brandstofpomp yzf 750r

gerrit5a

Rookie
2 okt 2002
11
0
randstad
Ik wil graag weten hoe een branstofpompsysteem werkt bij een yzf 750r.
Als ik m'n kontakt aanzet gaat de pomp(die in de tank is ingeboouwd) een paar seconden draaien.Dit om de vlotterkamers te vullen.
Ik veronderstel dat de pomp al naar gelang er meer toeren wordt gedraaid, ook harder gaat draaien.Hoe wordt dit aangestuurd?
Als de tank leger begint te raken en het reserveniveau wordt bereikt, gaat dan de benzinepomp uit of stopt simpelweg de benzinetoevoer, totdat de reserve schakelaar wordt overgezet?
 
De pomp draait voor zover ik weet altijd even snel. De benzine die aangevoerd wordt maar niet afgevoerd naar de carburateurs, wordt via de retour weer in de tank gepompt. Eigenlijk verlaat het de tank niet eens omdat het hele systeem binnenin de tank zit.

Het verhaal van de reserve heb ik nooit precies begrepen. :? Het gaat denk ik zo: Benzine raakt 'voorbij reserve hoogte', pomp gaat uit, lampje gaat branden. Je kunt nog effe rijden op de brandstof in de vlotterkamers.

Schakelaar omzetten, pomp gaat weer aan. Dit onnozele systeem (lampje + schakelaar) hebben alleen de oudste YZF's (1993 en deel 1994), later hebben ze alleen een lampje (gelukkig).
 
reserve werkt dmv een weerstand van 70 Ohm wanneer de reserve schakelaar omgezet wordt wordt de weerstand ingeschakeld of gebaypassed?? zodat de pomp denkt dat de tank vol zit en weer pompt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan