Bridgestone banden BT020 R

Ben ik dan de enige sukkel die geen last heeft :? Iemand ervaring met de 021, die van mij begint toch aardig aan zijn einde te raken.
:Y

Waarschijnlijk niet de enige, maar wel een van de weinige! :P

Ik heb 021 voor en achter. Ben er heel goed over te spreken. Nat weer ook nergens problemen mee. Begin langzamerhand mijn vertrouwen met natwegdek weer terug te vinden.
 
Banden is heel persoonlijk, maar ik had ook geen fijn gevoel met de 020. Dat bleek ook wel, toe ie op een recht stuk weg opeens een hupje maakte. Godzijdank was hij niet lang daarna lek en heb ik er andere banden op gegooid.

Hier idem, als het droog is kan ik er prima mee kneedownen. Maar zodra de weg nat word is het een mega drama. Echter ik krijg die band niet versleten, hij zat er al op toen ik de motor kocht, en nu, 6000KM later istie nog steeds niet op :9 (en de vorige eigenaar had recentelijk geen nieuwe gemonteerd) :9
 
Ik heb voor een 020 en achter een 021. Beide banden bevallen mij goed. Ben van de 014 afgekomen en rijd nog hetzelfde als toen ik de 014 eronder had liggen.

Ts, kan het ook zijn dat je bang bent om in de regen te rijden? Ik was dit namelijk ook (toen ik aan het lessen was). Ik reed heel voorzichtig en gespannen en juist daardoor verstapte de fiets zich nog wel eens met nat weer in een bocht.
Na wat advies van instructeur durfde ik steeds normaler te rijden en toen deed de motor ook geen gekke dingen meer.

Goeie ........
ik stunt ook ..... dus ben volgens mij niet echt bang aangelegd.
maar goed mijn R1 is mijn woon/werk fietsie, daar zitten dus de 020's op.
daar stunt ik in principe niet op hihihi .....

maar met regen en als ze nog niet warm zijn, zijn ze gewoon glad... punt ...
terwijl als ik op supercorsa's rij ik zoveel meer durf....
zowel in de regen als op het droge

my 2 cents
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze gehad op m'n Bandit1200 én ze zaten op m'n TLS, nooit problemen mee gehad, ook niet in volle bak regen. Maar, als je ze niet vertrouwd, koop dat gewoon andere banden, de kosten voor een nieuw setje wegen niet op tegen de schade die je kan maken aan je motor!!!

ps. overstappen naar een sportiever bandje verbetert ook het stuurgedrag van je motor :9 vorige week ben ik overgestapt van BT020 naar BT016 op m'n TLS :9~ :9~
 
resultaat van 020 in de regen: zit nu thuis met een gebroken sleutelbeen ;(

ik ga nu maar een 016 proberen die schijnen het een stuk beter te doen
 
Ik heb zelf een setje 21's erop liggen waar ik op zich best tevreden over ben. Bij nat weer geven ze echter niet het vertrouwen dat ik wel heb als het droog is. De achterband voelt soms wat glad aan terwijl de voorband beter is, remmen voelt overigens ook in natte condities goed, maar je zult mij niet betrappen op een potje stevig sturen als het nat is.

Hoe groot zou de invloed zijn van de motor waar de banden onder liggen?
 
resultaat van 020 in de regen: zit nu thuis met een gebroken sleutelbeen ;(

ik ga nu maar een 016 proberen die schijnen het een stuk beter te doen
Nee, absoluut niet!
De BT016 zal in de regen niet op temperatuur komen, en dus nog minder grip geven....
Wil je meer grip in de regen zal je toch weer een sport/toerband moeten nemen (of speciale regenband), en het dan buiten Bridgestone moeten zoeken.

In het droog is de BT016 wel voorzien van ruim meer grip dan de BT020/021.
 
Het zit ook een beetje tussen de oren ben ik bang. Ik rijd met mijn FJR de stepjes aan de grond op B 020. En met regen zit ik ook bepaald niet rechtop in de bocht.
Ik zeg het gewoon hardop: Het is gewoon een prima bandsje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan