Brandstofpomp yamaha fzs600 2001

motorgek!

MF veteraan
22 jan 2006
2.741
2
Hoi,
Mijn motor heeft een tijd stil gestaan en wil niet meer starten. Normaal gesproken hoorde ik de brandstofpomp klepperen. Dat doet ie nu niet meer. Ik weet dus dat ie geen benzine krijgt want als ik de slang van de pomp naar de carburateurs lostrek en er benzine in duw loopt de motor als een zonnetje (afgezien van 1 cilinder die niet meedoet maar dat is voor later). Nou weet ik dat veel mensen zullen zeggen, contactpuntjes vervangen, hier zit alleen het probleem niet in. In het motortje zit een soort van stiftje wat heen en weer hoort te gaan, maar die blijft steken. Twee maanden terug heb ik deze handmatig bewogen met een schroevendraaier en toen heeft de motor een paar weken gelopen maar na weer even stil te hebben gestaan zit deze nu nog vaster dan eerst en heeft bewegen met een schroevendraaier nu geen zin meer. Er zit wel beweging in maar het stiftje veert niet terug. Aangezien ik een armoedzaaier ben vroeg ik mij af of jullie goedkopere ideeen hebben om het pompje weer aan de praat te krijgen. Jammer genoeg is het niet echt mogelijk om het pompje uit elkaar te halen volgens mij. Onopgeloste forte er doorheen blazen? Alle tips buiten brandstofpomp vervangen zijn welkom.
Alvast fijne feestdagen
 
Laatst bewerkt:
Beeldvorming:
s-l300.jpg


Dat zwarte kan los. Ff voorzichtig over het draad aan de kant schuiven.
Daarin zit dit:
595180c-replacement-fuel-pump-switch.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En zo haal je t uit elkaar:

HTML:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/4CmzkwuJlyA" frameborder="0" gesture="media" allow="encrypted-media" allowfullscreen></iframe>
 
Alleen laten zien wat je uit elkaar kunt halen, en hoe.

En men kan beter bij een uiteinde van het stiftje. Misschien daar vol met prut...
Oh, nee zo ver heb ik m zelf al uit elkaar gehad. Dat stiftje heb ik ook bewogen met de schroevendraaier. Niks van prut te zien
 
Laatst bewerkt:
Probeer een universeelpompje bij een automateriaalzaak zoals Car-tall, (rijsbergen automotive)
die kosten doorgaans net zo veel als een revisiesetje.
let wel dat je er een koopt met lage druk, voor carburateurs en dat de aansluitingen de goede diameter hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels via een mede mf'er een vervangende pomp maar bedoelde met dit topic eigenlijk een oplossing met wat meer elbow grease. Want nu ben ik geen dhz monteur maar een dhz vervanger, en dat is toch net wat minder leuk en neemt veel minder tijd in beslag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan