Brembo 108mm monoblocks, welke remblokken?

Ghetto Bassie

VTR SP-1 Dark Grey Edition
Donateur
28 okt 2008
45.787
23.095
Hoeksche Waard
Goede morgen,

Ik heb een setje 108mm Brembo monoblocks aan mijn SP hangen en heb binnenkort een setje nieuwe remblokken nodig. Ik heb alleen geen idee welke remblokken daarvoor geschikt zijn. De blokken die ik geregeld voorbij zie komen, zijn de SBS 841RS blokken. Zijn deze bijvoorbeeld voor mij geschikt? Ik rijd geen circuit, alleen straatgebruik. Wie kan mij van info voorzien?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Greetz Chris
 
Chris, RS staat voor racing sinter en is bedoeld voor sportief straatgebruik en zijn ook geschikt voor een incidentele circuitdag. Is vergelijkbaar met de SC compound bij brembo.

Ten opzichte van veel standaard blokjes zullen deze een grotere initiele bite hebben.
 
Ok, bedankt voor de info, ik zou die dus wel kunnen gebruiken.


Zijn er overigens nog andere merken remblokken die voor deze remklauwen geschikt zijn? Ik heb de klauwen nog niet zo lang en heb geen idee wat er allemaal voor beschikbaar is. Wie kan me daarover iets vertellen?

Edit: Als ik naar remblokken ga zoeken, wordt er op aardig wat sites gevraagd naar het merk en type motor. Maar de SP heeft origineel geen radiale remmerij, vandaar mijn vragen. Bij voorbaat dank voor reacties.
 
Laatst bewerkt:
Welk type monoblock zijn het? Bij Brembo het je er ook verschillende types in met verschillende remblokken.

Diverse merken leveren remblokken ook voor de Brembo klauwen, mijn beste ervaringen zijn met SBS of Brembo blokken.
 
Ik begreep de M4 monoblocks.

1k0.jpg:
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat is de 100mm variant inderdaad.
De M4 kun je ook in 100mm krijgen.
Ondanks dat ze er hetzelfde uitzien, zijn de klauwen die OEM op een GSXR/RC8/Ducati/... worden gezet niet hetzelfde als de M4 klauwen.

Lees ik het goed: door een ander gebruikte blokken op je eigen gebruikte schijven? Ergo niet op elkaar ingeremde combinatie?
Dat heb je zo ingeremd, net als dat je nieuwe blokjes pakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan