Breda/Oosterhout en Omstreken - deel 36

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey All,

Na een tijdje elders in het land te hebben gewoond weer terug op het honk.
Maar ... het is inderdaad hier erg rustig .. Geen ritjes op de planning ??

Dan misschien nu een kickje wat te organiseren ..
 
Ernstig ongeval met motorrijder in Oosterhout. Traumahelikopter moest zelfs komen.
Vanmorgen om 7.30 uur in Oosterhout-Zuid. Hopelijk niemand van hier...


Motorrijder zwaar gewond bij verkeersongeval
Een 58-jarige man uit Bavel is vanmorgen zwaar gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Beneluxweg. Het slachtoffer reed met zijn motor over de Beneluxweg in de richting van de Europaweg. Ter hoogte van de kruising met de Vondellaan kwam hij in aanrijding met een auto bestuurd door een 45-jarige vrouw uit Breda.
Het slachtoffer kreeg ter plaatse een hartstilstand. Hij werd gereanimeerd door twee verpleegkundigen welke onderweg waren vanuit hun werk naar huis. Zij reden toevallig voorbij en besloten direct hulp te bieden. Agenten sloten de AED aan, kort hierna kwam de eerste ambulance ter plaatse waarna de bemanning daarvan de hulpverlening overnam. Het slachtoffer werd met hartslag en diverse breuken naar een ziekenhuis in Tilburg vervoerd.
Onderzoek
Een verkeersongevallenanalist heeft ter plaatse een sporenonderzoek ingesteld. De politie van het team Dongemond is op zoek naar getuigen van het verkeersongeval. Zij kunnen bellen met 0900-8844. Op de Facebookpagina van het team is een oproep geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Ernstig ongeval met motorrijder in Oosterhout. Traumahelikopter moest zelfs komen.
Vanmorgen om 7.30 uur in Oosterhout-Zuid. Hopelijk niemand van hier...


Motorrijder zwaar gewond bij verkeersongeval
Een 58-jarige man uit Bavel is vanmorgen zwaar gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Beneluxweg. Het slachtoffer reed met zijn motor over de Beneluxweg in de richting van de Europaweg. Ter hoogte van de kruising met de Vondellaan kwam hij in aanrijding met een auto bestuurd door een 45-jarige vrouw uit Breda.
Het slachtoffer kreeg ter plaatse een hartstilstand. Hij werd gereanimeerd door twee verpleegkundigen welke onderweg waren vanuit hun werk naar huis. Zij reden toevallig voorbij en besloten direct hulp te bieden. Agenten sloten de AED aan, kort hierna kwam de eerste ambulance ter plaatse waarna de bemanning daarvan de hulpverlening overnam. Het slachtoffer werd met hartslag en diverse breuken naar een ziekenhuis in Tilburg vervoerd.
Onderzoek
Een verkeersongevallenanalist heeft ter plaatse een sporenonderzoek ingesteld. De politie van het team Dongemond is op zoek naar getuigen van het verkeersongeval. Zij kunnen bellen met 0900-8844. Op de Facebookpagina van het team is een oproep geplaatst.
:o
Bekend punt, ik kom daar regelmatig.

Ik hoor overigens dat de motorrijder in kwestie zijn verwondingen niet heeft overleefd.
 
Laatst bewerkt:
Hmm gisteren mijn 15 jaar oude tanktas verkocht voor 20 euro. Mooi bedrag O-)

Alleen komt die gast met een R1 aanrijden en zijn vriendin achterop. Beide op gympies, t-shirt en jogging broek. Toch best moeite mee...
 
Gisteren de Garmin eens laten werken
  • bochten route
  • snelwegen vermijden
Bestemming: Breskens, Zeeland

Dat viel nogal tegen. Saaie weg en dwars door Antwerpen. Veel leuke secundaire wegen werden vermeden.
Toch maar weer terug naar de digitale tekentafel Basecamp en ondertussen ook al zo'n Garmin OnRoute kaart digitaal ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
:W

Ik zweef al een paar jaartjes rond op M-F en na bijna 2 jaar motorrijden dacht ik mij hier eens te melden.
Momenteel heb ik een zilver/zwarte Suzuki XF650 Freewind in bezit (35kW, ivm A2 rijbewijs). Grappig fietsje en niet zo heel voorkomend, ik heb tot nu toe nog maar 1 andere gespot.

Om meteen met de deur in huis te vallen, ik kom dit net tegen op Facebook:

gisterenavond kwam ik terug rijden van een vriend en stond er een motor met ik dacht pech langs de kant dus ik stopte en om te vragen wat er aan de hand was. opdat moment dat ik het vroeg hoorde ik mijn motor starte en reed er iemand anders op weg de motor waar ik voor stopte spoot ook weg. 112 gebeld en na 45 minuten met de politie de motor gevonden onder aan de brug van Terheijden naar Breda waar ze de motor in het water hebben proberen te dumpen maar die is blijven hangen in het gaas en heeft nu helaas veel schade. Het schijnt tegenwoordig niet meer te kunnen om te stoppen voor andere mensen de motor die met pech stond was een matzwarte gs1200a met aluminium koffers en geen kenteken.

Opgelet dus in omgeving Breda!
 
Laatst bewerkt:
afstappen, sleutel uit het contact, mede motor rijder helpen. niet zo moeilijk lijkt me. we leven niet op een roze wolk. niet elk mens is te vertrouwen helaas.

wel zonde natuurlijk van de motor, meer kut is het gevoel dat iemand op jouw motor zit weg te blazen. gelukkig is de motor terug. :}
 
Laatst bewerkt:
Vraagje: als 1000 km na een grote beurt het olielampje al af en toe gaat branden, is het dan tijd terug te gaan naar de dealer? Ik heb nog garantie op mijn Fazer. Of hoort dat gewoon bij een wat oudere motor (Fazer uit 2002).

  • Ik heb er echt 1000 km vrij rustig mee gereden
  • De beurt is eind juni uitgevoerd
  • ER lekt geen olie, laatst rookte de uitlaat wel een beetje
 
Ff oliepeil controleren. Ik had het destijds met mijn Thundercat ook vaak zat. Plat door de bocht en dan ging het olielampje branden. Het scheelt gelukkig dat een niveau sensor is en geen druk sensor ;)
 
Ff oliepeil controleren. Ik had het destijds met mijn Thundercat ook vaak zat. Plat door de bocht en dan ging het olielampje branden. Het scheelt gelukkig dat een niveau sensor is en geen druk sensor ;)

Bij mij brandde hij bij 130+ op de snelweg. Even 5-10 minuten en toen uit.
Ik heb de olie maar een beetje bijgevuld (1/2 litertje). Just to be safe.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan