brembo remschijf of gafler wave remschijf???

brembo vs gafler wave

  • brembo

    Stemmen: 6 54,5%
  • gafler wave

    Stemmen: 5 45,5%

  • Totaal aantal stemmers
    11
Voor het gemak :)

Brembo:
oro1.jpg


Galfer:
galfwr-2.jpg
 
En inhoudelijk; qua performance maakt het geen zak uit. Misschien dat de Galfers net wat lichter zijn, maar of je daar wat van voelt, vraag ik me af.

De Brembo's die je uitgekozen hebt zijn dan ook niet echt performance schijven. Het zijn OE vervangings ho-ijzers. Degelijke vervanging voor als je standaard remmerij op is, zeg maar. Zal weinig beter remmen dan wat er af-fabriek gemonteerd zit.

Brembo's HPK performance remschijven zouden meer op moeten leveren, ook weer vooral omdat ze lichter zijn, maar ook omdat ze volledig zwevend en van gietijzer zijn en de voorbeelden die jij geeft zijn beiden RVS.
 
Laatst bewerkt:
De Brembo schijven die jij aangeeft gaan je geen remvoordeel opleveren, de Galfers misschien een beetje.

Zijn je oude schijven op, en wil je er betere voor terug? Ja, neem de Galfers. Nee, neem de Brembo's.

Zijn je oude schijven niet op, maar wil je betere? Ja, neem de Galfers. Nee, laat de oude zitten.

Duidelijk verhaal, toch?
 
De Brembo schijven die jij aangeeft gaan je geen remvoordeel opleveren, de Galfers misschien een beetje.

Zijn je oude schijven op, en wil je er betere voor terug? Ja, neem de Galfers. Nee, neem de Brembo's.

Zijn je oude schijven niet op, maar wil je betere? Ja, neem de Galfers. Nee, laat de oude zitten.

Duidelijk verhaal, toch?

niet echt.
mijn schijven zijn versleten en zou er nieuwe moeten insteken en dacht om er een op te steken die mij meer remvoordeel zou opleveren.
 
Ervaringsdeskundige meld zich :P
Met de brembo's van je afbeelding heb ik geen eravring wel ervaring met standaart/brembo hpk en brembo t drive/galfer wave schijven.
HPK brembo's zijn vrij zwaar (in sommige gevallen zwaarder dan ori schijven).
Ok maken ze veel lawaai (als je traag rijd op straat over hobbels hoor je de schijven "ringelen" ).
Remprestaties tegenover origneel is zeker merkbaar beter.
Galfer wave zijn stuk lichter als hpk brembo's en remmen ook vrij goed mss een tikkeltje minder als hpk's maar als amateur geen supergroot verschil.
De t drive's zijn lichter dan hpk's en meeste originele schijven beetje gelijk met galfers mss iets zwaarder maar ben niet zeker deze hebben ook veel meer speling als galfers en kunnen ook een beetje lawaai maken maar minder dan hpk's ze remmen wel super maar zijn duur...
(heb men t drives 2dehands aangeschaft maar laaaang niet versleten :) )
 
welke zou jij dan aanraden de "t drive" of de gafler wave?
maken da gafler's ook lawaai bij het remmen zoals hpk/ t drive?
heb je zelf ook met gefler wave gereden?
 
Tijdens remmen maakt geen één schijf lawaai (buiten het geluid van de remblokken op de schijf).
Maar bij gwn vrij rollen en rijden over oneffenheden aan lage snelheid ratelen de zwevende brembo schijven een beetje maar daar kan ik mee leven de galfers hoor je niet hangen vaster....
Te zien waar je het meest belang aan hecht de galfers zijn goedkoper en als je dat wave design mooi vind kies dan galfer als je echt de beste prestaties wil kwa remmen op circuit (daar zijn galfers ook prima) maar brembo tikkeltje beter.
:)
 
Nogal belangrijk waar je ze voor gebruikt enkel openbare weg enkel circuit ....
Je hebt heel veel verschillende type's en merken van remschijven in verschillende materialen staal/gietijzer/carbon etc allemaal voor verschillende doeleinde ontworpen lichtst mogelijk gewicht/of gwn duurzaamheid etc....
ebc xc zijn ook hele goede schijven naar horen zeggen en die zijn beschikbaar in normaal en wave design en denk ik iets goedkoper dan galfers ook :Y
 
Laatst bewerkt:
is meer voor straat gebruik, ik ben een sportieve straat rijder :P
ben nog nooit op circuit geweest; wil dit wel eens doen.
ik rij meestal all1 als het droog weer is.
 
Ik heb nu t drives op de gixeer in zelfde diameter als origineel :)
Zijn denk ik +- 300gram lichter als OEM (heb het wel gewogen maar herinner het me niet meer :P )
Heb er iets van 300€ voor betaald op ebay zeer weinig gebruikt *O*
 
Laatst bewerkt:
GALFER GESCHIEDENIS:

Galfer Industries is in 1950 opgericht door de italiaanse familie Milesi in Barcelona en heeft inmiddels wereldwijd vestigingen en fabrieken. Galfer produceert remschijven, remblokken en remleidingen als eerste uitrusting voor verscheidene auto- en motorfiets fabrikanten met een dagelijkse productie van o.a. 45.000 remblokken.
Daarnaast verkopen een aantal fabrikanten remschijven en remblokken (o.a Brembo) welke door Galfer geproduceerd onder hun eigen naam.

Galfer is de firma welke de Wave remschijf heeft geintroduceerd en ook hier het enige patent op heeft.
Voor de detail verkoop werd in 1992 het merk Braking in de markt gezet, helaas kregen de broers Milesi ruzie in 2003, waardoor eind van dat jaar Braking een aparte onderneming werd.
http://www.hollandmotorsports.nl/galfer.html#

ik denk dat ik voor de grafler ga... heb ze nog niet besteld dus zijn andere meningen nog altijd welkom
 
Laatst bewerkt:
GALFER GESCHIEDENIS:

Galfer Industries is in 1950 opgericht door de italiaanse familie Milesi in Barcelona en heeft inmiddels wereldwijd vestigingen en fabrieken. Galfer produceert remschijven, remblokken en remleidingen als eerste uitrusting voor verscheidene auto- en motorfiets fabrikanten met een dagelijkse productie van o.a. 45.000 remblokken.
Daarnaast verkopen een aantal fabrikanten remschijven en remblokken (o.a Brembo) welke door Galfer geproduceerd onder hun eigen naam.

Galfer is de firma welke de Wave remschijf heeft geintroduceerd en ook hier het enige patent op heeft.
Voor de detail verkoop werd in 1992 het merk Braking in de markt gezet, helaas kregen de broers Milesi ruzie in 2003, waardoor eind van dat jaar Braking een aparte onderneming werd.
http://www.hollandmotorsports.nl/galfer.html#

ik denk dat ik voor de grafler ga... heb ze nog niet besteld dus zijn andere meningen nog altijd welkom
Als ik jou zo hoor, de beste keuze :)
 
En inhoudelijk; qua performance maakt het geen zak uit. Misschien dat de Galfers net wat lichter zijn, maar of je daar wat van voelt, vraag ik me af.

De Brembo's die je uitgekozen hebt zijn dan ook niet echt performance schijven. Het zijn OE vervangings ho-ijzers. Degelijke vervanging voor als je standaard remmerij op is, zeg maar. Zal weinig beter remmen dan wat er af-fabriek gemonteerd zit.

Brembo's HPK performance remschijven zouden meer op moeten leveren, ook weer vooral omdat ze lichter zijn, maar ook omdat ze volledig zwevend en van gietijzer zijn en de voorbeelden die jij geeft zijn beiden RVS.

HPK serie is geen gietijzer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan