Breva 850 / 1100 / 1200 topic

@ bioflap
Oliedrukmeter sensor, zie pagina 73 en 74 van dit topic
Ah, ff gelezen! Hij krijgt een grote beurt bij TLM, dus met het vervangen van de V-snaar gaan ze gelijk ff de druk in ‘t blok meten en de sensor vervangen.


September naar Italie, naar de fabriek is dat dan? Dat staat ook nog op mijn planning. Niet georganiseerd overigens, meer of op de bonnefooi, of wellicht met een mederijder.
Met grote groepen rijden is niet zo mijn ding, ik rij graag een beetje door....
Jep! Is een rit van TLM naar de fabriek. De zondag is een “vrije” dag, en wil ik naar de F1 in Monza die daar dan is. Ergens vind ik in een kleinere groep rijden ook fijner, nu gaan we met 200 motoren wat ik ook wel weer cool vind.


Vanucci VS09 tassen; ze zien er goed uit!
Ze zijn nu onderweg! Met 50% korting kon ik ze niet laten liggen. Nu nog ff die C-Bow steunen scoren..
 
Heeft hier iemand een linkje voor het electrische schema voor een Moto Guzzi Breva V1200 ABS 2007 of 2008??
Ik gebruik nu het schema van de Norge welke geacht wordt identiek te zijn??

grtz,

Cees
 
Die van de 1100 had ik ook al. Deze komt ook in grote lijnen overéén met de 1200.
Verdacht bij mij is stuknr. 39. Heeft deze iets met de luchtvoorziening van doen???
en waar vindt ik die op de motor??
Ander vraagteken is de accu. Door de leverancier van de motor is bij verkoop een nieuwe accu
geplaatst. Blijkt nu een 12 Ah accu te zijn. Hoort volgens de specs een 18 Ah accu te moeten
zijn?? Kan dit misschien ook een oorzaak voor het storingslampje zijn, de spanningsregelaar moet
immers waarschijnlijk veel meer stroom affakelen als bedoeld.

grtz,

Cees
 
Die van de 1100 had ik ook al. Deze komt ook in grote lijnen overéén met de 1200.
Verdacht bij mij is stuknr. 39. Heeft deze iets met de luchtvoorziening van doen???
en waar vindt ik die op de motor??
Ander vraagteken is de accu. Door de leverancier van de motor is bij verkoop een nieuwe accu
geplaatst. Blijkt nu een 12 Ah accu te zijn. Hoort volgens de specs een 18 Ah accu te moeten
zijn?? Kan dit misschien ook een oorzaak voor het storingslampje zijn, de spanningsregelaar moet
immers waarschijnlijk veel meer stroom affakelen als bedoeld.

grtz,

Cees
Bij mij hadden ze per ongeluk een 12 amp accu in mijn motor gezet. De motor had ik in de zomer gekocht en in oktober bij de eerste nachtvorst had ik al starproblemen. De accu was al wat bol gaan staan. Er is een goede vervanger voor de 18 amp accu die nog beter start en veel langer mee gaat. Staat wel in dit draadje,..
 
@IJzervreter
Ik heb inmiddels de motobatt accu ook bij Jaromoto besteld. De 12Ah liet mij vanmiddag al staan. Dus direct maar jou oude post met foto en linkje opgezocht. Had zelf ook al bij Jaromoto gekeken omdat ik daar regelmatig spul voor mijn vorige motor kocht. Altijd prettig geholpen daar.

grtz,

Cees
 
@IJzervreter
Ik heb inmiddels de motobatt accu ook bij Jaromoto besteld. De 12Ah liet mij vanmiddag al staan. Dus direct maar jou oude post met foto en linkje opgezocht. Had zelf ook al bij Jaromoto gekeken omdat ik daar regelmatig spul voor mijn vorige motor kocht. Altijd prettig geholpen daar.

grtz,

Cees
Mooi man, Jan is aardig.
 
Kreeg vandaag een telefoontje van TLM over de 1200 Sport. Bij de oliedrukmeting bleek dat er weinig oliedruk in het blok zit(koud). Blok moet open om te kijken waar het vandaan komt (alleen al €450 aan werkuren). Ook zat er een prop in de achterband, die ook moest worden vervangen(€285). Dit samen met het grote onderhoud kwam ik uit op €1750,-. Als de oliepomp stuk is komt er nog zo ongeveer 350 bij.. Lekkere kosten zo, ik vond 700 al aardig wat voor het onderhoud :+

Ik heb de motor gekocht bij HMI dus contact gezocht, en nu moet ik ‘m daar heen laten transporteren om de drukmeting te laten doen en het te laten vervangen.. Wordt toch een duurder grapje dan verwacht.
 
Haha dankjewel! Ik heb de 1200 Sport daar eind mei gekocht, waarbij hij met terug rijden al begon te zeuren over de oliedruk/oliepeil. Als je online leest leek het te gaan om de sensor vervangen, en dit mocht ik onder garantie komen doen. Door corona, afstand naar HMI en tijd is 't er niet van gekomen, en wou ik het gewoon laten vervangen bij TLM (benzine naar HMI is duurder dan sensor).

Vandaag dus nogmaals gebeld met HMI, en ze willen het dus gewoon onder garantie oplossen. Ik ga daar dan wel een grote beurt laten uitvoeren en direct een nieuwe achterband. Alsnog meer kosten dan gehoopt, want moet de diagnosekosten bij TLM ook nog betalen :+

Ben benieuwd hoe hij er bij staat over een maandje! :D
 
Haha dankjewel! Ik heb de 1200 Sport daar eind mei gekocht, waarbij hij met terug rijden al begon te zeuren over de oliedruk/oliepeil. Als je online leest leek het te gaan om de sensor vervangen, en dit mocht ik onder garantie komen doen. Door corona, afstand naar HMI en tijd is 't er niet van gekomen, en wou ik het gewoon laten vervangen bij TLM (benzine naar HMI is duurder dan sensor).

Vandaag dus nogmaals gebeld met HMI, en ze willen het dus gewoon onder garantie oplossen. Ik ga daar dan wel een grote beurt laten uitvoeren en direct een nieuwe achterband. Alsnog meer kosten dan gehoopt, want moet de diagnosekosten bij TLM ook nog betalen :+

Ben benieuwd hoe hij er bij staat over een maandje! :D
Helemaal helder.

Mooi dat HMI service hoog in het vaandel heeft staan en verantwoordelijkheid neemt, in deze kwestie.
Je update zien we graag tegemoet.
:)
 
Vandaag een Breva 1100 aangeschaft! In mooie Italiaanse kleuren. Onwijs blij mee en door de verhalen van jullie mijn keuze gemaakt.

Het is een Breva uit 2006 geworden met 65000 op de teller van de eerste eigenaar. Dat er snel nog 65000 bij gezet mag worden. 🔥🔥🔥🔥
 

Bijlagen

  • 4DC2F261-3724-4605-9677-66FE5B723DEC.jpeg
    4DC2F261-3724-4605-9677-66FE5B723DEC.jpeg
    193,7 KB · Weergaven: 11
Mooi man net zo een als ik heb . Ook uit 2006 rood maar dan met 88000 kilometer op de teller. Mooie frisse remschijven erop. Ziet er veel mooier uit dan mijn buitenslaper.
 
Vandaag een Breva 1100 aangeschaft! In mooie Italiaanse kleuren. Onwijs blij mee en door de verhalen van jullie mijn keuze gemaakt.

Het is een Breva uit 2006 geworden met 65000 op de teller van de eerste eigenaar. Dat er snel nog 65000 bij gezet mag worden. 🔥🔥🔥🔥
Mooi veel plezier ermee
 
Ik werd vorige week gebeld door HMI dat de verwachte kosten ongeveer 800 euro zijn. Dit inclusief een nieuwe voor en achterband (Pirelli Angel GT 2). Heel anders dan 2000 euro bij TLM met dan alleen een nieuwe achterband..

Jammer dat ik nu met het mooie weer niet kan rijden, maar ben benieuwd of het anders rijdt als hij terug en gemaakt is.
 
Even een update betreffende het rode waarschuwingslampje/Servicemelding in het dashboard.
Het probleem blijkt in de stekker van de Lambdasonde te zitten. Nadat ik de lambdasonde gedemonteerd had bleek de stekker bij montage veel dieper in elkaar te gaan als dat hij gezeten had. Bij de rit hierna bleef de melding en het rode lampje achterwege. Ik hoop dat het nu opgelost is.
( zal bij de volgende ritten moeten blijken)

grtz,

Cees
 
Ik werd vorige week gebeld door HMI dat de verwachte kosten ongeveer 800 euro zijn. Dit inclusief een nieuwe voor en achterband (Pirelli Angel GT 2). Heel anders dan 2000 euro bij TLM met dan alleen een nieuwe achterband..

Jammer dat ik nu met het mooie weer niet kan rijden, maar ben benieuwd of het anders rijdt als hij terug en gemaakt is.
€1200 verschil...
Wat wilde TLM allemaal vervangen dat HMI voor niet nodig achtte?.
 
Even een update betreffende het rode waarschuwingslampje/Servicemelding in het dashboard.
Het probleem blijkt in de stekker van de Lambdasonde te zitten. Nadat ik de lambdasonde gedemonteerd had bleek de stekker bij montage veel dieper in elkaar te gaan als dat hij gezeten had. Bij de rit hierna bleef de melding en het rode lampje achterwege. Ik hoop dat het nu opgelost is.
( zal bij de volgende ritten moeten blijken)

grtz,

Cees
Grappig, mijn 1200 staat te wachten op een nieuw relais voor de startmotor.
Oók nadat ie dezelfde foutmelding gaf.
Weet iemand of de Breva uit 2008 al foutcodes onthoudt om later uit te lezen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan