Brandstofpomp bedrading reparatie

mickeymuis

Rookie
6 nov 2020
15
0
Wie kan mij helpen die het volgende kan reparatie:

Er is een kabel breuk in het gedeelte van het zwarte goedje (epoxy?) waar de kabels doorheen gaan.
Dit zou eruit moeten om er 4 nieuwe dikke hitte bestendige kabels of zo in te zetten
En natuurlijk weer met zo een soort spul dicht gemaakt worden zodat de tank niet lekt
en het spul ook tegen benzine kan en het niet doorlaat!

2e handse unit is ook niet te vinden en nieuw overdreven prijzig

Betreft: Ducati Monster s2r 800, bouwjaar 2005

Vandaar ik nou opzoek ben naar een persoon die deze reparatie
wel en goed kan uitvoeren.

Vervolgens kan de Ducati dealer de unit weer terug plaatsen en ik weer rijden..
 

Bijlagen

  • EB5BB768-D5A8-4D92-B41A-A82A048603F3.jpeg
    EB5BB768-D5A8-4D92-B41A-A82A048603F3.jpeg
    125,9 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Probeer het zelf. Kost niet veel, beetje beunen, hooguit wat tijd (uurtje)
Anders tweede hands.
Goede dealers doen niet aan beunen en slechte dealer wil je niet...
Hoezo beunen? Als je er nieuwe draden aanmaakt op de manier waarop de originele ook vast zitten (solderen of met AMP-achtige stekkertjes), en je gebruikt een giethars die dezelfde eigenschappen heeft als het spul dat de fabriek gebruikt, dan is het toch gewoon repareren? Je zou het zelfs reviseren kunnen noemen. Bij een duur onderdeel als een dynamo of startmotor vindt men het heel normaal als er een gereviseerde gebruikt wordt in plaats van een nieuwe. Maar bij een brandstofpomp van >€700,-, noemen we repareren ineens "beunen"...

Voor mij ben je echt volledig van het padje af als je een onderdeel van €700,- niet probeert te repareren, als er inderdaad alleen een paar draadjes beschadigd zijn.
 
Ok, beunen klinkt wat negatief, punt is dat geen grote stap hoeft te zijn om het zelf te repareren.
Een officiele dealer zal dat wss niet snel doen...
Dat klopt, maar er zullen gerust bedrijven zijn die het wel kunnen en doen. Ik snap niet waarom je denkt dat je daar niet heen zou moeten willen, vakmensen die de skills hebben om iets te repareren, in plaats het alleen maar dom te vervangen en een gepeperde rekening te sturen.

@TS Misschien dat een bedrijf dat startmotoren en dynamo's repareert, dit ook wel voor je kan doen? Zitten er vast een paar in Mokum.
 
Probeer nou eerst eens uit te zoeken wat voor flexibel vulmiddel je kunt gebruiken. Dan ben je al halverwege.
Ik los een schot voor de boeg: zou "blauwe Loctite (5926)" geschikt zijn?

Dit zijn de kenmerken (staat niet bij of het benzine bestendig is):
Siliconen pakking Loctite Vochtuithardende siliconen pakking met lage sterkte voor vlakkenafdichting van flexibele flenzen, machinaal bewerkte of gegoten oppervlakken, metaal of kunststof. Het middel is goed bestand tegen olie, water en glycol. Weerstaat trilling, thermische uitzetting en krimp. * Kleur: blauw. * Inhoud: tube à 100 ml. * Fluorescentie: nee. * Temperatuurbereik: -55 °C tot +200 °C. * Viscositeit: 550 mPa·s. * Max. speling: 1 mm. * Velvorming: 60 min. * Uitgehard product in 24u: 2,5 mm.

Anders eerst naar een bedrijf voor aandrijftechniek, waar ze lagers, gereedschap, tandriemen e.d. verkopen. Die hebben ook alle soorten Loctite. Misschien zit er een geschikte soort bij?
 
Potting compound is idd. giethars, maar dat wordt keihard. Is een goedje dat flexibel blijft niet beter? Ik weet niet of het spul dat er gebruikt is hard of flexibel is?
Er zijn heel veel gietharsen, ook die zachter blijven.

Dit is bijvoorbeeld een giethars die precies bedoeld is voor de toepassing waar we het over hebben (maar die denk ik wel hard wordt):

Niet goedkoop, maar een bedrijf dat vaker deze reparaties doet, zou natuurlijk niet de hele verpakking hoeven te gebruiken voor 1 reparatie. Als je 20 gram aanmaakt, heb je voor deze reparatie genoeg, en gebruik je voor iets meer dan €10,- giethars.

Ach, en als het je een nieuwe pomp van €700,- bespaart, is dit ook nog wel te overzien.
En met een beetje beter zoeken vind je misschien ook wel wat goedkopers.
 
Hoezo beunen? Als je er nieuwe draden aanmaakt op de manier waarop de originele ook vast zitten (solderen of met AMP-achtige stekkertjes), en je gebruikt een giethars die dezelfde eigenschappen heeft als het spul dat de fabriek gebruikt, dan is het toch gewoon repareren? Je zou het zelfs reviseren kunnen noemen. Bij een duur onderdeel als een dynamo of startmotor vindt men het heel normaal als er een gereviseerde gebruikt wordt in plaats van een nieuwe. Maar bij een brandstofpomp van >€700,-, noemen we repareren ineens "beunen"...

Voor mij ben je echt volledig van het padje af als je een onderdeel van €700,- niet probeert te repareren, als er inderdaad alleen een paar draadjes beschadigd zijn.
Precies dit!
 
Laatst bewerkt:
Je zou bij Carmo.nl kunnen informeren of zij die reparatie kunnen uitvoeren. Dan hoef je de pomp niet te brengen, maar je stuur 'm via de post.
Betwijfel of ze het doen, maar vragen kan geen kwaad en anders kennen zij misschien een bedrijf?

Desondanks zou ik zelf de reparatie uitvoeren, uiteraard na aanschaf van de juiste giethars.
 
Je zou bij Carmo.nl kunnen informeren of zij die reparatie kunnen uitvoeren. Dan hoef je de pomp niet te brengen, maar je stuur 'm via de post.
Betwijfel of ze het doen, maar vragen kan geen kwaad en anders kennen zij misschien een bedrijf?

Desondanks zou ik zelf de reparatie uitvoeren, uiteraard na aanschaf van de juiste giethars.
Ik ga informeren meteen, zelf kan ik het echt niet. Bedankt alvast. Wie weet :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan