Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Ik had een andere sensor in mijn hoofd, daar kan je net wel bij (krukaspositie) Dit ziet er lastig uit. Jij hebt pech, normaal onderhoud is een eitje. Kleppenstellen in 10 a 15 minuten enz. Ik heb in 7 jaar tijd alleen onderhoud gehad en vond dat erg eenvoudig bij een Guzzi vergeleken bij een Jap.
 
Sorry Luna, ik reageer soms zoals ik sleutel, nogal snel en driest. Jij bent (technisch geschoold) en pakt het waarschijnlijk wat rustiger en bedachtzamer aan. Zo,n motor is Guzzi niet in mijn ogen. Lomp stuk ijzer,..net iets voor mij. ;)

Ps gekeken op fora of gegoogeld op sensor+Breva 1100? Ik kwam allerlei tips en tricks tegen destijds.
 
Excuses absoluut niet nodig,

kleppen stellen wordt inderdaad fun vergeleken met een japanner.

Ik heb niet gezocht op de breva en 1100 maar op guzzi 1200 en toen niet veel gevonden.

Als morgen alles weer goed, is ben ik het allemaal weer vergeten, :] maar vind een forum altijd wel leuk om ook emoties te delen. :(

Ik sleutel grotendeels voor mij hobby, dus daar horen emoties bij ;( *O* _O-
 
Geeft niks emoties delen. Zelf sleutel ik niet aan mijn Breva, ik ben bang dat het forum hier dan meer psychisch dan motorgerelateerd wordt. Vorige week nog op speciale bestelling een paar linker handschoenen gekocht.....

Beroepshalve wordt ik wel eens gedwongen om zelf te sleutelen. Er gaat wel eens wat stuk aan de vrachtwagen of oplegger of container. Als ik het evt. verpruts, kan ik nog altijd op de garage terugvallen en kost het mezelf geen extra geld. Ik heb dan ook geen technische achtergrond of opleiding alhoewel ik altijd wel met interesse kijk als een monteur bezig is in de garage.
De afgelopen jaren al heel wat bijgeleerd en zelf onderweg "gesleuteld". Wielen gewisseld van trekker en oplegger, lampen/zekeringen/relais vervangen, luchtleidingen van de trekker vervangen, luchtleidingen van de oplegger afgebonden omdat de rembooster lekte, heel vaak pakkingen vervangen van pompen leidingen en koppelingen van tankopleggers, brandstoffilters vervangen, etc.
Vaak ook noodreparaties met tape, tie-rips, ijzerdraad klosje hout, spanband, trailerstieken en alles wat voor handen is. mijn collega's lachen wel eens als ik weer eens een keer bezig ben met mijn Zwitsers zakmes..
Dus pen je frustraties rustig neer hier, we leren er allemaal weer wat van..
 
En Dolf, de speciale bestelling al ontvangen, of had de magazijn medewerker ook 2 linker handen _O-

ik heb alles nog een keer gecheckt maar via de parts catalogue van TLM kom ik uiteindelijk echt op het alternatief wat ik besteld/ ontvangen heb. Dus ze vanochtend een mailtje gestuurd met wat foto's.

Ben benieuwd naar hun reactie, zou het erg chique vinden als ze hier netjes op terug komen (lastige vragen worden steeds vaker genegeerd)
Met netjes op terug komen bedoel ik overigens geen geld of zo, maar meer dat ze er zich in verdiepen en als het niet correct is aanpassen op hun website etc.

Ik hou jullie op de hoogte, eerst vanmiddag maar eens rijdend maken

groet,

Alex (Luna)
 
Ik ben zelfs al lid,

Tot nu ben ik eigenlijk altijd meer MF geweest, maar mogelijk toch daar nog maar eens posten.

Want motor rijden, heerlijk stukje gestuurd :] , naar het tankstation, en ja hoor daar begon het olie lampje te branden B|

Dus inderdaad even contact op zoeken met het guzzi form, maar ik denk dat olie druk meten de volgende stap wordt.

Verder nog mail contact gehad met TLM waar ik

na wat heen en weer gemail kwam het neer op:
Het alternatief komt van piaggio, ( adapter met andere oliedruk zender, komt dus vd fabriek)
wij hebben zelf wat anders gevonden.
Nl. 17768750 De oliedruk zender van de t3 1000sp enz. die wij er op zetten.
 
nee, maar hij gaf geen foutcode, tijdens rijden ook niet, koud stationair ook niet, warm stationair wel, klein beetje gas oliedruk lampje gaat weer uit en het oliekannetje in mijn display is weer weg.

Dan kan het toch niet aan het resetten liggen? of zie ik dat verkeerd?

Ben nu echt wel lichtelijk bang dat de oliedruk gewoon werkelijk niet genoeg is, bij stationair toerental warme motor (laagste druk van de pomp en dunste moment van de olie)

Van het weekend maar is posten op het guzzi forum, anders een zaak opzoeken die de druk kan meten.

Mochten er tips zijn, ik hou me van harte aanbevolen
 
Tja Luna wat is wijsheid? Heb zelf een 1200 Sport 2007 gehad en ca. 50.000 km plezier van gehad. Eind 2014 ingeruild voor een V7 Racer II ABS. Van de Sport ook (1e keer door de dealer) ooit de oliedruksensor zelf een keer vervangen met goed gevolg. Zwak punt dus. Verder een gescheurde uitlaatcollector (gelast door Ted van Motortoer) en gescheurde demperbevestiging (vervangen onder garantie en die weer vervangen door een GPR Tri oval RVS) gehad. Misschien biedt MGCN nog soelaas! Succes!
 
Heb je de carterpanpakking wel eens gecontroleerd ?
Een keer gezien dat er een stukje tussenuit geblazen was tussen de oliekanalen en daardoor de oliedruk zakte.
Kost je alleen een pakking.
 
Bedoel je bij de oil sump? het aanzuigpunt van de pomp?

Ik heb ook al gelezen dat hier inderdaad wel eens een seal weggeperst kan zijn.

Ik wil proberen te voorkomen dat ik lukraak ga lopen zoeken terwijl ik niet eens zeker weet of de druk wel of niet goed is, als ik er achter ben dat de druk werkelijk niet goed is, is dat het eerste wat ik ga bekijken, mocht je nog andere tips hebben waar te kijken voordat ik de pomp ga demonteren hou ik me zeker aanbevolen want de pomp demonteren wordt wel een flinke klus.

Iemand een idee wat de grens is (qua druk) dat de olie sensor wordt aangeproken, of zelfs de drukken welke een 1200 hoort te hebben? is wel relevante informatie
 
Hoi Guzmar,

Bedankt voor de tip, ik ben voornemens om dit weekend zoveel mogelijk opties op een rijtje te krijgen.
Zit nu ook op MGCN.

Zoals het er nu naar uitziet wordt het eerst oliedruk meten, daarna verder zoeken.
Als de oliedruk te laag is ga ik eerst onderst carterhelft verwijderen om jouw voorstel te controleren

Ik hou jullie op de hoogte

bedankt

groet

Alex (Luna)
 
Ik ben a.s. Zaterdag druk met de tuin en vijver dus moet ik de rit van Lamers laten schieten. Ben ook eens meegereden en dat was best gezellig evenals de uitstekend verzorgde BBQ.
7 mei ben ik wel van de partij. Met nieuwe jas broek laarzen e.d. maar wel op mijn ouwe trouwe Breva
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kwam ik Anke op haar rode Guus tegen gevolgd door een Triumph (?) vanmiddag tegen half twee tussen Barneveld en Scherpenzeel. Ik reed vrij anoniem rond met de vrachtwagen (ook een rode)
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kwam ik Anke op haar rode Guus tegen gevolgd door een Triumph (?) vanmiddag tegen half twee tussen Barneveld en Scherpenzeel. Ik reed vrij anoniem rond met de vrachtwagen (ook een rode)
Ik zou willen dat het waar was! En weet je? Het zou gekund hebben, want we hebben hier inderdaad ook een Triumph in de schuur staan die vanmiddag op pad was. Tenminste, dat was het plan van vriendlief, ik moest helaas werken. En o ja, de accu van Guus heeft door mijn verwaarlozing de winter niet overleefd ... iemand nog een goede accu-tip (merk, verkoopadres)?
 
Ik zou willen dat het waar was! En weet je? Het zou gekund hebben, want we hebben hier inderdaad ook een Triumph in de schuur staan die vanmiddag op pad was. Tenminste, dat was het plan van vriendlief, ik moest helaas werken. En o ja, de accu van Guus heeft door mijn verwaarlozing de winter niet overleefd ... iemand nog een goede accu-tip (merk, verkoopadres)?

Tip voor de accu: informeer eens bij Jan van Jaramoto.nl Hij heeft voor mij een extra grote accu geleverd die meer cranking amps heeft. Je moet daarvoor met een stanleymes wel even wat plastic ribbels aan de zijkant van je accubakje wegsnijden omdat de accu een paar cm breder is dan de originele. Jan heeft voor me uitgezocht dat de originele accu eigenlijk maar net genoeg start amperes kan leveren bij elke start. Daar slijt je accu erg van. De accu is van Motobatt volgens mij deze:

Motobatt MBTX20UHD

Is eigenlijk bedoeld voor een 1700cc Harley Davidson.

Je weet niet wat je meemaakt als je die bij de Breva gebruikt. Zelf afgelopen ochtenden om 05:30 uur bij 3 graden bang starten en niet dat langzame moeizame draaien.

Ps Jan is een ontzettend aardige man die je gewoon opbelt en vraagt of alles goed werkt.
 
Laatst bewerkt:
Zo zit het bij mij, de accu steekt iets uit vanwege de grotere breedte:
 
Laatst bewerkt:
Zo:
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan