Breda/Oosterhout en Omstreken - deel 36

Status
Niet open voor verdere reacties.
2.9 achter is volgens mij vrij normaal voor de gemiddelde 180 of 190 achterband.
Oude motoren gaven ze 2.5 achter aan in de specs. (Bij mijn Bandit ‘97 ook). Maar met een moderne band erop kan deze prima op 2.9
 
Gisteren 300km gereden! Wat een top weer was het. Tijd geleden dat ik zover gestuurd had. Helm deed toch nog zeer op een gegeven moment
 
Mijne is 2.5 voorgeschreven zie ik nu, maar op 1.9 komt hij veel beter tot z'n recht. Snel op temperatuur, veel makkelijker te controleren. Heb er nog steeds ruim 9000 km mee gereden (,Pilot Power 2CT, dus zoveel slijtage zal het niet schelen.
 
Ik denk dat het persoonlijk is en wat je van een band verwacht.zelf rij ik ze goed warm voordat ik de grens op zoekt .ik merk zelf dat als hij op 2.9 staat dat hij sneller en stabieler op 1 oor hangt .
Hij was sinds gisteren 0.5 bar gezakt .
 
Ik denk dat het persoonlijk is en wat je van een band verwacht.zelf rij ik ze goed warm voordat ik de grens op zoekt .ik merk zelf dat als hij op 2.9 staat dat hij sneller en stabieler op 1 oor hangt .
Hij was sinds gisteren 0.5 bar gezakt .
Zou er dan eerst een ander ventiel in draaien
 
Ventiel heb ik soppie op gedaan...was geen bellen blazer.
Maar ik denk dat dat wel het probleem is.als het de band was zou hij helemaal leeg lopen en na de winterstop stond hij ook op 1.9.(3 maanden)
Denk dat de ventiel onder 1.9 wel de druk aan kan .
 
Mijne is 2.5 voorgeschreven zie ik nu, maar op 1.9 komt hij veel beter tot z'n recht. Snel op temperatuur, veel makkelijker te controleren. Heb er nog steeds ruim 9000 km mee gereden (,Pilot Power 2CT, dus zoveel slijtage zal het niet schelen.
Hier ook 2ct’s fijne banden vind ik!

Buiten dat.. is het gevoel wat je erbij hebt ook heel belangrijk voor jezelf
 
@Okie1972 Als het een conventioneel ventiel is kun je het binnenwerk eruit halen met het juiste gereedschap. In plaats van je hele ventiel vervangen zou je eerst kunnen proberen om alleen het binnenwerk te vervangen. Dat is een klusje van 1 minuut en dan hoeft je band er in ieder geval niet af. Als dat toch niet de oplossing blijkt, dan kun je altijd nog het gehele ventiel uitwisselen.

Ik heb hier nog tig nieuwe binnenwerkjes liggen, mocht je er een nodig hebben. Kunnen hem evt ook ter plaatse wisselen. Gereedschap en lucht heb ik bij de hand.

ventiel-binnenwerk-hoge-temp-40-135c.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
@Okie1972 Als het een conventioneel ventiel is kun je het binnenwerk eruit halen met het juiste gereedschap. In plaats van je hele ventiel vervangen zou je eerst kunnen proberen om alleen het binnenwerk te vervangen. Dat is een klusje van 1 minuut en dan hoeft je band er in ieder geval niet af. Als dat toch niet de oplossing blijkt, dan kun je altijd nog het gehele ventiel uitwisselen.

Ik heb hier nog tig nieuwe binnenwerkjes liggen, mocht je er een nodig hebben. Kunnen hem evt ook ter plaatse wisselen. Gereedschap en lucht heb ik bij de hand.
Zal
@Okie1972 Als het een conventioneel ventiel is kun je het binnenwerk eruit halen met het juiste gereedschap. In plaats van je hele ventiel vervangen zou je eerst kunnen proberen om alleen het binnenwerk te vervangen. Dat is een klusje van 1 minuut en dan hoeft je band er in ieder geval niet af. Als dat toch niet de oplossing blijkt, dan kun je altijd nog het gehele ventiel uitwisselen.

Ik heb hier nog tig nieuwe binnenwerkjes liggen, mocht je er een nodig hebben. Kunnen hem evt ook ter plaatse wisselen. Gereedschap en lucheb ik bij de hand.

ventiel-binnenwerk-hoge-temp-40-135c.jpg
Zal morgen even kijken, ik hmmm
@Okie1972 Als het een conventioneel ventiel is kun je het binnenwerk eruit halen met het juiste gereedschap. In plaats van je hele ventiel vervangen zou je eerst kunnen proberen om alleen het binnenwerk te vervangen. Dat is een klusje van 1 minuut en dan hoeft je band er in ieder geval niet af. Als dat toch niet de oplossing blijkt, dan kun je altijd nog het gehele ventiel uitwisselen.

Ik heb hier nog tig nieuwe binnenwerkjes liggen, mocht je er een nodig hebben. Kunnen hem evt ook ter plaatse wisselen. Gereedschap en lucht heb ik bij de hand.

ventiel-binnenwerk-hoge-temp-40-135c.jpg
Zal morgen even kijken welke ik heb..iedergeval bedankt.
 
Heb mijn meters er al opzitten en ook al wat gin ...morgen ga ik denk ik weer rondje doen . Voor 1600 terug ivm Max. :Y
Hehe ja ben ook alweer terug hoor, even gekeken of er bockenrijders te vinden waren rond de postelse abdij 🙂
 
Ik ga zometeen vanuit Oosterhout. Geen idee waarheen...
Helaas moet ik mn banden nog inrijden, zijn net nieuw dus moet nog beetje voorzichtig zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan