bridgestone 003

Op mijn SuperDuke (130 pk) waren SuperCorsa's soms na één dag al op en BT003 banden na ruim twee dagen. Heel veel geëxperimenteerd met vering/demping, zonder verbetering. Op mijn ZX-10R (175 pk) was er weinig tot geen verschil, gewoon twee tot drie dagen rijden. Ik heb nooit begrepen waarom er zo'n verschil was op de KTM.
 
Pirelli is de snellere band.

De bridgestone is wat minder gevoelig voor afstelling van vering en bandenspanning.
Ik reed ongeveer 2,5 a 3 dagen met een achterband(type 3).
Nu met de R10 reed ik 4 sessies met een type 3 achterband :o wel grip zat :Y
Straks maar een R10 type 2 proberen en als die net als de 003 slijt blijf ik daarmee rijden en anders gaat er weer een 003 onder.
 
BT003 is minder gevoelig door de hardere compound.

Een Pirelli Superbike pro is ook minder gevoelig door de hardere compound, rijd je ook 3 dagen mee.

Komt meer door karkas opbouw dat hij er wat minder gevoelig voor is dan door de compound.Ik heb nu een metzler k2 eronder zitten omdat er in almeria even niks anders te koop was,maar daar kwamen na 1,5 dag sporen in die ik bij de 003`s nooit zag.
De R10 waar ik de dag ervoor mee reed had er ook geen last van en die was toch behoorlijk zachter dan de metzler.
 
Komt meer door karkas opbouw dat hij er wat minder gevoelig voor is dan door de compound.Ik heb nu een metzler k2 eronder zitten omdat er in almeria even niks anders te koop was,maar daar kwamen na 1,5 dag sporen in die ik bij de 003`s nooit zag.
De R10 waar ik de dag ervoor mee reed had er ook geen last van en die was toch behoorlijk zachter dan de metzler.

De metzeler levert echter wel meer grip!
 
Komt meer door karkas opbouw dat hij er wat minder gevoelig voor is dan door de compound.Ik heb nu een metzler k2 eronder zitten omdat er in almeria even niks anders te koop was,maar daar kwamen na 1,5 dag sporen in die ik bij de 003`s nooit zag.
De R10 waar ik de dag ervoor mee reed had er ook geen last van en die was toch behoorlijk zachter dan de metzler.

Dat is appels met peren vergelijken.

Alle Pirelli banden hebben hetzelfde karkas. Hoe verklaar je dan dat je een SC0 of SC1 kapot rijdt en een SC2 niet? Dunlop KR serie hetzelfde verhaal....
 
Dat is appels met peren vergelijken.

Alle Pirelli banden hebben hetzelfde karkas. Hoe verklaar je dan dat je een SC0 of SC1 kapot rijdt en een SC2 niet? Dunlop KR serie hetzelfde verhaal....

Ik zeg nergens dat de karkasopbouw van pirelli`s onderling anders is :?

Jij vergelijkt de pirelli`s met de bridgestones door te zeggen dat de bt003`s een hardere compound hebben en daardoor minder gevoelig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn SuperDuke (130 pk) waren SuperCorsa's soms na één dag al op en BT003 banden na ruim twee dagen. Heel veel geëxperimenteerd met vering/demping, zonder verbetering. Op mijn ZX-10R (175 pk) was er weinig tot geen verschil, gewoon twee tot drie dagen rijden. Ik heb nooit begrepen waarom er zo'n verschil was op de KTM.

Waarschijnlijk de 2 cilinder tov 4 cilinder,4 cilinder geeft zijn vermogen vloeiender af,2 cilinder meer "pulserend".
Schijnt meer slijtage te geven.
 
Komt meer door karkas opbouw dat hij er wat minder gevoelig voor is dan door de compound.

:?

Het karkas heeft er niets mee te maken dat je een band kapot rijdt. Wanneer de BT003 een zachtere compound zou hebben, ga je deze ook kapot rijden en rijd je hier geen 3 dagen mee.
 
:?

Het karkas heeft er niets mee te maken dat je een band kapot rijdt. Wanneer de BT003 een zachtere compound zou hebben, ga je deze ook kapot rijden en rijd je hier geen 3 dagen mee.

Ik bedoel hier dat de karkasopbouw van een 003 anders is dan van een pirelli.
Niet dat de karkas opbouw van een sc1 of sc2 onderling anders is.

En vandaar dat ik dus ook op de R10 en de metzler kwam,puur omdat ik daar in almeria een mooi vergelijk had tussen de 2 merken.
 
:?

Het karkas heeft er niets mee te maken dat je een band kapot rijdt. Wanneer de BT003 een zachtere compound zou hebben, ga je deze ook kapot rijden en rijd je hier geen 3 dagen mee.

Compound en/of karkas heeft weldegelijk te maken met eventueel kapot rijden.

2 manieren om een band kapot te rijden: Vering en temperatuur (van de band).
 
bedankt voor jullie reacties maar met een r10 mag je toch geen wedstrijd rijden ivm met dot code of
zoiets en wat is ongeveer de bandenspaning
 
bedankt voor jullie reacties maar met een r10 mag je toch geen wedstrijd rijden ivm met dot code of
zoiets en wat is ongeveer de bandenspaning

R10 mag je gewoon wedstrijden mee rijden,staat iig een dot-code op.
Bandenspanning volgens bridgestone is tussen de 1,8 en 2,1 bar voor en achter.
Ik heb ze zelf op 1,9 staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan