Brandstofpomp? Maakt het iets uit welke?

stoekie

Rookie
24 aug 2017
3
0
Echt
Hoi allemaal. *O*

Ik heb een Honda interceptor met een defecte brandstofpomp, tenminste dat vermoed ik aangezien de leidingen kurkdroog blijven met een volle tank en met de pomp rechtstreeks op de accu aangesloten.

Helaas is het bijna onmogelijk om voor een 85-er interceptor een pomp te vinden dus wilde ik uitwijken naar een pomp van een cbr600, of van een vt700. Kan dit? een pomp is een pomp toch?
 
zonder pomp werkt niet, want er zit een vacuum op de tank.

Het enige waar je tegenaan kan lopen is dat de uitgang van je tank lager zit dan de ingang van je carbs. Vacuum slang moet je gewoon ergens op de carb/spruitstuk kunnen aansluiten.

Dus stel je wilt toch rijden kan dat zonder pomp, alleen dan kan je niet je volledige tank inhoud gebruiken.
 
Ola, heb je al gecontroleerd of het brandstofpomp relais het wel doet?

Bij de VF750F wordt het relais aangestuurt op het moment dat de achterste bobines vonken, dus als je test zonder lopende motor heeft het al geen zin.
Het is geen zeldzame gebeurtenis dat dit relais bij de 750F kapot gaat, ik rij al bijna twee jaar met doorgelust.

Je kan de pomp eenvoudig testen door het relais los te nemen en dan zwart met wit door te verbinden. Als je dan de motor op contact zet wordt de pomp meteen aangestuurd. Werkt in mijn ogen een stuk beter ook.

Kijk even of de pomp van de VF500F gelijk is aan de VF750F, ik heb er laatst eentje volledig gedemonteerd.

Trouwens, na een korte google: 1985 VF500F Fuel Pump

zou dus betekenen dat je gewoon de slang die naar de pomp gaat rechtstreeks op de carbs kunt zetten zonder problemen. Pomp niet nodig.

db
 
Laatst bewerkt:
deze of ook het alternatief van cartal
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan