bluesrider
MF veteraan
@ bioflap
Oliedrukmeter sensor, zie pagina 73 en 74 van dit topic
Oliedrukmeter sensor, zie pagina 73 en 74 van dit topic
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ah, ff gelezen! Hij krijgt een grote beurt bij TLM, dus met het vervangen van de V-snaar gaan ze gelijk ff de druk in ‘t blok meten en de sensor vervangen.@ bioflap
Oliedrukmeter sensor, zie pagina 73 en 74 van dit topic
Jep! Is een rit van TLM naar de fabriek. De zondag is een “vrije” dag, en wil ik naar de F1 in Monza die daar dan is. Ergens vind ik in een kleinere groep rijden ook fijner, nu gaan we met 200 motoren wat ik ook wel weer cool vind.September naar Italie, naar de fabriek is dat dan? Dat staat ook nog op mijn planning. Niet georganiseerd overigens, meer of op de bonnefooi, of wellicht met een mederijder.
Met grote groepen rijden is niet zo mijn ding, ik rij graag een beetje door....
Ze zijn nu onderweg! Met 50% korting kon ik ze niet laten liggen. Nu nog ff die C-Bow steunen scoren..Vanucci VS09 tassen; ze zien er goed uit!
Bij mij hadden ze per ongeluk een 12 amp accu in mijn motor gezet. De motor had ik in de zomer gekocht en in oktober bij de eerste nachtvorst had ik al starproblemen. De accu was al wat bol gaan staan. Er is een goede vervanger voor de 18 amp accu die nog beter start en veel langer mee gaat. Staat wel in dit draadje,..Die van de 1100 had ik ook al. Deze komt ook in grote lijnen overéén met de 1200.
Verdacht bij mij is stuknr. 39. Heeft deze iets met de luchtvoorziening van doen???
en waar vindt ik die op de motor??
Ander vraagteken is de accu. Door de leverancier van de motor is bij verkoop een nieuwe accu
geplaatst. Blijkt nu een 12 Ah accu te zijn. Hoort volgens de specs een 18 Ah accu te moeten
zijn?? Kan dit misschien ook een oorzaak voor het storingslampje zijn, de spanningsregelaar moet
immers waarschijnlijk veel meer stroom affakelen als bedoeld.
grtz,
Cees
Mooi man, Jan is aardig.@IJzervreter
Ik heb inmiddels de motobatt accu ook bij Jaromoto besteld. De 12Ah liet mij vanmiddag al staan. Dus direct maar jou oude post met foto en linkje opgezocht. Had zelf ook al bij Jaromoto gekeken omdat ik daar regelmatig spul voor mijn vorige motor kocht. Altijd prettig geholpen daar.
grtz,
Cees
Helemaal helder.Haha dankjewel! Ik heb de 1200 Sport daar eind mei gekocht, waarbij hij met terug rijden al begon te zeuren over de oliedruk/oliepeil. Als je online leest leek het te gaan om de sensor vervangen, en dit mocht ik onder garantie komen doen. Door corona, afstand naar HMI en tijd is 't er niet van gekomen, en wou ik het gewoon laten vervangen bij TLM (benzine naar HMI is duurder dan sensor).
Vandaag dus nogmaals gebeld met HMI, en ze willen het dus gewoon onder garantie oplossen. Ik ga daar dan wel een grote beurt laten uitvoeren en direct een nieuwe achterband. Alsnog meer kosten dan gehoopt, want moet de diagnosekosten bij TLM ook nog betalen
Ben benieuwd hoe hij er bij staat over een maandje! :D
Congrats & veel schrootvrije kilometers gewenst.Vandaag een Breva 1100 aangeschaft! In mooie Italiaanse kleuren. Onwijs blij mee en door de verhalen van jullie mijn keuze gemaakt.
Het is een Breva uit 2006 geworden met 65000 op de teller van de eerste eigenaar. Dat er snel nog 65000 bij gezet mag worden.
Mooi veel plezier ermeeVandaag een Breva 1100 aangeschaft! In mooie Italiaanse kleuren. Onwijs blij mee en door de verhalen van jullie mijn keuze gemaakt.
Het is een Breva uit 2006 geworden met 65000 op de teller van de eerste eigenaar. Dat er snel nog 65000 bij gezet mag worden.
€1200 verschil...Ik werd vorige week gebeld door HMI dat de verwachte kosten ongeveer 800 euro zijn. Dit inclusief een nieuwe voor en achterband (Pirelli Angel GT 2). Heel anders dan 2000 euro bij TLM met dan alleen een nieuwe achterband..
Jammer dat ik nu met het mooie weer niet kan rijden, maar ben benieuwd of het anders rijdt als hij terug en gemaakt is.
Grappig, mijn 1200 staat te wachten op een nieuw relais voor de startmotor.Even een update betreffende het rode waarschuwingslampje/Servicemelding in het dashboard.
Het probleem blijkt in de stekker van de Lambdasonde te zitten. Nadat ik de lambdasonde gedemonteerd had bleek de stekker bij montage veel dieper in elkaar te gaan als dat hij gezeten had. Bij de rit hierna bleef de melding en het rode lampje achterwege. Ik hoop dat het nu opgelost is.
( zal bij de volgende ritten moeten blijken)
grtz,
Cees
JaGrappig, mijn 1200 staat te wachten op een nieuw relais voor de startmotor.
Oók nadat ie dezelfde foutmelding gaf.
Weet iemand of de Breva uit 2008 al foutcodes onthoudt om later uit te lezen?
Dank. Ik zal vragen welke code(s) de mijne onthouden heeft.