Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Gelukkig niet, die 2 uur was inclusief tussendoor een andere klant helpen met mijn toestemming en het "herstellen" van het rechterknipperlicht dat het na montage van alles, binnenin een los contact had. Er zijn 45 minuten berekend en dat vond ik redelijk. Lampje kreeg ik erbij.... Grappig feitelijk was het eigenlijk "gratis"
 
Door jou bericht had ik de indruk dat het 2 uur zou gaan duren als het door profs gedaan zou worden. Ik heb er daardoor onnodig tegenop gezien, Het was wel veel werk maar na 45 minuten was het gefixt. Zou het nu in een half uur kunnen denk ik.
 
Sorry dat ik je op het verkeerde been gezet heb.....
Dat gebeurt mij ook wel eens als ik een nieuw adres heb om te gaan lossen. Ik bel dan wel eens met een collega waarvan ik weet dat die er vaker is geweest. Dan is het bijna onmogelijk om bij de losplaats te komen, krap, moeilijke bocht, lang wachten, etc. Achteraf denk ik wel eens wat was hier nu het probleem? :?
De ene is misschien wat handiger dan de ander... Ik vind mezelf geen natuurtalent met het rangeren van de vrachtwagen. Dat was tijdens de rijlessen echt het zwakste onderdeel. Pas was ik bij een klant terug aan het zetten naar de losplaats om de oplegger daar af te koppelen, hoor ik de ploegbaas van de fabriek tegen een collega zeggen: "komt goed hoor, deze chauffeur kan wel goed achteruit rijden."
:? Blijkt er die week al twee keer tegen de fabriek gereden te zijn.... |(
 
Sorry dat ik je op het verkeerde been gezet heb.....
Dat gebeurt mij ook wel eens als ik een nieuw adres heb om te gaan lossen. Ik bel dan wel eens met een collega waarvan ik weet dat die er vaker is geweest. Dan is het bijna onmogelijk om bij de losplaats te komen, krap, moeilijke bocht, lang wachten, etc. Achteraf denk ik wel eens wat was hier nu het probleem? :?
De ene is misschien wat handiger dan de ander... Ik vind mezelf geen natuurtalent met het rangeren van de vrachtwagen. Dat was tijdens de rijlessen echt het zwakste onderdeel. Pas was ik bij een klant terug aan het zetten naar de losplaats om de oplegger daar af te koppelen, hoor ik de ploegbaas van de fabriek tegen een collega zeggen: "komt goed hoor, deze chauffeur kan wel goed achteruit rijden."
:? Blijkt er die week al twee keer tegen de fabriek gereden te zijn.... |(

Ik had de foto,s gezien waarbij jouw motor gedemonteerd stond voor dat lampje. Zelf bekijken/ervaren is altijd beter. Ik dacht toen al waar al die tijd in ging zitten, ik had de beugels al eens los gehad om te laten poedercoaten een paar jaar geleden. Wat een voordeel was bij het verstoppen van dat alles,..de moertjes van het lamphoudertje waren glimmend nieuw en gingen zo los. Er kwam geen straatvuil of vocht bij.
 
Het laatste jaar toch ruim 10 duizend kilometer gereden. Voornamelijk woon werk verkeer.(lang leve de bereikbaarheid van de Amsterdamse binnenstad-O- Ik was toe aan een nieuwe voor en achterband en heb eens gekozen voor een set Pirelli Angel GT banden. Met de vorige set Michelin Pilot Road heb ik trouwens absurd lang gedaan. 25 voor en 29 achter. De voorband was het verste heen. Meteen maar het balhoofdlager laten vervangen. Er zat een vast punt in. Man wat een verschil is dat zeg,..70000 kilometerbeurtje moet ik nog even doen. Iridium (buiten) bougies heb ik net nog even gedaan, schijnt ook een verschil te geven in het lopen,..ze gaan in ieder geval 60000 mee ipv de normale R bougies met 10000 km.
 
Zo, dat is extreem veel. Mijn vorige set Angel ST na 20.000 km vervangen voor en achter. Dit jaar niet zoveel kilometers gereden. Op één of andere manier is de 100.000 km barrière moeilijk te slechten.....












z
 
Zo, dat is extreem veel. Mijn vorige set Angel ST na 20.000 km vervangen voor en achter. Dit jaar niet zoveel kilometers gereden. Op één of andere manier is de 100.000 km barrière moeilijk te slechten.....












z

Ik had ook niet verwacht dat ik er zo lang mee kon doen. Ik had op andere fietsen wel vaker rond de 20000 kilometer gereden met mijn banden, maar had met de Breva tot 2x een lekke achterband rond de 18 k. Dus steeds eerder vervangen.
Ik kon meteen merken dat mijn motor soepeler liep, ik denk dat dit komt doordat ik de buitenste grote bougies vervangen heb voor de irridium NGK,s . Alsof je de hele tijd de wind in de rug hebt,..echt waar.
 
Zo da's lang geleden...… Vandaag een nieuwe accu geplaatst. de Motobatt was/is kapot. 2 weken geleden wilde ik ff een rondje rijden, niet starten. Uiteraard vol vertrouwen de motor onder de carport uit, Tomtom erop, nieuwe Cardo headset gepaird met telefoon en Tomtom, oordoppen in, helm op, handschoenen aan en.....: net niet genoeg stroom om te starten. Handschoenen uit, helm af, oordoppen uit, deur weer open, weg goeie zin.... Komt de buurvrouw: "start ie niet?" :(|(:X.
Een half uurtje aan de acculader en gaan rijden. Van de week zou ik even naar een collega gaan om te kijken of hij een plaat kan maken voor een tanktas van Hepco en Becker op de tankring. De Breva gestart met de accu van mijn trouwe vierwieler en de startkabels meegenomen. Maar goed ook, want toen ik na een uurtje naar huis wilde, de Breva weer gestart met de kabels...
Deze keer is de keuze gevallen op een Varta agm accu. Meteen ook maar een Optimate 3 acculader erbij gekocht en een verwenarrangement geboekt bij TLM voor de Italiaanse schone. Inmiddels ruim 98000 km onder de wielen. Het lijkt wel of ze weet wanneer het vakantiegeld eraan zit te komen... 💰
 
Stil in deze thread. Kijk toch nog steeds naar deze motoren omdat ze zo mooi zijn.
Zijn er nog wat eigenaren over die hier posten en hun algemene ervaring qua betrouwbaarheid willen delen?
 
Ja best stil inderdaad. Anderzijds zal dat betekenen dat er weinig aan de hand is in Breva-land. Ik heb de mijne nu 3 jaar. Is van 2008. Bijna 30000 km. En zeeeeeer betrouwbaar tot nu toe. Eigenlijk gewoon een hele fijne motor met heel mooi blok en heerlijk geluid😃
 
Nog een kleine 300 km en ik heb "het klokje rond". Zonder geregeld en goed onderhoud haal je dat niet. Het meeste last heb ik eigenlijk gehad met het starten. Sinds er een condensator en een rechtstreekse draad tussen de accu en de startmotor geplaatst is, en uiteraard een verse accu geen problemen meer. Het dashboard en de km-tellerkabel vervangen. (dashboard was niet perse nodig, maar door vocht was het niet meer 100 procent). Verder is buiten de normale slijtage het meeste nog origineel sinds 2008. Remschijven, vering voor en achter, startmotor, schakelaars aan het stuur, verlichting, dynamo, uitlaat, cardan, koppeling, contactslot, brandstofpomp, om zo maar eens wat kostbare zaken op te noemen. Met het stijgen van de jaren en kilometers, kun je verwachten dat er een keer wat duurder onderhoud aan zit te komen, maar ik denk dat de Breva bovengemiddeld betrouwbaar is gebleken als ik zo terugkijk in de diverse fora.
 
Laatst bewerkt:
De mijne heeft 75000 km gedraaid en heeft sinds 30000km geen dealer meer gezien. Ik heb er wel af en toe naar gekeken hoor. Af en toe een lekke klepdeksel pakking (nu een extra dikke die niet meer lekt) en een iets grotere accu omdat de accu maar twee jaar mee ging gemiddeld (eigenlijk te licht voor het mooie en daardoor snelle aftakeling) Gebruik hem bijna dagelijks voor woonwerk verkeer. Motor staat helaas buiten, thuis onder een hoes.
 
Oh ja een tip om startproblemen te voorkomen. De stroom gaat van de accu naar het dashboard. Daar zit de voltmeter. Als daar een laag voltage wordt gemeten dan start de motor niet, is een meetwaarde die dan te laag is. Door de stekkerbebindingen onder het zadel af en toe even heen en weer te bewegen en in te spuiten met WD 40 helpt om de spanning zomaar een halve volt te laten stijgen. Je accu laadt dan ook veel beter bij natuurlijk.
 
Bij mij zitten na 102000 km de originele schijven er nog op. Binnenkort gaat mijn tankdop eraf om naar een collega te brengen, zodat die verder kan werken aan de montage van een tankringplaat voor een Hepco en Becker tanktas met magnetische release. De mooie tankring van de Breva is niet zo geschikt om er even een tankring op te schroeven.
 
IMG_20200209_144717.jpg

Gisteren de twaalfde verjaardag gevierd. Nieuwe tanktas gegeven voor de verjaardag. *O*
 
Die van jouw ziet er wel veel beter uit dan de mijne, die van mij staat altijd buiten. Thuis onder een hoes en op het werk op straat in Amsterdam. De mijne glimt niet zo als de jouwe, ietwat verweerde guerrillastrijder. De mijne gaf aan dat er bijna 80000 kilometer op staan en het steeksleutel symbool ging aan op het dashboard. Moet weer olie verversen en een rondje rond de motor lopen voor onderhoud.
 
Hola. Ik ben op zoek naar goede / handige zadeltassen voor mijn Breva 1200. Heeft iemand hier tips misschien? Ik wil namelijk geen zijkoffers maar merk ook wel dat het rijden met mijn rugzak mij ook beetje begin te vervelen. Ook merk ik dat ik steeds vaker toch meer mee wil nemen, bijv. naar werk dan dat nog lekker in rugzak past...
 
Ik heb zadeltassen van nylon. Je moet iets verzinnen om ervoor te zorgen dat ze niet naar binnen zakken als een v vorm naar je achterband toe. Ik gebruik ze incidenteel en heb wat gefreubelt . Als je ze dagelijks gebruikt zul je een systeem moeten kopen dat je tassen tegenhoud.
 
aha. netjes. gebruikte je daar de deurstopper voor? is dat voldoende om te zorgen dat de tassen niet naar binnen hangen richting achterband
 
Terug
Bovenaan Onderaan