Bredere velg

zoran

MF veteraan
7 nov 2002
5.112
1
Hallo,
ik kan wel wat meer grip gebruiken en ik vind m'n huidige velgen echt :r
Nu wil ik er graag een paar mooie racer velgen/banden onder gaan hangen :9
Heeft iemand hier ervaring met het uitwisselen van velgen op een kawa z650 en zijn er bepaalde types die zonder (al te veel) aanpassing in de vork en brug zullen passen?
Met deze info kan ik dan weer lekker op de sloop en marktplaats gaan speuren...
Alvast bedankt weer,
Zoran.
 
Ha,

ik ben al 16 jaar tweewieler-monteur, en na al die jaren heb ik ondervonden dat alle veranderingen aan velgbreedtes vaak niet ten goede komen aan de stuureigenschappen. Als je op een gegeven moment niet meer lekker in je vel zit bij je motor, nieuwe aanschaffen dan!!!!!! Een bredere velg zal niet de oplossing zijn.
 
Ha,

ik ben al 16 jaar tweewieler-monteur, en na al die jaren heb ik ondervonden dat alle veranderingen aan velgbreedtes vaak niet ten goede komen aan de stuureigenschappen. Als je op een gegeven moment niet meer lekker in je vel zit bij je motor, nieuwe aanschaffen dan!!!!!! Een bredere velg zal niet de oplossing zijn.


Hmm ok,
maar wat zou ik dan kunnen doen om een wat betere grip/wegligging te krijgen?
Vooral met het optrekken slipt ie wel heel erg snel weg terwijl de band bijna nieuw is...
Het achterbandje wat er nu onder zit is in vergelijking met andere motoren met het zelfde vermogen zooo smal dat ik dacht dat het daar wel aan zou liggen...?
Er hoeft van mij niet meteen een hayabusa velg/band onder maar ietsje breder zal toch geen kwaad kunnnen?
In ieder geval bedankt voor je reply!
 
Hmm ok,
maar wat zou ik dan kunnen doen om een wat betere grip/wegligging te krijgen?
Vooral met het optrekken slipt ie wel heel erg snel weg terwijl de band bijna nieuw is...
Het achterbandje wat er nu onder zit is in vergelijking met andere motoren met het zelfde vermogen zooo smal dat ik dacht dat het daar wel aan zou liggen...?
Er hoeft van mij niet meteen een hayabusa velg/band onder maar ietsje breder zal toch geen kwaad kunnnen?
In ieder geval bedankt voor je reply!
je kan er wel een bredere velg in gooien,maar let op het achtertandwiel komt ook meer naar buiten dus heb je weer een probleem.moet je je ketting weer uitlijnen,volgende probleem is bij je voortandwiel daar heb je wel verlooptandwielen voor maar nu kan het ook gebeuren dat de ketting het frame gaat raken,dus ik zo hier eerst maar eens goed naar kijken.
 
Een bredere band gaat je niet helpen om meer grip te krijgen. Je hebt op een droge weg evenveel grip en op een natte weg zelfs minder.

Leg er een 'plakband' om, zo'n tuub van lekker zacht aan de weg klevend rubber.

Of wordt wat kiloos zwaarder :)

succes!
 
Hallo,
ik kan wel wat meer grip gebruiken en ik vind m'n huidige velgen echt :r
Nu wil ik er graag een paar mooie racer velgen/banden onder gaan hangen :9

Ga je voor punt 1 , 2 of beide

1. Je vindt je velgen spuuglelijk, misschien wel omdat ze rood zijn. Laat anders je velgen eerst spuiten voordat je ze echt vervangt. Ze vallen zo ook wel heel erg op in 't rood.

2. Je wilt meer grip. Ik zou eerst begginen met andere banden. Voor jou type motor zou ik Bridgestone BT45 banden nemen, ik weet niet welke banden je nu hebt?
 
Ga je voor punt 1 , 2 of beide

1. Je vindt je velgen spuuglelijk, misschien wel omdat ze rood zijn. Laat anders je velgen eerst spuiten voordat je ze echt vervangt. Ze vallen zo ook wel heel erg op in 't rood.

2. Je wilt meer grip. Ik zou eerst begginen met andere banden. Voor jou type motor zou ik Bridgestone BT45 banden nemen, ik weet niet welke banden je nu hebt?


Klopt, de kleur is waar ik me het meest aan stoor maar ik vind de vorm van de velgen ook niet mooi en smal...

Ik ga zo m'n bandje effe checken :)
Thanks!
 
velgen spuiten in de kleur die jij mooi vind,dan de BT45 erop zoals gezegt(130--140 breed)
dan je spatbord inkorten/afzagen zodat de look meer op de band komt,en het achterlicht eraf slopen en daarvoor de streetfighter uitvoering zetten (die twee kleine ronde achterlichten) zal je zien dat het veel stoerder staat,en je band die veel dikker lijkt.(PS zwarte velgen lijken breder)
Ik heb zelf de Z550GP uitvoering gehad(model lookalike Z750) en deze aapassingen gemaakt en zag er een stuk beter en vetter uit.
 
Laatst bewerkt:
velgen spuiten in de kleur die jij mooi vind,dan de BT45 erop zoals gezegt(130--140 breed)
dan je spatbord inkorten/afzagen zodat de look meer op de band komt,en het achterlicht eraf slopen en daarvoor de streetfighter uitvoering zetten (die twee kleine ronde achterlichten) zal je zien dat het veel stoerder staat,en je band die veel dikker lijkt.(PS zwarte velgen lijken breder)
Ik heb zelf de Z550GP uitvoering gehad(model lookalike Z750) en deze aapassingen gemaakt en zag er een stuk beter en vetter uit.

Zoiets? :)
full
 
Ziet er toch goed uit??? mooie fiets trouwens, spuit je velgen zwart ziet er blitz uit hoef je niet zo gauw schoon te maken.gebruik photoshop joh om je velgen te veranderen kan je gelijk kijken wat jij het mooiste vind.

Als je het niet zelf kan kunnen sommigen op het forum k daar heel goed mee overweg .

Foto soep deel 4*
 
Hmm voor zover mijn info gaat is die Conti Tour een soort betonharde onverslijtbare achterband. Met een bt 45 o.i.d. zal hij al veel beter bijten.
En kijk ook eens naar de vering, als die niet goed is krijg je ook problemen met de wegligging
 
Huidige band is een Continental conti tour 120-90-18 :?
Aha, dat is een verre voorvader van de Conti "Road Attack". Deze conti-tours zijn meer van het type "Heart Attack", deze verschrikkingen heb ik ooit op een BMW gehad en hadden al moeite genoeg met 50 pk. Probeer iets moderners, BT45 is speciaal bedacht voor opwaarderen van "young-timers".
Betere vering helpt ook zoals al eerder opgemerkt, Hagon of misschien zelfs de Koni's (bestaan die nog?), was ooit DE upgrade voor '70-er en '80-er Japanners.
 
Laatst bewerkt:
met een bredere band heb je op het rechte stuk toch logischer wijs wel meer grip?

qua bochtenwerk zal het mischien geen vooruitgang wezen maar het oog wil ook wat :)


in mn honda zat bij aanschaf al een bredere velg maar half werk; ketting liep scheef/niet in lijn. tandwieldrager/naaf een 9 milimeter af laten draaien dusdanig dat het tandwiel die afstand dichter op het hart ligt en nu wel netjes in orde.

ketting loopt zelfs nog vrij van de band ;)
 
Huidige band is een Continental conti tour 120-90-18 :?

De Conti Tour is een band voor je leven! M'n pa deed er dik 40.000km mee op z'n GL1000. Ik had de band ook op m'n XL600 liggen maar die gleed alle kanten op.

Probeer eerst een nieuwe banden ( BT-45 ) dat zal een wereld van verschil zijn. Ik zou de velgen zwart spuiten maar de velgrand rood laten, komt die kleur toch terug uit die gave tank/zit.
 
Zo ik hoor het al dat bandje zal er dus zeker snel gaan komen *D
Tank en zit waren trouwens stickers, heb ik er meteen maar afgepulkt en de kleur is fel oranje, komt er op de foto niet echt goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan