brandstofpomp bmw k75

12 aug 2009
45
4
dordrecht
Goede dag mf ers
mijn bmw k 75 heefd een paar maanden stil gestaan en toen ik hen van het weekend wilden starten sloeg hij niet aan .
de start motor gaat rond er zit benzine in de zekering is goed als ik de benzine slang die naar de inspuiting gaat los haal komt er geen benzine uit (tijdens het starten )dus dacht ik brandztofpomp kapot . Maar aan de rechterkant zit een stekkertje met 4 draaden maar weet iemand op hoeveel van de die draaden spanning moet staan . Alleen de groene draad staat spanning .
maar die andere drie niet weet iemand hoe dat zit .
Mvg. Cor v. Leeuwen
 
Goede dag mf ers
mijn bmw k 75 heefd een paar maanden stil gestaan en toen ik hen van het weekend wilden starten sloeg hij niet aan .
de start motor gaat rond er zit benzine in de zekering is goed als ik de benzine slang die naar de inspuiting gaat los haal komt er geen benzine uit (tijdens het starten )dus dacht ik brandztofpomp kapot . Maar aan de rechterkant zit een stekkertje met 4 draaden maar weet iemand op hoeveel van de die draaden spanning moet staan . Alleen de groene draad staat spanning .
maar die andere drie niet weet iemand hoe dat zit .
Mvg. Cor v. Leeuwen


Dankzij de meesterlijke kwaliteit van de huidige benzine kan je er van uit gaan dat je pomp vast zit.
Wat ik weleens doe is de pomp enkele dagen in een bakje forte 1 leggen en hopelijk dat deze weer los komt.
Ja kan hem ook demonteren via de velsrand, een nieuwe is denk ik dan een betere oplossing
 
De connector van de benzinepomp is vaak een oorzaak. Even controleren en kijken of je 12 v op de pomp krijgt. Bij kontakt aanzetten hoor je even de pomp lopen, als het goed is.

Maar pomp naar de donder kan ook. Tweedehands goed te krijgen en vervang dan gelijk benzinefilter. En verse benzine.
 
De connector van de benzinepomp is vaak een oorzaak. Even controleren en kijken of je 12 v op de pomp krijgt. Bij kontakt aanzetten hoor je even de pomp lopen, als het goed is.

Maar pomp naar de donder kan ook. Tweedehands goed te krijgen en vervang dan gelijk benzinefilter. En verse benzine.
Natuurlijk even controleren :Y

Direct 12 volt op de pomp, om eea uit te sluiten.
 
Even op het schema zitten turen en dit zou in de stekker moeten zitten:

geel
wit
bruin
groen

geel gaat naar "extra instrumenten" dus waarschijnlijk de optionele benzinemeter.
wit is een signaal naar je brandstof-is-op lampje.
bruin is massa.
groen komt van je zekeringenkast, en is dus spanning.

De groene is dus de enige die spanning vanaf de motor naar de tank stuurt. De rest zijn signalen terug en massa.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties , ik heb de tank van de motor afgehaald en met een losse accu de plus pol op de groene draad gezet en de min pol op de bruine draad gedaan en dan hoor ik wel de pomp tikken op het moment dat ik de plus pol herhaaldelijk aantik .
maar de pomp gaat niet draaien . Dit betekent dat of hij vast zit of gewoon kapot is wat denken jullie.
 
Let goed op!
Er zijn meerdere soorten pompen afhankelijk vna het bouwjaar!!!
Je hebt die met het langwerpige zakje onderaan(filter)

of met het ronde filter onderaan..


http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

nieuw: origineel bmw
BRANDSTOFPOMP K LANGE FILTER <font color="blue">16121464696</font> - Hobbyist

nieuwe imitatie
BENZINE POMP BMW K75 K100 K1100 [MAT7000193] - €179.00 : Roukama Japparts, De complete motor onderdelen webshop

je kunt het ook hier vragen...waarschijnlijk heeft nog wel iemand een pomp liggen...Die van marktplaats vind ik aardig aan de prijs..meestal gaan ze inclusief plastic houder (die overigens niet meer gemaakt worden, dus zuinig op zijn! voor rond de 100 euro weg. Ook het filter wordt niet meer gemaakt!

www.bmwk.nl (wel even inloggen maar dat is de moeite waard!)
Daar zit alle kennis van bmw rijders en monteurs..
 
Goede dag beste mensen ik heb de brandstof pomp uit de tank gehaalt , uit elkaar gehaald schoon gemaakt licht gesmeerd en weer in elkaar gezet . Als ik de pomp op een losse accu zet dan draait hij , maar als ik ik hem in de tank zet en aansluit doet hij niks kan het aan een relais liggen volgens mij is de bedrading oke. Iemand nog suggesties.
Mvg. Cor
 
Ja kan of er zit ergens een gammel contactje in een stekker verbinding of een half gare zekering die er wel heel uit ziet maar het niet is. Of draadbreukje achter de zekering in de elektra box onder je tank. Slechte massa verbinding ook onder je tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan