Brandstofpomp doorlussen CBR 600 F 2000

2Swift

Bwoap!
1 jul 2008
549
110
Amsterdam
Beste mensen.

Gisteren op A1 stilgevallen. :( Brandstofpomp kaput. :( Afslepen door ANWB naar garage. :( Aldaar brandstofpomp doorgelust (ertussenuit). Nu gaat ie weer lekker.
Ik had begrepen (ook via zoekfunctie) dat er bij hoog toerental er evt te weinig brandstof kan komen en dat ie dan wat inhoud. Is me nog niet opgevallen vanmorgen (vanmiddag dubbelcheck).
Nu las ik ook dat bij een lage bezinestand de carburateurs niet genoeg benzine kunnen krijgen dmv de zwaartekracht... Ik heb nu nog een volle tank, maar niet zo'n zin om te testen waar de grens ligt, sta ik strax weer stil. (en weer slepen).

Wie weet tot hoever ik de tank kan leegrijden voor er door zwaartekracht geen benzine meer in de carbs komt? Of hoe laag de benzine staat bij een bijna lege tank, (boven/onder carbs) en of ik dan niet stil komt te vallen?

Ik ga over 3 weken op vakantie. Heb geen zin om dan stil te komen staan |(
Ik zou er dan een nieuwe brnadstofpomp tussen moeten laten zetten (wat kost dat trouwens zo'n ding?)

Alvast bedankt voor de reacties! :}
 
Beste mensen.

Gisteren op A1 stilgevallen. :( Brandstofpomp kaput. :( Afslepen door ANWB naar garage. :( Aldaar brandstofpomp doorgelust (ertussenuit). Nu gaat ie weer lekker.
Ik had begrepen (ook via zoekfunctie) dat er bij hoog toerental er evt te weinig brandstof kan komen en dat ie dan wat inhoud. Is me nog niet opgevallen vanmorgen (vanmiddag dubbelcheck).
Nu las ik ook dat bij een lage bezinestand de carburateurs niet genoeg benzine kunnen krijgen dmv de zwaartekracht... Ik heb nu nog een volle tank, maar niet zo'n zin om te testen waar de grens ligt, sta ik strax weer stil. (en weer slepen).

Wie weet tot hoever ik de tank kan leegrijden voor er door zwaartekracht geen benzine meer in de carbs komt? Of hoe laag de benzine staat bij een bijna lege tank, (boven/onder carbs) en of ik dan niet stil komt te vallen?

Ik ga over 3 weken op vakantie. Heb geen zin om dan stil te komen staan |(
Ik zou er dan een nieuwe brnadstofpomp tussen moeten laten zetten (wat kost dat trouwens zo'n ding?)

Alvast bedankt voor de reacties! :}
wat denk je zelf? dat ze die pomp er voor spek en bonen tussen zetten?

vervangen dat ding!
 
Laatst bewerkt:
Helaas, tijdens testen blijkt dat ie belabbert loopt.. Inhouden bij vol vermogen gasgeven. Ik rijdt vaak met kruissnelheid 150km/u, ook dan houdt ie in. Woensdag breng ik hem weg... Hij rijdt nu wel, maar echt niet lekker.

De garage ging proberen 2e hands pomp te vinden, of ene pomp van een auto (die zijn goedkoper). Ik weet alleen niet of dat wel kan?
 
Een pomp is een pomp, zolang hij er maar tussen past.
Mijn pomp was ook stukgegaan tijd geleden. Sta je mooi. Karretje geregeld. hele motor uitelkaar gesloopt. Eerst nooit de pomp verdacht. Dus die maar eens testen. Stuk dus.
Nieuwe pomp gekocht. Eentje met gemodificeerde electronica. Verkoper had het over dat er nu magneten inzaten ipv die contactpuntjes, die vrij vaak inbranden blijkbaar.
Koste me ook 100 euro ofzo. Maar deze zou nooit meer stuk kunnen gaan.
Paste net tussen me subframe en achtershock.
 
Een pomp is een pomp, zolang hij er maar tussen past.
Mijn pomp was ook stukgegaan tijd geleden. Sta je mooi. Karretje geregeld. hele motor uitelkaar gesloopt. Eerst nooit de pomp verdacht. Dus die maar eens testen. Stuk dus.
Nieuwe pomp gekocht. Eentje met gemodificeerde electronica. Verkoper had het over dat er nu magneten inzaten ipv die contactpuntjes, die vrij vaak inbranden blijkbaar.
Koste me ook 100 euro ofzo. Maar deze zou nooit meer stuk kunnen gaan.
Paste net tussen me subframe en achtershock.

Dat zou ook een mooie oplossing zijn. Als iets nooit meer stuk gaat. Bij mij zeiden ze dat die van een auto ook stuk betrouwbaarder waren. Geen idee waarom eigenlijk..
 
Van een auto is waarschijnlijk wat robuuster uitgevoerd. Vaak ook wel stuk groter.
Hier heb ik hem vandaan
Motorsloperij Meerlo

misschien heb je er wat aan.


Thanx.

Ga vanavond mijn bike ophalen. De garage had een autopomp besteld, die ook 0.5 bar gaf, net als de originele. Volgens hem moest hij paar dingetjes aanpassen en zou het passen. We gaan het vanavond testen! Tot nu toe bieden ze prima service en prijs, dus ik verwacht dat ik met gerust hart op vakantie kan volgende week!
 
Ze hebben hem pas gemaakt. Hij doet hel wel weer.
Nu lijkt het alsof ie meer benzine gebruikt, maar dat heb ik nog niet goed kunnen meten. Normaal rij ik 1:16-1:17. Laatste keer dat ik ging tanken 1:13. Wel met duopassagier en tegenwind, maar die waarde haal ik nooit.
Na mijn vakantie moeten de kleppen worden gesteld en vraag ik meteen of ze alles willen synchroniseren en afstellen (carbs e.d.), misschien dat dat helpt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan