Brembo T-drive schijven voor Yamaha R6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrissifumi39

Die hard MF'er
19 dec 2011
784
4
Woubrugge
Te koop: zeer nette Brembo T-drive remschijven. Hier heb ik 2 seizoen mee geracet en ze zijn nog perfect en recht.

Het gaat om: BREMBO HPK T-DRIVE DISC KIT 310MM, gebruikt op een Yamaha R6.

Op de schijf staat 5mm, maar waar dit voor staat weet ik niet goed aangezien de schijven 5,5mm dik zijn.

Prijs: EUR. 275,-

LcT7OWeiuV5x.jpg
haSXNZrwyrci.jpg

9vpWlnp71Yvv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Weet je meteen waarom je nooit schijven meet met een schuifmaat. Je schuifmaat geeft nu meer aan dan ie nieuw dik was.
 
schuifmaat zegt: 5mm +(6,5*0,05mm)= 5.35mm.

Tenminste, als het secundaire meetgedeelte per 0,05 mm gaat.
 
voor welk jaar zijn ze?
met welke remblokken moet je die combineren?

Ik meen dat de Yamaha R6 al vanaf model 2003 met hetzelfde voorwiel rijdt. In ieder geval zijn deze schijven te gebruiken op de RJ11 en RJ15.

Qua remblokken: gewoon in combinatie met race remblokken van bijv. Carbone Lorraine. Maar ook gerust met andere remblokken. Remblokken werden toch na elke race weer opgeruwd en na enkele races vervangen door nieuwe blokken, de schijven zijn dus niet ingelopen op een bepaald setje remblokken.
 
Weet je meteen waarom je nooit schijven meet met een schuifmaat. Je schuifmaat geeft nu meer aan dan ie nieuw dik was.

Ik snap je punt, en ik heb voor het meten van dat soort dingen een buitenmicrometer liggen.

Toch hebben de meeste schuifmaten (en op de foto's te zien deze ook) achter in de bek van de schuifmaat boven en onder een uitsparing waardoor je van een opstaand randje zoals bij bijvoorbeeld een remschijf geen last van zou moeten hebben :?

Deze post is trouwens niet bedoeld om de betweter uit te hangen, maar ben gewoon serieus benieuwd of er in dit geval dus niet gewoon met de schuifmaat goed gemeten kan worden?
 
Leuke discussie over het gebruik van een schuifmaat, wellicht dat ik er niets over had moeten melden. De schijven zijn niet/ nauwelijks versleten en er is ook totaal geen sprake van dat de buitenste rand dikker is. Dat is overigens ook gewoon te zien op de foto. Als de buitenste rand wel dikker was dan zou je naar het midden van de schijf een streepje licht door de opening moeten zien vallen. Dat is niet het geval.
 
Leuke discussie over het gebruik van een schuifmaat, wellicht dat ik er niets over had moeten melden. De schijven zijn niet/ nauwelijks versleten en er is ook totaal geen sprake van dat de buitenste rand dikker is. Dat is overigens ook gewoon te zien op de foto. Als de buitenste rand wel dikker was dan zou je naar het midden van de schijf een streepje licht door de opening moeten zien vallen. Dat is niet het geval.

We geloven je wel hoor ;)
 
Laatst bewerkt:
nee de r6 schijven hebben geen off-set.

passen ook op een r1 trouwens vanaf 2009 tot 2014 zoiezo!
 
5mm staat idd voor de minimale dikte,(dus bij 4.99mm dik zijn ze weggooi waardig) rij zelf ook met deze full floating schijven. Beter is er niet!
Nette prijs voor dikke schijven.
Succes met de verkoop Chris
 
5mm staat idd voor de minimale dikte,(dus bij 4.99mm dik zijn ze weggooi waardig) rij zelf ook met deze full floating schijven. Beter is er niet!
Nette prijs voor dikke schijven.
Succes met de verkoop Chris

welke remblokken gebruik jij?

hoe is de doseerbaarheid en de remkracht?
 
Ik reed eerst met sbs dual sinter (de duurste) heb er nu z04 van brembo in zitten en ga nu weer n setje sbs dusl sinter proberen om te kijken welke ik fijner vind.
Doseerbaarheid van beiden zijn goed en ze kosten veel maar gaanveel langer mee.
 
Remkracht is top ook bij nog koude blokken en ze blijven constant (hier spelen deze schijven ook n grote rol in mee) doseerbaarheid hangt ook van je rempomp af
 
5mm staat idd voor de minimale dikte,(dus bij 4.99mm dik zijn ze weggooi waardig) rij zelf ook met deze full floating schijven. Beter is er niet!
Nette prijs voor dikke schijven.
Succes met de verkoop Chris

Thanks :t

Is helaas geen grote markt voor deze mooie schijven, heb de prijs dus maar wat aangepast. Ze liggen niet in de weg maar zou mooi zijn als we motor-forum weer van een advertentie af kunnen helpen :P
 
Snap er niks van Chris😂 Alles wat jij te koop zet wil niet😅 Tis dat ik voorzien ben maar zou ze er voor dit geld bijna bij kopen! Voor een ieder die geinteresseerd kijkt maar niet weet wat T-drive schijven zijn.
Zijn de eigenlijk moto 2 schijven, full floating die de temperatuur veel beter afvoeren en tevens lichter zijn dan de reguliere hpk serie. Setje kost normaal €720,-.
Dus 275,- is goedkoop!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan