Bredere velg

zoran

MF veteraan
7 nov 2002
5.112
1
Hallo,
ik kan wel wat meer grip gebruiken en ik vind m'n huidige velgen echt :r
Nu wil ik er graag een paar mooie racer velgen/banden onder gaan hangen :9
Heeft iemand hier ervaring met het uitwisselen van velgen op een kawa z650 en zijn er bepaalde types die zonder (al te veel) aanpassing in de vork en brug zullen passen?
Met deze info kan ik dan weer lekker op de sloop en marktplaats gaan speuren...
Alvast bedankt weer,
Zoran.
 
Ha,

ik ben al 16 jaar tweewieler-monteur, en na al die jaren heb ik ondervonden dat alle veranderingen aan velgbreedtes vaak niet ten goede komen aan de stuureigenschappen. Als je op een gegeven moment niet meer lekker in je vel zit bij je motor, nieuwe aanschaffen dan!!!!!! Een bredere velg zal niet de oplossing zijn.
 
Ha,

ik ben al 16 jaar tweewieler-monteur, en na al die jaren heb ik ondervonden dat alle veranderingen aan velgbreedtes vaak niet ten goede komen aan de stuureigenschappen. Als je op een gegeven moment niet meer lekker in je vel zit bij je motor, nieuwe aanschaffen dan!!!!!! Een bredere velg zal niet de oplossing zijn.


Hmm ok,
maar wat zou ik dan kunnen doen om een wat betere grip/wegligging te krijgen?
Vooral met het optrekken slipt ie wel heel erg snel weg terwijl de band bijna nieuw is...
Het achterbandje wat er nu onder zit is in vergelijking met andere motoren met het zelfde vermogen zooo smal dat ik dacht dat het daar wel aan zou liggen...?
Er hoeft van mij niet meteen een hayabusa velg/band onder maar ietsje breder zal toch geen kwaad kunnnen?
In ieder geval bedankt voor je reply!
 
Hmm ok,
maar wat zou ik dan kunnen doen om een wat betere grip/wegligging te krijgen?
Vooral met het optrekken slipt ie wel heel erg snel weg terwijl de band bijna nieuw is...
Het achterbandje wat er nu onder zit is in vergelijking met andere motoren met het zelfde vermogen zooo smal dat ik dacht dat het daar wel aan zou liggen...?