bridgestone battlax achter dunlop sportmax voor?

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
Voor iedereen begint, ja ik heb de zoekfunctie gebruikt, en ja ik verzoop in de topics, maar er was geen goed antwoord te vinden.

Ik heb op dit moment dus battlax achter en sportmax voor, maar de sportmax is inmiddels al op het canvas aangekomen en met dit weer wil ik toch wel een nieuwe band. ik heb erg weinig met deze band gereden dus ik weet niet hoe ie rijdt.
Nou zei mijn dealer dat ik beter ook bridgestone voor kon nemen, maar ik meen ergens gehoord te hebben dat battlax achter en sportmax voor een goede combinatie is.
Ik rijdt het hele jaar door dus ik wil graag een band die het in de regen goed houdt, maar ook bij het betere ragwerk nog aankan. Is 2 verschillende merken combineren een probleem of is deze setup goed?
 
Het wordt altijd met klem afgeraden om twee verschillende merken banden te combineren.
Maar dat is ook algemeen bekende bullshit.

als je een nieuwe SET koopt, kies dan 2 dezelfde. Wil je overstappen, pak je lekker wat je wil en de volgende keer een voorband erbij.

De namen "sportmax" en "battlax" zeggen alleen niet zoveel, er hoort nog iets achter, bijvoorbeeld "Sportmax D204" of D207 oid. En bij Battlax iets als BT020, BT45, BT012..... kijk daar eens naar...
Waarschijnlijk zijn het banden die niet zo heel ver uit elkaar liggen qua type en zal het niet zo'n probleem zijn...
 
Het beste (veiligste) is hetzelfde merk + type, voor en achter te hebben.
Je zal dus ff moeten bedenken welke band je er onder wilt hebben (D207 of BT010).
Als je D207 wilt gaan rijden gooi je nu voor een D207, en als de 8er band op is doe je daar ook een D207 onder.
Als je BT010 wilt gooi je voor die BT010 er onder.

Edit: Er is natuurlijk nog meer keus in banden. Suc6
 
Laatst bewerkt:
vanaf de fabriek worden de kawa's afgeleverd met dunlop, D207 of D208. deze zijn ongeveer gelijk aan de bridgestone BT010 (naar mijn idee :P )

ik heb 2 jaar op BT010 gereden en rij nu (moest ik proberen van kawa dealer) op D208 en ik ben er zeer over te spreken, zowel nat als droog weer. nu nog kijken bij temperaturen onder 0 maar ik denk dat dat ook wel goed zit. en idd, het rijd meestal beter op 2 banden van dezelfde merk/type.

:)
 
Ik heb zelf nooit met de Dunlop sportmax gereden, maar wel veel met de BT057 en BT010 als voorband.
Ik denk zelf dat de Batlax BT010 iets beter in de regen is dan de D207, maar wat de nieuwe D208 doet ?
Ik rij zelf achter altijd met BT020 als vervangband. (Standaard de BT057)
Tussendoor een setje Michelin Pilot Road geprobeerd, na een lekke band achter zit daar weer een BT020 onder (Veel beter, vooral in de regen!)
Voor zit dus nog wel een Pilot road (was wat duur na 4000km) en natuurlijk nog lang niet versleten.
Voordelen Pilot Road tov Batlax is dat ik geheel geen shimmy meer heb.
(Geldt allemaal voor een Fazer 600)
 
Op zaterdag 22 november 2003 23:30 schreef damted het volgende:
Ik heb zelf nooit met de Dunlop sportmax gereden, maar wel veel met de BT057 en BT010 als voorband.
Ik denk zelf dat de Batlax BT010 iets beter in de regen is dan de D207, maar wat de nieuwe D208 doet ?

hoe weet je dan dat de BT010 beter is :?
 
Ok nog 1x

Voor de fazer adviseerd Bridgestone zelf een 010 voor en een 020 achter.
Ik heb inmiddels heel wat kilometers gereden op deze combi. Stuurt en rijd allemaal prima. Enige nadeel is dat nu na 10.000km mn achterband nog helemaal goed is maar voor alweer vervangen moet worden. En dat terwijl het normaal andersom is.

Ik ga dus weer lekker voor de 020 aan de voorkant. Maar dat is puur vanwege financieele redenen. 10.000km is voor mij simpelweg te weinig, zeker aangezien ik met de originele bt57 aan de voorkant (voorganger van de 020) meer dan
15.000km kon rijden en ik niet veel meer grip voel, zeker niet in de regen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan