brandstofpompen carburateur motorfietsen gaan lekken

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.335
5.689
Bij veel motoren is de brandstof pomp ook de afsluiter bij stilstand.

De laatste tijd komt het vaker voor dat ze niet afsluiten, maar elke 10 secondes oid een druppel doorlaten.
Dat geeft gezeik met vervuilde carburateurs

Nu kan ik ze vervangen door een nieuwe, maar ik ben benieuwd naar alternatieven.

iemand ideeën?
 
Laatst bewerkt:
Inline vacuum bediende benzinekraan niks?
Dat heeft mijn gsxr uit 1998 idd. Maar sinds een aantal jaren ervaar ik de problemen die @Zot omschrijft.
Sinds 2 jaar tank ik alleen nog maar Premium 98 en haal ik de tank leeg als ik denk dat ik de gsxr meer dan 2 weken niet ga gebruiken.
Het is niet ideaal, maar ik heb geen zin meer om weer al mijn sproeiers ieder voorjaar te vervangen voor nieuwe.
Mijn KTM heeft een mechanische kraan/kraantje en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad na een maand of langer stilstand.
Het is de rot benzine van tegenwoordig, maar daar zullen we het mee moeten doen.

Maar ik ben benieuwd wat hier aangedragen wordt als oplossing. Want ik herken @Zot zijn verhaal.
 
ook goed, maar ik vind alleen alieexpres dingen
1626523604667.jpeg
 
Rare reactie van jou ,dat ik het niet herken wil nog niet zeggen dat ik dood ben.
dat een benzinepomp doorlaat is echt niet van deze tijd.
ontwerper / maker van benzinepompen met als doe deze tevens te gaan gebruiken als afsluiter.
heeft een ontwerp fout gemaakt. (bv extra terugslagklep in bouwen die open gaat zodra er benzine druk is ).
Het is juist wel van deze tijd. ;)
De regelgeving loopt al twintig jaar voor op de techniek.
In 2003 was ik werkzaam in de technische industrie en toen hadden we al geen bestendig rubber tegen de moderne benzines. Ze losten allemaal op.
En vanaf daar is de brandstof alleen nog maar verder achteruit gegaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan