brandstofpomp zx9r

markawa1000

Rookie
28 apr 2008
3
0
hallo
ik heb een vraag over mijn zx9r uit 95
sinds eergisteren schud mijn motor boven de 4000 toeren <stationair>maar ook als ik accelereer schud de motor als een gek <geen gekke ongewone bijgeluiden>

ben vandaag effe bezig geweest met bougies controleren en compressie meten
toen kwam ik me brandstofpomp tegen
hier effe spanning op gezet <deed niks> toen het dekseltje eraf gehaald en schoongemaakt
toen deed hij het wel
alleen mijn vraag is moet hij blijven draaien als de motor loopt of draait het pompje alleen als je start ???
 
alleen mijn vraag is moet hij blijven draaien als de motor loopt of draait het pompje alleen als je start ???

Hij moet volgens mij blijven draaien als de motor loopt.

Wat bedooel je meet schudden van de motor(een of meerdere cilinders die uitvallen?)

Lijkt mij dat gevoel dat je krijgt als je benzine bijna op is en je op reserve moet rijden? Dan krijgt je dat schokken en stoten.
 
Laatst bewerkt:
hij krijgt een impuls van een sensor geloof ik. hij moet gaan lopen als je begint met starten, mijn probleem is hij blijft als een gek lopen zodra ik hem op contact zet! heeft iemand een elec. schema van een zxr?
 
Zie dit topic:
benzine pomp blijft doorlopen bij aan zetten contact

Hoe een pomp zich gedraagt hangt van het type af, de beschreven membraanpomp klikt een keer vlak voor het starten en stopt dan (als het goed is). Hij gaat pas lopen als de motor draait. Dit komt omdat ie puur reageert op verbruik, de actie vóór het starten is dan ook het aanvullen van teruggelekte benzine.

Een roterende pomp zoals de genoemde Pierburg draait continu, die levert gewoon een bepaalde druk; is er geen afname dan blijft ie toch doordraaien.
 
Laatst bewerkt:
Je pomp zal bij het starten even pompen , bij bepaald niveau brandstof in je vlotterkamers zal de pomp via een relais uitschakelen. Pomp direct op accu en hij draait dan is die heel, en moet je het relais checken(naast rempotje achterrem). Als die goed is, dan toch je pomp vervangen want dan is de druksensor kaduuk. Toch handig zo'n wph :Y
 
De pomp blijft lopen als het vermogen meer vraagt dan op bovendruk doorloopt via een magneetklep, althans dat is bij de ZXR 750.
Als dat bij die van jou ook is dan stopt hij na het starten als de motor stationair draait en bij gasgeven slaat hij weer aan.
Probleem bij de ZXR was dat de pomp tussen de 50 en 80k stuk gaat en is bij ide van mij ook vervangen.
Ik heb 'm vervangen voor een universele en heb er een retourleiding aan geknutseld omdat die universele geen magneetklep heeft maar was de helft van de prijs van een origineel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan