brandstofpomp rsvmille reageert niet

mosquito

Die hard MF'er
28 aug 2007
301
0
Hallo motor liefhebbers, Vorig jaar startte mijn rsv mille uit 1999 van het ene op et andere moment niet meer.Oorzaak was een defecte brandstof pomp.Deze is vorig jaar vervangen. sindsdien is er denk ik 600 km mee gereden. Twee maanden geleden haalde ik hem uit de stalling, plaatste de accu terug welke onder de druppellader had gestaan en met druk op de knop liep mijn rsv weer. Ik reed mijn motor van de garage naar mijn huis om mijn spullen te pakken(helm,jas etc).Loop naar mijn motor draai het contact om en.......weer hoor ik de brandstofpomp niet gaan. Ik heb inmiddels alle stekkers gecheckt,de val beveiliging uit en in elkaar gezet, relais omgewisseld(welke je wel hoort schakelen)zekeringen gecheckt, ik weet het niet meer. Heeft iemand een idee?Ben geen techneut,wel handig met mijn handen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Ja realais schakelen wel, heb het relais voor de brandstofpomp ook gewisseld met het relais van de start/stop (zijn hetzelfde namelijk) maar geen verschil. Uit de brandstofpomp komt een stekker met 3 draden. 1 dikke blauwe, een oranje/zwarte en een groen/zwarte. Ik heb de blauwe draad doorverbonden naar de -pool van de accu en de +pool zowel op de oranje/zwarte als de groenzwarte gezet, maar geen respons.Of kan ik dit zo niet testen?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet handig met draadjes. Ik weet alleen dat er als je aan de ene kant van het draadje spanning zet, het als het goed is aan de andere kant hetzelfde moet zijn :) Dus m.a.w. zit er wel spanning op? Zoja, dan kan je er donder op zeggen dat de pomp weer naar z'n grootje is.
 
Ik ben niet bekend met de RSV,maar wel met google... ;)

En ik vindt binnen een paar minuten een amerikaans forum waar vermeld wordt dat er vaak problemen zijn met een doorverbinding in je tank van je bedrading/het gesoldeeerde gedeelte ervan.
Nogmaals,ik ken deze constructie niet ,maar wellicht dat andere eigenaren weten wat bedoeld wordt.
Ook diverse manieren om eea te testen en uit te sluiten,maar doen moet je wel technisch engels beheersen.
Anders kan ik wel eea vertalen voor je..

Het artikel:
Starting Problems Trouble Shooting

Overigens haal ik zelf zo alles van het amerikaanse gixxer forum,daar is letterlijk alles al voorbij gekomen wat er mis kan gaan ,en DE beste vraagbaak voor mij.
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de reacties. het aprilliaforum is idd handig, ga ik even doorspitten. Als de pomp weer stuk is.....wordt dat een garantiegevalletje neem ik aan aangezien dat ding nog geen jaar erin zit. Rest natuurlijk de vraag hoe kan hij binnen een jaar voor de tweede keer kapot gaan?

Aanmelden of registreren om te bekijken
ik kan op het eerste gezicht ook geen corrosie zien.
 
Laatst bewerkt:
vanuit de stekker draadjes rechtstreeks doorverbonden naar de pomp en jawel pomp doet het. Dus tussen stekker en soort van condensator gaat iets mis.
 
foto 1
270506_225450070828836_100000915350545_632694_31548_n.jpg



foto 2:

269476_225450314162145_100000915350545_632695_7245209_n.jpg
 
okay, foto 1:vanaf de stekker gaa de draden hier de tank in.
Foto 2 van de drie draden maakt de blauwe massa,twee gaan er door een tonnetje(condensator?)en er weer uit. een oranje en een groene. De groene gaat naar de pomp, waar hij samen met een blauwe massadraad de pomp aanstuurt. De oranje gaat naar een metalen kegeltje (waarvan ik denk dat het een soort niveau bepaler is) Zou de pomp als er te weinig benzine in zit dan niet draaien? Weet toch bijna zeker dat mijn dashboard lampje niet brandde.
 
Laatst bewerkt:
Check de relais voor corrosie. Anders is er misschien een kabelbreuk tussen de relais en de pomp. Heb je een alarm toevallig? Als die niet meer fatsoenlijk werkt heb je ook kans dat die roet in het eten gooit.
 
relais heeft geen corrosie,op de stekker krijg ik 12 volt van stekker naar pomp gaat het mis. pomp zelf doet het als ik die rechtstreeks aansluit zonder tussenkomst van het tonnetje in de plaat (zie foto)
 
enig idee wat er in het tonnetje zit? (misschien een hele domme vraag maar kan het kwaad het tonnetje gewoon uit de schakeling te laten... als het werkt werkt het toch of heeft het tonnetje een doel?)
 
Stukkie plagiaat O-)

Well found the problem at last, turned out not to be the earth but the live feed to the pump, and the problem was buried in the sealed part of the terminal that connects to mounting plate, was a dry joint of solder and was literally only being held in place by the gloop they use to seal the unit.
Pulled the entire 03 harness off and fitted the 05 harness, which by-passed earthing thru the mounting plate anyway, spliced the blue/black earth cables into one then soldered the 03 connector block back on.

( Google Translate)

waarschijnlijk brandstof voeler die bepaald wanneer er weer opgepompt moet worden ?


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Laatst bewerkt:
ff oma eruit schoppen ;)
heb begrepen dat mosq nu op vakantie is, maar mede door de hier geposte problemen gevonden op i net hebben ze geprobeerd het euvel te verhelpen.
solderen enzo....dat ging niet goed en krijgt nu een nw brandstofpomp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan