nog eens heel veel verschillende filters;iemand die hierover advies kan geven?
Ik las dat de papieren filters (als die nog geleverd worden?) niet blij worden v.d. huidige benzine.

Vragen genoeg, alvast dank voor jullie reacties...

gr gerko
Volgens mij geen pomp, alleen kraantje.
Gewoon filtertje kopen bij motorzaak, juiste maat aansluitingen. Dat is het belangrijkste.

En slangklemmetjes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en goede slangklemmen.
Kans is als je een stukje slang vervangt dat de binnendiameter hetzelfde is, maar de buitendiameter anders.
succes om dan dezelfde klem er nog omheen te krijgen en dat deze dan ook nog goed klemt.
Er zijn wel filters die rechtop geplaatst moeten worden, dit kan soms qua plek onder de tank niet altijd even goed.
als ik dat mis heb of dat dat achterhaalt is hoor ik het graag.

succes en plezier met de fijne (ondergewaardeerde) motor ;)

niet dat je er veel aan hebt : https://www.motorcyclespareparts.eu/kawasaki-parts/motorcycles/gpz1100-1996/fuel-tank-582002.aspx

staan geen slang diameters bij, dus even kijken onder de tank.

herstel : Kawasaki 702A07860 - TUBE-RUBBER,7X10X860 : Ronnie's Mail Order

7 mm , 10 buiten zoujezozeggen, dat is het onderdeel nr zodra je dat googledt.
 
Laatst bewerkt:
Is idd een heerlijk motor,tikje zwaar maar eigenlijk boeit dat niet.

Ben benieuwd of sommige filters rechtop geplaatst moeten worden,dat gaat bij mij niet lukken,wordt horizontaal onder de carburateurs. Ben die info iig nog niet tegengekomen bij de verschillende filters.
Dus als er nog iemand is die daar meer van weet??
 
Het is ook iets wat ik me herinner , maar niet meer weet waar vandaan.
Ben inmiddels ook 40+ dus als er iemand (met wat verstand) van zegt "onzin" (en het liefst kan onderbouwen) dan graag. ;)
 
Ik had de filtertjes ook op de ouwe Z1000 bj78 gewoon horizontaal werkte prima,wel boven de carbs,geen problemen mee gehad.slangklemmetjes gebruik ik nooit .ook niet op mijn ZRX
 
Is misschien ook een mogelijkheid ja,het valt sowieso niet mee om een filter met 10mm aansluiting te vinden kwam ik vandaag achter.
Spoelen waarmee dan?
Vervelende is volgens mij wel dat het ingebouwde filter niet te vervangen is,volgens mij moet je dan een nieuw kraantje.

edit, net het e,e,a, over spoelen gelezen.middeltjes genoeg op de markt zie ik..
 
Laatst bewerkt:
Filter zal idd vastzitten, kans dat het kapot is is klein. Maar als de tank toch leeg is, goed moment om te controleren.
Controleer dan meteen of de benzine kraan nog afsluit, door de tank met wat benzine op de werkbank te leggen en volgende dag kijken of er niks uitgedruppeld is.
Deze vacuum kranen hebben in de loop der tijd neiging te gaan lekken, word geregeld besproken op het forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan