Breedstralers BMW r1100 gs monteren

A

Anoniempje226

Guest
Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en sinds een half jaar verslaafd aan motorrijden. Ik zocht een allroad motor voor een vriendelijk budget en zo liep ik tegen een BMW r1100 GS uit 1998 aan. goede staat dus ik kon er zo mee weg. Nu wil ik graag breedstralers erop zetten en ben aan het bedenken hoe ik ze zal aansluiten. De verkoper gaf aan dat ik dat best kan doen bij de dagrijverlichting omdat die 12V is en daar kan ik dan electra aftappen echter de handleiding geeft aan om ze direct op de accu aan te sluiten. Ik vraag me dan echter af hoe ik de kabels bij de accu krijg vanaf "voor". Ik vermoed onder de benzine tank door.

Heeft iemand hier ervaring mee? En eventueel tips voor mij?
 
Ik heb ook breed/ver stralers op m'n motor zitten..

Heb deze: LED werklamp verstraler 1500LM

Gewoon goed monteren, met relais zoals eerder gezegd.. en netjes afstellen. Rijd er nu 2 jaar mee rond.. nooit gedoe gehad / knipperende automobilisten.

Als ik dit zo lees dat er trekker/werk verlichting gebruikt wordt op een motorfiets, dan ben ik meteen 100% voor een apk voor motorfietsen.
Mensen hoe moeilijk is het om je gewoon aan de geldende regels te houden en je daar aan aan te passen ipv andersom?
 
Als ik dit zo lees dat er trekker/werk verlichting gebruikt wordt op een motorfiets, dan ben ik meteen 100% voor een apk voor motorfietsen.
Mensen hoe moeilijk is het om je gewoon aan de geldende regels te houden en je daar aan aan te passen ipv andersom?

:') , Het is maar hoe je het noemt. Niet mee eens.. De lichtbundel naar beneden gericht is niet verblindend.

Ze hangen aan andere werklampen het label "Verstraler motor" en dan is het ineens wel geschikt"? .. gewoon een beetje het verstand gebruiken en goed afstellen als je ze monteert.
 
Verstralers vallen onder dezelfde regels als grootlicht. Oftewel deze mag je alleen maar voeren bij slecht zicht en als je er verder niemand anders mee verblind.
Oftewel vrijwel nooit.

Verder mag je maar maximaal 2 lichten tegelijkertijd hebben branden op een motorfiets.
Mistlampen/bermlichten mag je alleen voeren bij een zicht van minder als 200 meter en ook alleen als je er verder niemand mee verblind. En alleen in plaats van je gewone dimlichten en niet extra er bij.

Wat het beste helpt bij slecht zien in het donker is een bezoekje aan Hans Anders of andere brillenzaken en als je dan alsnog niet goed kan zien dan ben je niet meer geschikt om in het donker te rijden.
 
Pffffff wat vermoeiend weer allemaal zeg. Ts wil graag weten hoe die zijn lampen moet aansluiten. Hij vroeg toch niet om een preek van wat wel en niet mag. Of wat een ander er van vindt, of wie er allemaal voor of tegen een apk voor motoren is.
Geef gewoon antwoord op de vraag, zo moeilijk is dat toch niet.
.......techniek topic...... :')
 
Het is en blijft M-F, daar verander je niks aan. Het enige wat je kan doen als het je tere gestel teveel belast omdat je het te vermoeiend vind is de pagina sluiten en je waterkoker aanzetten zodat je in je kimono met een kopje kamillethee in je biologisch aangelegde zen tuin de stress van je af kunt mediteren.
 
Het is en blijft M-F, daar verander je niks aan. Het enige wat je kan doen als het je tere gestel teveel belast omdat je het te vermoeiend vind is de pagina sluiten en je waterkoker aanzetten zodat je in je kimono met een kopje kamillethee in je biologisch aangelegde zen tuin de stress van je af kunt mediteren.
Die mag sticky
 
Terug
Bovenaan Onderaan