brembo remschijf of gafler wave remschijf???

brembo vs gafler wave

  • brembo

    Stemmen: 6 54,5%
  • gafler wave

    Stemmen: 5 45,5%

  • Totaal aantal stemmers
    11
Als je echt het beste [afbeelding]


:N :N :N

Als je het dan hebt over ècht het beste... SiCom carbon-keramische T-Drive remschijven. Maar dan praat je ook over iets andere bedragen :X
full
 
ja maar die schijven zijn volgens mij voor circuit...
op straat kan je ze nooit op temperatuur houden.
kan mij ook vergissen natuurlijk :P

ps: van welk merk zijn deze?
 
Laatst bewerkt:
ja maar die schijven zijn volgens mij voor circuit...
op straat kan je ze nooit op temperatuur houden.
kan mij ook vergissen natuurlijk :P

ps: van welk merk zijn deze?

Haha het was ook meer bedoeld als cool om te zien, want deze sets zijn 3000 euro per set. Erg gaaf op een Panigale of MV Agusta F4, maar iets over the top voor je GSX-R vermoed ik :+
Volledig carbon of volledig keramische remschijven zijn duurder, dit is carbon-keramisch, dus opwarmen hoeft niet, ze werken over een breder temperatuurbereik dan je gewone schijven, zowel in koudere als in warmere omstandigheden.

Van SiCom. Het zijn schijven die bestaan uit afwisselende lagen silicaat en carbon.

Zoals gezegd; vooral cool om te zien *D
 
Laatst bewerkt:
Sinds wanneer remt een waveschijf beter dan een ronde schijf? :P
Schijnt door de vorm en het verdere ontwerp het remoppervlak van je blokken vaker schoon te trekken om verglazing tegen te gaan + betere afvoer van warmte, vuil en eventueel water.

Technisch gezien zou het beter moeten remmen. Of de leek het merkt...

Ging erom dat de TS andere schijven wilde; Galfers of de Brembo's die hij aangaf, en de Brembo's die hij aangaf zullen net zo goed remmen als origineel aangezien dat standaard vervangingsschijven zijn. De Galfers bieden dan meer waar voor het geld, denk :P
 
Ervaringsdeskundige meld zich :P
Met de brembo's van je afbeelding heb ik geen eravring wel ervaring met standaart/brembo hpk en brembo t drive/galfer wave schijven.
HPK brembo's zijn vrij zwaar (in sommige gevallen zwaarder dan ori schijven).
Ok maken ze veel lawaai (als je traag rijd op straat over hobbels hoor je de schijven "ringelen" ).
Remprestaties tegenover origneel is zeker merkbaar beter.
Galfer wave zijn stuk lichter als hpk brembo's en remmen ook vrij goed mss een tikkeltje minder als hpk's maar als amateur geen supergroot verschil.
De t drive's zijn lichter dan hpk's en meeste originele schijven beetje gelijk met galfers mss iets zwaarder maar ben niet zeker deze hebben ook veel meer speling als galfers en kunnen ook een beetje lawaai maken maar minder dan hpk's ze remmen wel super maar zijn duur...
(heb men t drives 2dehands aangeschaft maar laaaang niet versleten :) )
Dat zijn berichten die ik graag hoor. Heb namelijk zelf zo'n setje besteld en zodra de motor uit de winterstalling komt gaan die erop om de MotoMaster wave-schijven te vervangen 8-)
 
moest ik nieuwe schijven kopen welk zou ik dan het best kopen qua performance?
brembo of gafler wave?? (in combinatie met de remblokken)

brembo:
Sparks Online

gafler wave:
Galfer Wave Rotor Set
Voor het zoeken op internet naar ervaringen zou ik de merknaam wel even goed spellen. Dat zoekt aanmerkelijk makkelijker.......
Het is namelijk geen Gafler maar Galfer. :o
 
Laatst bewerkt:
Moest ook nieuwe schijven, heb gekozen voor de Galfer schijven, tot nu toe erg tevreden.
Verschil met oem niet merkbaar
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan