Bridgestone BT-010 of BT-020

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
A

Anoniempje442

Guest
Welke band is volgens jullie beter geschikt voor normaal gebruik, ik heb nu een BT-010 achter en die is op na 5000 km, ik wil dus een iets hardere band welke iets meer kilometers mee gaat, volgens mij is dit dus de BT-020.

Ik kan eigenlijk niet goed achter de verschillen komen tussen de 2 banden, misschien hebben jullie de juiste antwoorden voor mij.

Er zijn meer types maar Bridgestone adviseert genoemde banden voor mijn type motor, misschien is er een alternatief, bijvoorbeeld van Michelin of Metzeler.

Gaarne jullie tips met een kostenplaatje en waar ik het beste heen kan gaan, vorig jaar was ik €230,= kwijt voor de BT-010 (wel een superband) maar gaat niet echt lang mee :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
staan hier al meerdere topics over, moet je even iets verder kijken.

BT 10 is zachter, daarmee meer grip (racebandje) en hoger verslijten. De BT 20 is een stuk harder, daardoor slijtvaster, en minder grip dan de BT 10... maar nogsteeds zat. Er wordt hier en daar als advies gegeven BT10 voor en BT20 achter, omdat voorband toch minder slijt dan achterband...

Deze topics:
Wie verslaat de oerdegelijke 010-020NT combinatie?
BridgeStone BT014 iemand al ervaring mee ?
 
ik heb zelf 2 x bt020 op men GSX-R 1100 W liggen bevalt tot nu goed.

als je een echt slijt vaste band wil hebben moet je eens een yokohama proberen :D
Die schijnen bijna niet te slijten .. en over de grip .... tsja die is wat minder.

ps wel super harde banden

m.v.g.
Gixxer Superbike
 
Het is toch de BT-020 (Bridgestone) geworden, bedankt voor de tips...
 
bij jos smit motoren in haarlem koste mijn bt020 achterbandje met de maat 160-70-17 me 150 euro ex montage

dus wel wat vriendelijker als die 320 euro

groetjes taco

ps: geen zin om ff in te loggen met me eigen naam
 
Goede keus hoor.
Ben zelf ook erg tevreden over de BT-020
Heb de BT-020R eronder.
Vorige BT-020 heeft helaas maar 21000 Km gereden, was nog niet op maar zat een flinke spijker in. Dus verwacht dat ik minimaal 25000 met de nieuwe kan halen.

:]
 
bij jos smit motoren in haarlem koste mijn bt020 achterbandje met de maat 160-70-17 me 150 euro ex montage

dus wel wat vriendelijker als die 320 euro

groetjes taco

ps: geen zin om ff in te loggen met me eigen naam

Het moest zijn 230 euro, heb de 3 en de 2 omgedraait, nu heb ik voor de BT-020 225,= betaald inclusief montage, dus 5 euro goedkoper dan een jaar terug :P
 
Goede keus hoor.
Ben zelf ook erg tevreden over de BT-020
Heb de BT-020R eronder.
Vorige BT-020 heeft helaas maar 21000 Km gereden, was nog niet op maar zat een flinke spijker in. Dus verwacht dat ik minimaal 25000 met de nieuwe kan halen.

:]
Da's wel héééél erg veel. Doe bij rustig rijden er zo'n 10.000 - 12.000 mee. En dat zou het een Fazer600 ook wel het geval zijn.
 
Ik heb zelf sinds kort ook een bt020 achter op mijn cbr600 van 93. En ik moet zeggen dat ik de grip al super vind. Nou hopen dat 'ie nog een beetje lang meegaat.. maar gezien de vele positieve berichten hierover hoop ik er toch zo'n 8000km mee te kunnen doen....
 
staan hier al meerdere topics over, moet je even iets verder kijken.

BT 10 is zachter, daarmee meer grip (racebandje) en hoger verslijten. De BT 20 is een stuk harder, daardoor slijtvaster, en minder grip dan de BT 10... maar nogsteeds zat. Er wordt hier en daar als advies gegeven BT10 voor en BT20 achter, omdat voorband toch minder slijt dan achterband...

Deze topics:
Wie verslaat de oerdegelijke 010-020NT combinatie?
BridgeStone BT014 iemand al ervaring mee ?

Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik doe op mijn Kawa ZX-6R 2 voorbanden BT010 op 3 achterbanden BT020. Met zo'n achterband doe ik ongeveer 12.000 km.
 
uhhhh zou eens aan een bt014 gaan denken,nieuw sinds deze week,en schijnt veel grip te hebben met een langere levensduur als een bt010
 
Zou zeker voor de BT20 gaan. Gaat langer mee dan een BT10 en heeft betere grip in slecht weer, waarschijnlijk is ie nog goedkoper ook . En voor normaal (sportief) gebruik is ie meer dan goed. Je kan je fiets er prima zeer plat mee leggen, en dat zou anders de enige reden zijn om voor de BT10 te gaan. BT20 NT zou nog beter zijn,..maar die is duurder en (dacht ik) overigens alleen voor achter verkrijgbaar. Ga 'm zelf binnenkort ook uittesten.

Ik heb overigens ervaring met de zowel een BT10 als 20 voor, beide in combi met een 20 achter. Buiten dat de 10 sneller weg was waren er mijns inziens geen verschillen. Ja behalve dan dat die 10 VEEL sneller weg was ;) .

BT20 all the way dus!
 
bt020 achter en ik had een bt010 voor. Nu een metzeler voor (die bevalt eigenlijk erg goed. Veel grip en hij gaat lang mee).
Bt020 is een erg goede keus. Ik kan me niet voorstellen wat je met een 010 zou willen. Ik kan plat de bocht in en eruit wheelie zonder probleem dus...
 
Terug
Bovenaan Onderaan