Breath Guard vervangen..

Skoezie

MF veteraan
21 mei 2001
7.367
1
Assen
Vroeg me af of er ook iemand een adresje heeft waar je een andere Breath Guard voor in je helm kunt kopen. Zit er nu ook wel 1 in, maar die is me iets te klein. Gaat me meer om het look good principe dan dat het moet helpen tegen het beslaan. Heb daar namelijk als zo'n strip voor op m'n vizier geplakt.
 
Dat ding wat ik voor mijn "bek" ( = belgisch voor mijn neus en mond. :P )had, is zo'n zelfde soort ding ( als hier boven.) alleen zit die van mij "vast" in de helm. ( met klitteband of Velcro :P ) En er zit niet zo'n nek-kol bij. Gewoon te krijgen bij de betere motorzaak... ( kheb het gehaald bij v/d Heijden.)

Merk/foto enz beschikbaar ergens???
 
Safe heeft hele pinlock systemen!!!
Naast 2 "schroefjes" word er over de gehele rand van de het pinlockvizier lijm gespoten zodat er geen lucht/water tussen kan komen.
Kost 5 tientjes.
 
Volgens mij bedoelt ie zo'n ding als helldesker voor ze bek had JW,
't geen jij aanraadt heeft ie al :)
 
Of zoiets:

205608_360_KL.jpg


205627_360.jpg
 
lijkt me best irritante dingetjes skoezie.. zit je continue met zo'n vochtige doek voor je smoel.. blegh
 
Volgens mij bedoelt ie zo'n ding als helldesker voor ze bek had JW,
't geen jij aanraadt heeft ie al :)

Dat ding wat ik voor mijn "bek" ( = belgisch voor mijn neus en mond. :P )had, is zo'n zelfde soort ding ( als hier boven.) alleen zit die van mij "vast" in de helm. ( met klitteband of Velcro :P ) En er zit niet zo'n nek-kol bij. Gewoon te krijgen bij de betere motorzaak... ( kheb het gehaald bij v/d Heijden.)
 
Ik heb zo'n plakding op mijn vizier geplakt. Kostte 30,- bij safe. Deze doorzichtige sticker zorgt voor een luchtbel achter je vizier, die ervoor zorgt dat het vizier niet meer beslaat, hetzelfde dus als een pinlock systeem. Alleen dan anders :)
 
Ik heb zo'n plakding op mijn vizier geplakt. Kostte 30,- bij safe. Deze doorzichtige sticker zorgt voor een luchtbel achter je vizier, die ervoor zorgt dat het vizier niet meer beslaat, hetzelfde dus als een pinlock systeem. Alleen dan anders :)

Het nadeel van zo'n ding is dat het dus dubbel spiegelt in het donker en in de regen. Been there, done that... ( Ik rij ook pas 10 jaar.... )
 
Op 2001-06-07 02:41, schreef Frits Bolkestein:
Ik heb zo'n plakding op mijn vizier geplakt. Kostte 30,- bij safe. Deze doorzichtige sticker zorgt voor een luchtbel achter je vizier, die ervoor zorgt dat het vizier niet meer beslaat, hetzelfde dus als een pinlock systeem. Alleen dan anders :)

Het nadeel van zo'n ding is dat het dus dubbel spiegelt in het donker en in de regen. Been there, done that... ( Ik rij ook pas 10 jaar.... )

Heb ik anders helemaal geen last van, misschien ben ik scheel?
 
Hoe vaak rij jij in de regen en het donker :?
Kheb er met elke helm last van... Alle koplampen / lantarenpalen spiegelen in de regen... ( tenminste bij mij dan...)
 
De laatste tijd niet veel meer, maar ik heb er nog nooit last van gehad. Die kringen om verlichtingen heb ik altijd al gehad, ook zonder sticker (kuthelm met krassen), kan dat ook anders dan?
 
Heb een soort van kraag gekocht, die en je nek/hals warmhoud en die je over je neus kunt trekken. Lijkt stoer en is lekker warm.
 
Volgens mij als je onderstaand ding om/aan doet en je doet je helm op, dan kruipt dat toch als een speer weer naar beneden??
205627_360.jpg

 
dr. hannibal Lector kapjes... bivakmutsen... schoudervullingen... bulten op de knieen... huilende glimmende motoren...

als we nu geen indruk maken :+
 
Volgens mij als je onderstaand ding om/aan doet en je doet je helm op, dan kruipt dat toch als een speer weer naar beneden??
205627_360.jpg

Die van mij zit wel zo strak, dat hij met geen mogelijkheid naar beneden gaat. Ding om/op, helm op en dan even een beetje recht trekken en klaar is Skoezie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan