brandstofpompen carburateur motorfietsen gaan lekken

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.336
5.689
Bij veel motoren is de brandstof pomp ook de afsluiter bij stilstand.

De laatste tijd komt het vaker voor dat ze niet afsluiten, maar elke 10 secondes oid een druppel doorlaten.
Dat geeft gezeik met vervuilde carburateurs

Nu kan ik ze vervangen door een nieuwe, maar ik ben benieuwd naar alternatieven.

iemand ideeën?
 
Laatst bewerkt:
Bij veel motoren is de brandstof pomp ook de afsluiter bij stilstand.

De laatste tijd komt het vaker voor dat ze niet afsluiten, maar elke 10 secondes oid een druppel doorlaten.
Dat geeft gezeik met de moderne brandstof.

Nu kan ik ze vervangen door een nieuwe, maar ik ben benieuwd naar alternatieven.

iemand ideeën?
wat voor gezeik geeft het dan ,herken het niet .
 
@Zot ik heb dit jaar ook ineens heel veel motoren hier gehad met de carters vol benzine, benzinekranen en vlotternaalden lekken. Allemaal e10 getankt en daarmee weggezet in de winter. Het lijkt haast dat er andere toevoegingen in de moderne brandstoffen zitten, het zijn er net iets teveel om het toevallig te noemen..
 
@Zot ik heb dit jaar ook ineens heel veel motoren hier gehad met de carters vol benzine, benzinekranen en vlotternaalden lekken. Allemaal e10 getankt en daarmee weggezet in de winter. Het lijkt haast dat er andere toevoegingen in de moderne brandstoffen zitten, het zijn er net iets teveel om het toevallig te noemen..
Ja, vandaar dat de afsluiting 100% moet zijn. E10 is bagger, E5 is modder
 
@Zot ik heb dit jaar ook ineens heel veel motoren hier gehad met de carters vol benzine, benzinekranen en vlotternaalden lekken. Allemaal e10 getankt en daarmee weggezet in de winter. Het lijkt haast dat er andere toevoegingen in de moderne brandstoffen zitten, het zijn er net iets teveel om het toevallig te noemen..
het is toch bekend wat die nieuwe benzine met rubber onderdelen doet ?het membraantje van mijn acceleratiepomp was helemaal doorzichtig geworden , al het rubber was weg , was alleen nog maar de bewapening van het rubber wat er nog in zat
 
heb je onder een steen geleefd de laatste jaren of zo dan ? 🤣🤣🤣🤣
Rare reactie van jou ,dat ik het niet herken wil nog niet zeggen dat ik dood ben.
dat een benzinepomp doorlaat is echt niet van deze tijd.
ontwerper / maker van benzinepompen met als doe deze tevens te gaan gebruiken als afsluiter.
heeft een ontwerp fout gemaakt. (bv extra terugslagklep in bouwen die open gaat zodra er benzine druk is ).
 
nee, die pompen zijn 20 a 30 jaar oud
Ben je het wel met mij eens dat er toen ook wel een benzine kraantje bij / aan de benzinetank zat met als doel om deze dicht te zetten als je de motor niet gebruikt.
zelf rij ik op een motor met pomp en benzine kraantje ,deze zet ik nooit dicht vertrouw op de vlotter afdichting van de carburateur. niet slim dat wel .
Terug in deze tijd er is nu nog benzine e10 / e5 te koop over 15j moet je weer echte benzine kopen in blik. tot die tijd , gewoon een mechanisch afdichting in bouwen al je motor lekt.
 
gewoon een lekkende kraan die niet afsluit
dat is voldoende voor ellende. De brandstof in de vlotter bakken verdampt en er komt elke keer een beetje vers bij. Als dat lang genoeg duurt heb je veel drab. Het wordt zo erg dat de vlotter naalden gaan vast plakken op een bepaald moment.

Maar daar gaat het niet over @#€&
 
Terug
Bovenaan Onderaan