Brandstofpomp bedrading reparatie

mickeymuis

Rookie
6 nov 2020
15
0
Wie kan mij helpen die het volgende kan reparatie:

Er is een kabel breuk in het gedeelte van het zwarte goedje (epoxy?) waar de kabels doorheen gaan.
Dit zou eruit moeten om er 4 nieuwe dikke hitte bestendige kabels of zo in te zetten
En natuurlijk weer met zo een soort spul dicht gemaakt worden zodat de tank niet lekt
en het spul ook tegen benzine kan en het niet doorlaat!

2e handse unit is ook niet te vinden en nieuw overdreven prijzig

Betreft: Ducati Monster s2r 800, bouwjaar 2005

Vandaar ik nou opzoek ben naar een persoon die deze reparatie
wel en goed kan uitvoeren.

Vervolgens kan de Ducati dealer de unit weer terug plaatsen en ik weer rijden..
 

Bijlagen

  • EB5BB768-D5A8-4D92-B41A-A82A048603F3.jpeg
    EB5BB768-D5A8-4D92-B41A-A82A048603F3.jpeg
    125,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Lijkt me zelf ook wel te doen. Zoek eens op "potting compound" voor de hars die hiervoor gebruikt wordt. Zijn veel verschillende soorten van, zowel hard als enigszins flexibel. Er is volgens mij een site van een fabrikant waar je de diverse eigenschappen kan vergelijken.
 
ik snap best dat de dealer dat niet wil doen. kans op falen is groot (harde compound wegbikken in een kleine ruimte met kwetsbare aansluitingen) en hij moet garantie geven op zijn werk. en als een nieuwe pomp te duur is is het loon van de monteur zeker te duur want waarschijnlijk is dat meer als een nieuwe pomp. en waarschijnlijk heeft hij de spullen zoals die compound ook helemaal niet op voorraad en moet hij ook in allemaal spec-sheets zoeken welke hij precies nodig heeft en die bestellen en er mee leren werken en dat waarschijnlijk allemaal in onbetaalde tijd. dan kan hij beter werken aan motoren van klanten die er wel geld voor over hebben.
 
ik snap best dat de dealer dat niet wil doen. kans op falen is groot (harde compound wegbikken in een kleine ruimte met kwetsbare aansluitingen) en hij moet garantie geven op zijn werk. en als een nieuwe pomp te duur is is het loon van de monteur zeker te duur want waarschijnlijk is dat meer als een nieuwe pomp. en waarschijnlijk heeft hij de spullen zoals die compound ook helemaal niet op voorraad en moet hij ook in allemaal spec-sheets zoeken welke hij precies nodig heeft en die bestellen en er mee leren werken en dat waarschijnlijk allemaal in onbetaalde tijd. dan kan hij beter werken aan motoren van klanten die er wel geld voor over hebben.
hmm, vandaar
 
Laatst bewerkt:
de kans dat ze zoiets willen doen bij een kleine éénmanszaak is een stuk groter als bij de dealer. dealer moet zich houden aan de voorschriften van de fabriek (anders kan het dealerschap afgenomen worden) en de fabriek heeft de unit als niet reparabel bestempelt dus is vervangen voor de dealer de enige optie. een bedrijf dat niet gebonden is aan Ducati kan hier zijn eigen beslissingen in nemen. en vaak hoe kleiner het bedrijf hoe creatiever de monteur(s) is/zijn. persoonlijk zou ik zelf eens proberen om die compound er uit te peuteren met een naald of een priem dat draadje er weer aanmaken kost een stuk minder investering in tijd als het goed gaat.
 
de kans dat ze zoiets willen doen bij een kleine éénmanszaak is een stuk groter als bij de dealer. dealer moet zich houden aan de voorschriften van de fabriek (anders kan het dealerschap afgenomen worden) en de fabriek heeft de unit als niet reparabel bestempelt dus is vervangen voor de dealer de enige optie. een bedrijf dat niet gebonden is aan Ducati kan hier zijn eigen beslissingen in nemen. en vaak hoe kleiner het bedrijf hoe creatiever de monteur(s) is/zijn. persoonlijk zou ik zelf eens proberen om die compound er uit te peuteren met een naald of een priem dat draadje er weer aanmaken kost een stuk minder investering in tijd als het goed gaat.
Das waar
 
Laatst bewerkt:
ook voor een "klein" iets kan je prima bij de dealer terecht als je maar genoeg geld meeneemt dan wordt je 123 geholpen. dat een dure motor over tijd goedkoper wordt om aan te schaffen houd meestal niet in dat de kosten voor onderhoud ook gaan afnemen (in tegendeel dat wordt alleen maar duurder meestal in de loop der tijd). het blijven onderdelen voor een dure motor en daar is de prijs ook naar. wil je goedkope onderdelen dan zal je meestal moeten beginnen met een motor die nooit veel gekost heeft of niet naar de dealer gaan.
 
Waar het om gaat, zit er net niet tussen helaas
ook voor een "klein" iets kan je prima bij de dealer terecht als je maar genoeg geld meeneemt dan wordt je 123 geholpen. dat een dure motor over tijd goedkoper wordt om aan te schaffen houd meestal niet in dat de kosten voor onderhoud ook gaan afnemen (in tegendeel dat wordt alleen maar duurder meestal in de loop der tijd). het blijven onderdelen voor een dure motor en daar is de prijs ook naar. wil je goedkope onderdelen dan zal je meestal moeten beginnen met een motor die nooit veel gekost heeft of niet naar de dealer gaan.
logisch
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een Monster S2R800.

Mijn advies, ik zou het zelf proberen te fixen:
1) zoek eerst uit welke compound (flexibel) je moet gebruiken. Moet uiteraard benzineproof zijn.
2) voorzichtig met een mesje/boortje/priem de oude compound verwijderen.
3) draadje vernieuwen, (kan je dat wel aansluiten?)
4) zaak weer in elkaar en de nieuwe compound héél goed laten drogen.

Andere optie:
alle Ducati dealers/specialisten afbellen of ze dit onderdeel gebruikt hebben, evt. tot in Duitsland toe.
I.v.m. een recente trip naar Duitsland heb ik een lijst gemaakt met alle Duitse dealers/specialisten, compleet met telefoonnummer .
Laat maar weten of je die lijst wil hebben.

Lijkt mij sterk dat er geen bedrijf is dat niet zo'n pomp gebruikt heeft liggen.
 
Al geprobeerd om gewoon een motorzaak in de buurt binnen te lopen en het te vragen.
Dit is geen klus die door een Ducati kenner gedaan hoeft te worden.

En iets minder bijdehand doen dan wat je nu doet, dat helpt ook....
 
  • Leuk
Waarderingen: AWH
Ik heb zelf een Monster S2R800.

Mijn advies, ik zou het zelf proberen te fixen:
1) zoek eerst uit welke compound (flexibel) je moet gebruiken. Moet uiteraard benzineproof zijn.
2) voorzichtig met een mesje/boortje/priem de oude compound verwijderen.
3) draadje vernieuwen, (kan je dat wel aansluiten?)
4) zaak weer in elkaar en de nieuwe compound héél goed laten drogen.

Andere optie:
alle Ducati dealers/specialisten afbellen of ze dit onderdeel gebruikt hebben, evt. tot in Duitsland toe.
I.v.m. een recente trip naar Duitsland heb ik een lijst gemaakt met alle Duitse dealers/specialisten, compleet met telefoonnummer .
Laat maar weten of je die lijst wil hebben.

Lijkt mij sterk dat er geen bedrijf is dat niet zo'n pomp gebruikt heeft liggen.
advies opgenomen
 
Laatst bewerkt:
Probeer het zelf. Kost niet veel, beetje beunen, hooguit wat tijd (uurtje)
Anders tweede hands.
Goede dealers doen niet aan beunen en slechte dealer wil je niet...
 
Dealer - geen kennis / verkopen en verdienen - klein man zaak = specialist / repareren en liefde (dus liever mijn geld aan een bedrijfje die niet gebaseerd is op verkoop alleen maar ook op de kleine repataties, zij die moeiten doen voor je. Waar voor je geld) en ja een nieuwe unit kan ook, maar als je lamp thuis stug gaat in het plafond dan ga je ook geen hele nieuwe Electra bedrading leggen in het hele huis. Ja dan werkt alles wel weer. Maar je kan ook gewoon een lamp kopen, dat is mijn situatie nu zeg maar. Laat die verkoop praatjes maar achter wegen dealer... zoiets..

Met liefde bedoel je denk ik dat het minder geld kost voor jou?
 
Terug
Bovenaan Onderaan