Brandstoflampje gaat al aan bij ca. 170-180 km op een volle tank (Suzuki SV650S 2005)

negentiendrieentachtig

Die hard MF'er
27 okt 2022
334
170
De vorige eigenaar en mensen op internet zeggen makkelijk 250 kilometer op een volle tank te kunnen rijden. Echter gaat bij mij na 180~ kilometer het brandstoflampje al branden.

Ik heb het nu 2x opnieuw geprobeerd, 1x wat aggresiever gereden in hoge toeren en 1 tankbeurt gewoon doodnormaal. Scheelde maar 20 kilometer.

Ben ik nou gek of klopt er hier iets niet?
 
dus busjes onder de tank bevestiging bij het balhoofd
verder wordt ook regelmatig het demp schuim onder de tank verwijderd om meer lucht bij de inlaat te krijgen
 
Ik bedoel armer. Niet dat die al arm is. Nog armer dan dat die moet. Heb geen AFR metertje ofso en ook geen powercommander dus ik wil niet met die dingen spelen zonder te weten of het uberhaupt goed is voor het blok
 
Als iemand met een teka of yosh box aan de slag is geweest ga je dat nooit meer terug zien.

Voor de DL650 en DL1000 weet ik dat die toegepast wordt. Ik heb een zelfbouw yoshbox en kan hem eventueel op fabriek standaard zetten. Zelf even uitzoeken tot welk bouwjaar de yoshbox werkt op de SV650.

Ik ken de mappen ook niet van de SV650 en je hebt kans dat standaard wel te arm is met een open uitlaat en eventueel andere modificaties.

Wellicht een kwestie van de bestaande mappen op dynojet.com bekijken en de AFR's en fuel maps te vergelijken.

De yoshbox is heel grof en kent alleen stationair fijnafstelling en laag, midden hoog verhogen of verlagen met 5 of 10% injectie duratie.

Hier de bron: https://www.vstrom.info/Smf/index.php?PHPSESSID=6141355ba6f8316567d2edb28ef539f0&topic=2548.0

Kortom, je bent welkom maar alleen na eigen uitzoekwerk en op eigen risico.

Ik heb wel een PC-V met autotune/wideband lambda en POD-300 op de DL1000 omdat ik het leuk vind om daar mee te spelen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan