Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Naast de contactschakelaar bij de Breva 1100 zijn 3 posities voor schakelaars. Twee van die posities zijn bezet door handvatverwarming en noodknippers. Voor de derde positiezou ik graag een passende on/off schakelaar voor mistlampen willen monteren.
Ik kan met Googelen niets passend vinden.
Heeft een van jullie inspiratie voor me?
 
De meeste codes staan in het servicemanual dat op guzzitek.org is te vinden. Codes met DSB komen uit het dashboard. ECU uit de ecu





ECU ERRORS The instrument panel receives only the current errors from the control unit.
Description Error code Throttle Valve Error DC V DC ECU 10


Throttle Valve Error DC Gnd ECU 11


Engine Temperature Error DC V DC ECU 14


Engine Temperature Error DC Gnd ECU 15


Air Temperature Error DC V DC ECU 16


Air Temperature Error DC Gnd ECU 17


Low Battery Error ECU 20 Lambda Probe Error


ECU 21 Coil 1 Error DC V DC ECU 22


Coil 1 Error DC Gnd ECU 23


Coil 2 Error DC V DC ECU 24


Coil 2 Error DC Gnd ECU 25


Injector 1 Error DC V DC ECU 26


Injector 1 Error DC Gnd ECU 27


Injector 2 Error DC V DC ECU 30


Pump Relay Error ECU 36


Local Loopback Error ECU 37


Start-up Remote Error DC V DC ECU 44


Remote Error Start-up DC Gnd ECU 45


Canister Error DC V DC ECU 46


Canister Error DC Gnd ECU 47


Battery Error Hig ECU 50


Generic ECU Error ECU 51


Signal Panel Error ECU 54


Self-adaptability Value Error ECU 55


Vehicle Speed Error ECU 56


Stepper Error AC ECU 60


Stepper Error DC V DC ECU 61


Stepper Error DC Gnd ECU 62


Not recognised error ECU 00





INSTRUMENT PANEL ERRORS In this mode a chart is displayed showing potential errors in the immobilizer and its sensors. This is the error decoding chart:
Description Error code Immobilizer failure: Key code read but not recognised DSB 01


Immobilizer failure: Key code not read (Key not present or transponder not working) DSB 02


Immobilizer failure: Aerial not working (Open or short-circuited) DSB 03
Immobilizer failure: Failure of internal controller DSB 04


Fuel sensor failure DSB 05


Air temperature sensor failure DSB 06


Oil sensor failure DSB 07


Oil pressure failure DSB 08


The instrument panel keeps all previous errors stored in its memory











DSB 08 kan fataal zijn
 
De servicecode voor de Breva 1200 ABS is 28315.
Mode knop wat langer indrukken met modeknop rechts naar menu scrollen In het menu vindt je “diagnostics” Deze kiezen en dan wordt in de display naar de servicecode gevraagd. Met modeknop naar rechts wijzig je de cijfers stap voor stap tot het juiste cijfer en bevestig dat in de middenstand van de mode knop. Zo werk je door de 5 cijfers heen. Is behoorlijk omslachtig. Nu kun het storings geheugen van de ecu en het storingsgeheugen van het dashboard lezen en eventueel wissen en resetten.

grtz,

Cees
 
€1200 verschil...
Wat wilde TLM allemaal vervangen dat HMI voor niet nodig achtte?.
TLM wilde het blok openmaken waarvan de kosten sowieso op 400 of 450 euro lagen. Een nieuwe achterband zat ook op 300. Onno van HMI gaf aan dat 9 vd 10 keer er een kering is die dan stuk gaat, waardoor de oliedruk te laag komt te liggen. Geen probleem, even vervangen klaar is kees. Niets aan de hand met de oliepomp (was een suggestie vanuit TLM) of iets anders. Bijzonder was wel dat TLM aangaf dat ze het nog nooit hadden gezien bij een 1200cc blok, en HMI aangeeft dat dit een bekende kwaal is.

Motor is inmiddels weer opgehaald! Groot onderhoud is uitgevoerd, nieuwe voor+achterband (Pirelli Angel GT2) en een nieuwe accu. Tevens is de Garmin gemonteerd en kan ik dus weer een heel jaar rijden :)
 
Goeiemiddag, sinds vorig jaar eind februari heb ik van de week voor het eerst(!) de Breva weer gestart. Ruim een jaar geen motor meer gereden...
Vakantie ging niet door natuurlijk terrassen dicht, etc. Ons allemaal wel bekend waarom. De zin om te gaan rijden was er gewoon niet. Ik was dus benieuwd of ze nog wilde starten. Wel de accu aan de druppellader gehad en af en toe de bandenspanning gecontroleerd. Verder niets.
Na een kruisje te hebben geslagen, en de motor op contact gezet, hoorde ik de brandstofpomp druk opbouwen en met één druk op de startknop kwam de Breva tot leven. Mooi dus.
Het enige probleem is, dat het stadslicht, dimlicht, achterlicht remlicht, de kentekenplaatverlichting en claxon het niet doen. de richtingaanwijzers/alarmlichten doen het wel. Als ik de motor op het stuurslot zet en de parkeerverlichting inschakel, branden het stadslicht en het achterlicht wel. De boordcomputer geeft ook geen enkele foutmelding en de zekeringen zijn ook heel. Met mijn beperkte technische vaardigheden en kennis ga ik niet zomaar van alles proberen, om hogere kosten te voorkomen ;). Is er toevallig hier iemand met een idee wat het zou kunnen zijn? Relais stekkerverbindingen?
 
Goeiemiddag, sinds vorig jaar eind februari heb ik van de week voor het eerst(!) de Breva weer gestart. Ruim een jaar geen motor meer gereden...
Vakantie ging niet door natuurlijk terrassen dicht, etc. Ons allemaal wel bekend waarom. De zin om te gaan rijden was er gewoon niet. Ik was dus benieuwd of ze nog wilde starten. Wel de accu aan de druppellader gehad en af en toe de bandenspanning gecontroleerd. Verder niets.
Na een kruisje te hebben geslagen, en de motor op contact gezet, hoorde ik de brandstofpomp druk opbouwen en met één druk op de startknop kwam de Breva tot leven. Mooi dus.
Het enige probleem is, dat het stadslicht, dimlicht, achterlicht remlicht, de kentekenplaatverlichting en claxon het niet doen. de richtingaanwijzers/alarmlichten doen het wel. Als ik de motor op het stuurslot zet en de parkeerverlichting inschakel, branden het stadslicht en het achterlicht wel. De boordcomputer geeft ook geen enkele foutmelding en de zekeringen zijn ook heel. Met mijn beperkte technische vaardigheden en kennis ga ik niet zomaar van alles proberen, om hogere kosten te voorkomen ;). Is er toevallig hier iemand met een idee wat het zou kunnen zijn? Relais stekkerverbindingen?
Heb je haar al een keertje opnieuw gestart? Een dip in voltage kan rare dingen doen. Mogelijk is alles dan weer weg.
 
Zekeringen allemaal vervangen, kost de kop niet.
Contactspray in de zekeringenbox, relais behandeld met contactspray. Motor gestart en je hebt me op een idee gebracht ijzervreter, De spanningsmeter van de accu in het dashboard geeft maar 10,8 a 10,9 volt als de motor loopt. 11,6 volt als hij op contact staat... Mijn boerenverstand zegt me dat de spanningsregelaar kaduuk is... misschien niet logisch dat alleen de verlichting en claxon het niet doen, maar dat moet sowieso nagekeken worden. wordt vervolgd....
 
Zekeringen allemaal vervangen, kost de kop niet.
Contactspray in de zekeringenbox, relais behandeld met contactspray. Motor gestart en je hebt me op een idee gebracht ijzervreter, De spanningsmeter van de accu in het dashboard geeft maar 10,8 a 10,9 volt als de motor loopt. 11,6 volt als hij op contact staat... Mijn boerenverstand zegt me dat de spanningsregelaar kaduuk is... misschien niet logisch dat alleen de verlichting en claxon het niet doen, maar dat moet sowieso nagekeken worden. wordt vervolgd....
Ter hoogte van je tank onder de buddy zit een zwart rubberen stekkerblokje, daar ook een beetje mee frommelen en inspuiten, dat kabeltje geeft de laadstroom door naar je dashboard, scheelt bij mij een heleboel. Je zou ook nog even de stekker die bij je dynamo zit kunnen controleren, heen en weer bewegen. De spanningsregelaar kan ook stuk zijn maar het is geen Japanner,..
 
Zekeringen allemaal vervangen, kost de kop niet.
Contactspray in de zekeringenbox, relais behandeld met contactspray. Motor gestart en je hebt me op een idee gebracht ijzervreter, De spanningsmeter van de accu in het dashboard geeft maar 10,8 a 10,9 volt als de motor loopt. 11,6 volt als hij op contact staat... Mijn boerenverstand zegt me dat de spanningsregelaar kaduuk is... misschien niet logisch dat alleen de verlichting en claxon het niet doen, maar dat moet sowieso nagekeken worden. wordt vervolgd....
Ben je in het bezit van een spanninngsmeter? Zo ja: welke spanning meet je direct op de accu als de motor loopt.
 
Bedankt alvast voor het meedenken en de link, net nog even gekeken nadat de accu 100% geladen was door de optimate. Het starten is geen enkel probleem tik en lopen *O*. laadspanning met de motor stationair in het dashboard rond de 11,1 volt nu. ik heb een spanningsmeter met een lege batterij |(. Dus het wordt komend weekend vervolgd..... morgen weer vroeg uit de veren.
 
Misschien is de Breva net als mijn Panda uitgerust met S.H.I.T. (Self Healing Italian Technology) en werkt het volgend weekend weer.:+
Je accupolen even schoonmaken? Wil wel eens bloemkool op zitten,.11,1 volt is wel erg weinig ook al geeft de voltmeter tussen de 0,6 en 0,8 te weinig aan (bij de mijne) De mijne had 12,2 volt staan en startte na 3 maanden vrij probleemloos.
 
Bedankt alvast voor het meedenken en de link, net nog even gekeken nadat de accu 100% geladen was door de optimate. Het starten is geen enkel probleem tik en lopen *O*. laadspanning met de motor stationair in het dashboard rond de 11,1 volt nu. ik heb een spanningsmeter met een lege batterij |(. Dus het wordt komend weekend vervolgd..... morgen weer vroeg uit de veren.
Fijn dat het (waarschijnlijk) alleen een lege accu was.
Bij de mijne was het alleen het startrelais onder de bank.
 
In de titel van dit topic worden de Breva 850 / 1100 / 1200 genoemd. Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar zijn hier ook deelnemers die ervaring hebben met de Breva 750?
 
In de titel van dit topic worden de Breva 850 / 1100 / 1200 genoemd. Ik heb nog niet alles doorgelezen, maar zijn hier ook deelnemers die ervaring hebben met de Breva 750?
Ik weet dat @Dolf Maas begonnen is op een Breva 750. Ze hebben het hier bij de 850/1100/1200 gehouden omdat die hetzelfde frame en motorblok hebben. De 750 is een stuk kleiner en (ouderwetser)
 
Ik weet dat @Dolf Maas begonnen is op een Breva 750. Ze hebben het hier bij de 850/1100/1200 gehouden omdat die hetzelfde frame en motorblok hebben. De 750 is een stuk kleiner en (ouderwetser)
Dank voor je reactie, gelijk wat geleerd. Ik wist niet dat een 750 en een 850 verschilde qua grootte.
 
Ik heb het even bekeken. Maar dat scheelt behoorlijk. De 850 is ook zo'n 50 kg zwaarder.
Ik ben niet zo groot, dus zo'n 750 is misschien wel wat voor mij.
 
Ik heb het even bekeken. Maar dat scheelt behoorlijk. De 850 is ook zo'n 50 kg zwaarder.
Ik ben niet zo groot, dus zo'n 750 is misschien wel wat voor mij.
Zou best eens kunnen. De 1100 stuurt prima maar is niet echt lichtvoetig je moet hem echt een beetje dwingen. Is was meteen verkocht toen ik proef reed. Onvergelijkbaar met alles wat ik eerder gereden heb en vooral als voordeel dat het geen BMW is.
 
Wat is niet zo groot. Ik rijd op de 1200, ben 1,76 lang en weeg 70 kg. Heb echt geen moeite met de motor. Als het rolt heb je geen last van het gewicht. Het enige waar het wat lastig is als ik hem achteruit de garage in moet hebben want de oprit loopt iets omhoog en dan zit er nog een drempeltje. Maar ook dat krijg ik nog voor elkaar.

grtz,

Cees
 
Wat is niet zo groot. Ik rijd op de 1200, ben 1,76 lang en weeg 70 kg. Heb echt geen moeite met de motor. Als het rolt heb je geen last van het gewicht. Het enige waar het wat lastig is als ik hem achteruit de garage in moet hebben want de oprit loopt iets omhoog en dan zit er nog een drempeltje. Maar ook dat krijg ik nog voor elkaar.

grtz,

Cees
Ik ben 1.78 en weeg 75 kg. Maar ik ben aan het herstellen van Reuma, althans herstellen doe je daar niet van, maar met een juiste medicijnenmix is het goed te doen. Een jaar geleden kon ik bijna niets meer, motorrijden al helemaal niet en ik dacht ook dat ik dat nooit meer zou kunnen, maar zoals gezegd, het gaat de goede kant op. Ben al wat zaken langs geweest en kijk nu naar lichte, handelbare motorfietsen.
Een V7 vind ik een prachtige fiets, lekker laag, maar nog een beetje aan de prijs om zonder risico te kopen. Straks kan ik als gevolg van mijn klachten weer niet rijden en dan staat de motor maar stil en in de weg. Dus ik kijk nu naar iets goedkopers om weer te starten, misschien dus wel een Breva 750.
 
Terug
Bovenaan Onderaan