Hi allemaal,
Nadat mijn brandstofpomp minder dan 0,2 Ohm had tussen de 2 polen, heb ik besloten, gezien een nieuwe zo duur is, het ding maar eens open te maken.
Het goede nieuws is dat hij mechanisch niet geblokkeerd is. Ik kan de cilinder op de bewegen waarna een pompgeluid volgt. Het viel mij op dat het metalen plaatje dat helemaal in het midden zit, verbogen was. Deze heb ik teruggebogen, maar desondanks is de weerstand nog erg laag.
Ik heb een stel foto's gemaakt en hoop dat jullie beter snappen hoe het mechanisme werkt en hoe ik de pomp kan repareren!
afbeelding 1
afbeelding 2
afbeelding 3
afbeelding 4
afbeelding 5
Het plaatje dat schuin staat op de foto's heb ik ondertussen al rechtgezet!
Alvast bedankt!
Als ik iets door moeten meten, graag even melden
Nadat mijn brandstofpomp minder dan 0,2 Ohm had tussen de 2 polen, heb ik besloten, gezien een nieuwe zo duur is, het ding maar eens open te maken.
Het goede nieuws is dat hij mechanisch niet geblokkeerd is. Ik kan de cilinder op de bewegen waarna een pompgeluid volgt. Het viel mij op dat het metalen plaatje dat helemaal in het midden zit, verbogen was. Deze heb ik teruggebogen, maar desondanks is de weerstand nog erg laag.
Ik heb een stel foto's gemaakt en hoop dat jullie beter snappen hoe het mechanisme werkt en hoe ik de pomp kan repareren!
afbeelding 1
afbeelding 2
afbeelding 3
afbeelding 4
afbeelding 5
Het plaatje dat schuin staat op de foto's heb ik ondertussen al rechtgezet!
Alvast bedankt!
Als ik iets door moeten meten, graag even melden
Laatst bewerkt: