Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Ff dit topic weer een duwtje geven.

Mensen nog leuke ritjes gemaakt? Bij mij is het helaas tot woon/werk verkeer beperkt gebleven :-(
 
Vorige week naar de motorbeurs. Was niet prettig rijden met die harde wind. Vooral van opzij. Je wilt qua snelheid toch een beetje mee met het overige verkeer, maar het was bijna niet te doen. Vooral tussen de geluidsschermen vang je of veel wind of juist helemaal niet, met als gevolg dat je van rijbaan naar rijbaan zwiept. Op de terugweg maar binnendoor naar huis gereden. Verder niet zoveel gereden de laatste tijd. (op de motor dan)
 
Hier ook alleen maar woon-werk. Hoewel dat elke dag een cadeautje blijft verlang ik ook naar de lente. :) Mn motor is nu wit van de pekel en troep aan de voorkant. Moet 'm maar eens een welverdiende wasbeurt geven als het wat minder vriest.....
 
Ja stom, de motorbeurs natuurlijk. Ben ik ook naar toegereden op de motor.
Ik had die vrijdag erg veel last van mist....

Is ook altijd rot rijden.
 
4 a 5 ritjes per maand woon werk. Is wel 45 km enkele reis. Moet alleen de hele dag al motorrijden. Als woon werk er dan nog bij komt is dat 11 uur per dag,...ook al is mijn eigen motor een verademing na zo,n dag op een B#%W. *O* _O-
 
Ik ken het IJzervreter, ik ben ook beroepshalve veroordeeld tot een week "Duits rijden". |(

Zelfs mijn Duitse collega's noemen het Meine Arme Nerven of Mangel Aus Nürnberg _O-
 
Laatst bewerkt:
Echte toerritjes niet. Maar elke week wel een paar keer met de Norge op pad. Net als die van Jelte intussen helemaal dof en vies. Als je je vinger er langs haalt, proeft het zout. Maar ze blijft zonder morren brommen (;) ).

Het is in ieder geval wel fijn dat het weer licht is, 's morgens en 's avonds. Met name bij slecht weer is het zicht in het donker beroerd.
 
Belofte maakt schuld, dus hierbij wat foto's

full
 
Een tijd lang vond ik hem "slecht sturen" maar na het fors aandraaien van de achter schokbreker (lees harder maken) voelt hij opeens helemaal goed, de vering wel wat stug maar sturen en rotondes gaan opeens weer van zelf

full
 
kortere dogbones zal er waarschijnlijk voor dit type niet zijn, zijn er al oplossingen verzonnen om toch comfortabel veerwerk te houden en de motor iets mee op zijn neus te zetten (zonder direct de veer te vervangen)

full
 
Iemand al ervaring met progressieve voorveren, dit zou ik in principe wel willen doen maar dan gaat de voorkant waarschijnlijk 2 a 3 cm omhoog en dat betekend dat de achterkant nog verder omhoog moet?

Ik hoor het graag als jullie hier ervaring mee hebben
 
Mooie foto's Luna. :) Dat 850 blok heeft altijd wel wat, zeker omdat je 't niet vaak tegenkomt.

Er hangt een grote uitlaat onder. Weet je merk/type? Ziet eruit als een mooie blaffer. :)

Veel rijplezier!
 
Hallo Luna, welkom als Guzzirijder!
Ik rij voor en achter met progressieve veren van WP.
Net zoals jij had ik mijn originele achterveer ook flink opgedraaid. Maar toch bleef er nog wat deining in lange snelle bochten.
Daarom heb ik de progressieve vering van WP gemonteerd (van SO-products). Je kent de wegligging niet weer. Stuurt veel strakker en ook het aan de grond komen met laars, voetsteun of middenbok is aanmerkelijk verbeterd. Het wordt natuurlijk allemaal wat harder, maar daar ben ik wel tevreden over. Alleen de voorvering zou van mij nog wel wat strakker mogen. Vooral bij hard (in)remmen. Maar dat ligt volgens mij meer aan de demping dan aan de veer. Ook daar is wel wat aan te doen, maar ik vind dat het geld (nog) niet waard.
De andere vering monteren is goed zelf te doen.
 
Mooie foto's Luna. :) Dat 850 blok heeft altijd wel wat, zeker omdat je 't niet vaak tegenkomt.

Er hangt een grote uitlaat onder. Weet je merk/type? Ziet eruit als een mooie blaffer. :)

Veel rijplezier!

Ik weet niet zeker of je het tegen mij had of de 850 rijder, maar die rode is een 1200 en de uitlaat is standaard, mooi donker geluid, zou van mij wel iets harder mogen
 
Hallo Luna, welkom als Guzzirijder!
Ik rij voor en achter met progressieve veren van WP.
Net zoals jij had ik mijn originele achterveer ook flink opgedraaid. Maar toch bleef er nog wat deining in lange snelle bochten.
Daarom heb ik de progressieve vering van WP gemonteerd (van SO-products). Je kent de wegligging niet weer. Stuurt veel strakker en ook het aan de grond komen met laars, voetsteun of middenbok is aanmerkelijk verbeterd. Het wordt natuurlijk allemaal wat harder, maar daar ben ik wel tevreden over. Alleen de voorvering zou van mij nog wel wat strakker mogen. Vooral bij hard (in)remmen. Maar dat ligt volgens mij meer aan de demping dan aan de veer. Ook daar is wel wat aan te doen, maar ik vind dat het geld (nog) niet waard.
De andere vering monteren is goed zelf te doen.

Hoi

Bedankt voor het welkom en de tips, het is me niet helemaal duidelijk, rij je nu voor en achter progressief of alleen achter een een nieuwe veer?
Als je voor ook progressief hebt, klopt het dan dat de voorkant zo 3 cm omhoog gaat met de progressieve veren?
Dat het een beetje deint maak ik me niet zo zorgen over, ik heb hiervoor een super tenere uit 1989 gehad dus, vergeleken daarbij is de guzzi zo strak als een huis, maar iets meer grond speling en juist het slappe in het begin van de veer om kleine hobbeltje te vereffenen is me bij progressieve veren altijd goed bevallen

Als bovenstaande zo is komt deze upgrade zeker op mijn verlangenlijst te staan
Ik hoor het graag
 
Nog even een vraag.

Van het weekend al een keer gehad, maar niet direct zorgen gemaakt maar vanochtend en vanmiddag weer.

Bij warme motor en stationair toerental gaat het rode driekhoekje branden en komt olie bijvullen symbool in mijn display. Er zit voldoende olie in het blok dus dat is het niet.
Als ik iets gas geef (1500 toeren) gaat het lampje weer uit, dit toerental begint voor mijn gevoel wel al te stijgen (Was van het weekend iets lager dan 1500 toeren)

Nu kan het voor mijn gevoel 2 dingen betekenen:
1) electronica problemen (stekker condens etc) dit zou met niet geheel verbazen omdat deze motor nog geen pekel ervaring heeft :-)
2) de pomp kan tijdens stationair niet genoeg druk op bouwen, dit zou onderbouwd kunnen zijn door het feit dat bij warme motor dit probleem er is (warme motor, mee vloeibare olie, dus meer moeite nodig om bepaalde druk in het olie systeem te handhaven.

Als het punt 2 is, is dit wel zorgwekkend, want dat betekend dat de pomp niet goed is, of dat er een seal lekt waardoor er drukverlies ontstaat. Dit kan leiden tot forse schade ook bij hogere toerentallen omdat de druk in het olie systeem dan toch lager is dan waar het voor ontworpen is.

Dan nu de vraag, op internet kan ik niets terug vinden over dit probleem, mijn vraag is dan ook of jullie wel van dit probleem hebben gehoord (hij is uit 2007 dus 1 van de eerste series 1200 sport)
WAt zouden jullie doen naar aanleiding van deze klacht?

Alvast bedankt

groet, Alex
 
ik lees hier en daar ook iets over de olie sensor, is dit een bekend fenomeen bij de motor / terugroep actie geweest?
De vorige eigenaar, liet alles doen bij de dealer, ik heb het idee dat de dealer niet alles aan deed om de motor tip top te houden (aanname van mijn kant, weet dit niet zeker). Dus mogelijk zijn dit soort terugroep acties ook niet gedaan.

Ik hoop dat, dat het is, maar eigenlijk zou ik dan eerst de druk maar eens moeten laten meten, iemand een tip waar ik dit in de omgeving Rotterdam kan laten doen (Oliedruk meter aansluiten op een olie poort)
De waardes kan ik zelf wel achterhalen uit de service manual, het gaat puur om het aansluiten van de drukmeter op het blok en zo controleren of de pomp goed werkt.
Als dit goed is, maak ik me geen zorgen en vervang ik zelf de druksensor wel.
 
Er hoort in de 1100 10w60 olie, mogelijk zit er "dunnere"in komt de oliedruk niet goed op gang.
 
Hallo Alex. Even wat antwoorden op je vragen.

1. Vering
Ik rij voor en achter met progressieve veren van WP. Of de voorkant hiermee 3 cm omhoog komt weet ik niet. Ik heb het nooit nagemeten. Volgens mij komt de voor- en achterkant hoger. Vandaar ook de grotere grondspeling toch?
Al je de achterveer gedemonteerd hebt, kijk dan gelijk even naar de naaldlagers in het schommelstuk (triangel) van de vering. Deze zijn van oorsprong slecht gesmeerd en kunnen vast gaan zitten.

2. Oliedruk
Als het de oliedruksensor is, dan staat er duidelijk 'SERVICE' op je dashboard en komt het oliekannetje in beeld. Als het voorkomt gebeurt dit meestal bij het starten. Toerentalverhoging heeft hier geen invloed op. Alleen uitschakelen en weer starten kan het probleem voor even oplossen. Oliedruksensor vervangen. Was geen terugroepactie. Ik ben al bij de derde sensor.
In jou geval zou ik de oliedruk eens (laten) meten. Ik weet dat er een serie is geweest met oliepomp problemen. Maar of jou fiets daar ook bij hoort zou ik echt niet weten. Misschien heb je hier wat aan: Olielampje Norge - Sleutelforum - MGCN Forum
Kijk ook eens op Guzzitech.com.
Het kan niet de vesnellingsbak zijn. Daar zit volgens mij geen sensor in.
Ik hoop echt voor je dat het niet de oliepomp is. Dat is best op te lossen, maar je zit er niet op te wachten als je net een motor gekocht hebt.
Kijk voor onderdelen e.d. bijvoorbeeld eens bij Stein-Dinse.biz. Alle onderdelen worden per motor in exploded views weergegeven. SUCCES!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan