bredere achterbrug voor gs500e

mugybo

MF'er
18 mei 2006
128
0
Amsterdam
Hallo mensen!

Ik ben een trotse bezitter van een, inmiddels aardig verbouwde, suzuki GS500E. Deze gs heb ik onlangs voorzien van een nieuwe achterkant. Van een r6 heb ik de achterkap gekocht, doormidden gezaagd, stuk tussenuit gehaald en weer aan elkaar bevestigd zodat de kap iets slanker werd. Allemaal prima gelukt, maar... nu is de achterband naar verhouding natuurlijk te smal. Dit was natuurlijk te verwachten. Ik ben dus op zoek naar een bredere achterbrug met wiel, die past op mijn gs500e uit '91.

Kan iemand mij helpen???

Alvast bedankt! :}

Gr. mug
 
hey, ik heb ook zo'n beestje gereden :9
doe eens wat foto's van je verbouwing. ben benieuwd hoe dat er uit ziet.
ik heb nog wel een achterbrug met veer liggen van een rf 600 heb er bij mij een rf900 achterbrug ingezet, wie weet pas het wel blijft Suzuki natuurlijk.

RFast
 
Heej Rfast,

Ik hoop dat dat past. Heb je er misschien een fotootje met maten bij? Kan ik ff kijken of ie past. hier ff een pickkie van mn gs-je. Ligt nog half uit elkaar hier, maar dan heb je ff een idee

full


btw, enig idee wat je ervoor wilt hebben?

Gr. Mug
 
Ziet er leuk uit het achterkantje.
maar euhm ik zie dat je een plaat heb geplaatst bij je achterspatbord (ben de naam ff kwijt hoe dat heet) maar als je daarmee gaat rijden zet dan wel de veer op de hardste stand anders gaat je wiel geheid tegen die plaat aankomen(eigen ervaring :P )
 
denk idd dat je undertray een beetje optimistich is, denk dat je banden zo nog al hard slijten :)
zal morgen eens een fototje maken en hem opmeten

ziet er wel netjes uit trouwens.

RFast
 
hey,

het is op deze foto niet goed te zien, maar het subframe is een stukje opgehoogd. neemt niet weg dat dat nog steeds kan gebeuren idd. zal t ff testen. komt nog een soort hugger op, idd tegen de modderaanslag op mn veer e.d.

bedankt voor de reacties! het is de eerste keer dat ik zoeits onderneem en kan dus alle tips gebruiken :Y :Y
 
RFast,

Heb zojuist via via een rf 600 achterbrug met velg + band aan geboden gekregen. Sorry RFast, maar erg bedankt voor de moeite. :} :Y Heb nog wel twee vraagjes: ik heb voor mijn gs achterbrug tailrisers gekocht. Deze wil ik evt. ook gebruiken voor mijn nieuwe achter brug, maar... nu vraag ik me af of het bevestigingspunt van de risers (weet de orginele naam niet) ten opzichte van de onderkant (of bovenkant natuurlijk) gelijk is. Als ik mijn centimeter op bovenkant brug zet (daar waar de kettingkast wordt bevestigd) meet ik een afstand van 21 mm tot hart van de bout van de risers. Weet jij wat de afstand is bij die rf brug?? En als tweede, de lengte van de risers zelf??

Dank dank dank :} :} :)

oja, vanavond post ik nog wat piccies!

Gr. Mug
 
zie ik daar 2 schijven op dat voorwiel?

kan dat op het orriginele GS wiel? want ik heb een voorwiel 'nodig' voor mijn gsx-f dus dan zou ik wat breder kunnen zoeken :)


leuk ding die GS van je :Y




EDIT: voor degenen die ook 2 remschijven willen op hun GS O-)
Ik heb nog een setje onderpoten van een gsx-f liggen :Y :Y
 
Hey Mugybo,

geen probleem gaat hij gewoon naar zolder bij de rest van de overgebleven onderdelen.

heb even ongeveer precies gemeten en het gat zit volgens mij zo'n 17mm boven de de brug en de raisers zijn ongeveer 165mm lang (hoh)(beetje lastig meten als) alles nog in elkaar zit.

maikel het is idd een standaard wiel, meen me van lang geleden te herinneren dat er 2x 320mm schijven op zitten


EDIT: oke het is dus toch wat langer geleden, ff opgezocht: standaard voor een schijf 310mm


gr
RFast
 
Laatst bewerkt:
Bedankt RFast! dat scheelt dus zo'n 5 mm. hierdoor zakt mijn achterkant weer een heel stuk (plusminus 35 mm). moet ik dus ff nieuwe raisers voor laten maken. Dan maar goed omhoog met die achterkant! :Y :Y De gs was toen ik 'm kocht al voorzien van GSX 600F voorvork met dubbelle schijven en instelbare demping, maar kan best zijn dat er gewoon een gs wiel in zit.

@RFast: die raiser maten, is dat van hart tot hart?? zo ja, heb ik wel interesse! verkoop je ze los??

Gr. Mug

hoh = hart op hart waarschijnlijk |( |(
 
Laatst bewerkt:
zie ik daar 2 schijven op dat voorwiel?

kan dat op het orriginele GS wiel? want ik heb een voorwiel 'nodig' voor mijn gsx-f dus dan zou ik wat breder kunnen zoeken :)

leuk ding die GS van je :Y

EDIT: voor degenen die ook 2 remschijven willen op hun GS O-)
Ik heb nog een setje onderpoten van een gsx-f liggen :Y :Y

hey maikel, dat kan idd. een gs-wiel heeft aan beide kanten mogelijkheid om een schijf te monteren. alleen zit hier standaard aan de linkerkant een plastik kapje over.
 
Icedevil,

Probleem is idd opgelost, maar toch wel goed om te zien hoe dat eruit gaat zien (dat is een 160 band toch?)! Wat een gave fiets!! :} Erg mooi is ook de uitlaat. Ik heb een tijdje terug een buell uitlaat aangeschaft, ook voor onder 't blok. Deze is alleen iets aan de grote kant. Wil de uitlaat toch nog onder 't blok, maar dat is van latere zorg.. eerst af en toeren, daarna gaat die standaard uitlaat eraf komen er k&n luchtfilters op en proberen 'm verder nog wat te kietelen ;)

Gr. Mug
 
Terug
Bovenaan Onderaan