Bridgestone bt-014 battlax of Michelin Pilot Road 2

Bridgestone bt-014 battlax of Michelin Pilot Road 2

  • Bridgestone bt-014 battlax

    Stemmen: 4 10,3%
  • Michelin Pilot Road 2

    Stemmen: 35 89,7%

  • Totaal aantal stemmers
    39

smoothrp

Die hard MF'er
16 jan 2008
304
0
Noord-Brabant
Ga binnenkort voor de eerste maal nieuwe banden kopen voor mijn motor (cbr600f3).

Nu zit ik erg te twijfelen tussen 2 banden.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit:

Bridgestone bt-014 battlax of Michelin Pilot Road 2.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf Michelin Pilot Road 2 banden en die bevallen prima, maar aangezien ik de Bridgestones nooit heb gehad kan ik natuurlijk niet vergelijken.

De MPR2 kan ik wel aanraden iig :)
 
Heb nu een BT014 eronder, een schuiver en nu al bijna op na 3500 km, dat was mijn ervaring (zal wel aan mezelf liggen |( . Maar gaat nu Michelin PP 2CT onder.
 
bt014 slijt echt hard, alleen doen als je nooit rechtdoor rijdt.

edit: gezien je andere topic zou ik zeker voor Pilot Roads gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen...

Alleen door bochtjes gummen, en geen lange levensduur nodig: BT014 (of 16 dan liever)

Ook veel rechtdoor/woonwerkverkeer/etc, lange levensduur is wel leuk: MPR2
 
Als je sportief gaat rijden ,dus bochten etc kan je zelfs nog beter naar een Michelin Power Pilot of Power Pilot 2CT kijken dan naar een Pilot Road 2 :Y

Die BT014 ,niet doen :N
Zoals velen heb ik er ook hele slechte ervaringen mee :/
 
Als je sportief gaat rijden ,dus bochten etc kan je zelfs nog beter naar een Michelin Power Pilot of Power Pilot 2CT kijken dan naar een Pilot Road 2 :Y

Die BT014 ,niet doen :N
Zoals velen heb ik er ook hele slechte ervaringen mee :/

Helaas moet ik mij hierbij aansluiten
 
Ga voor de Michelins, die komen in de tests er beter vanaf dan de Bridgestones "toursport" categorie. In de categorie "sport" winnen de Bridgestone en Conti's het met een behoorlijke voorsprong op de 2CT's ;) .
 
Laatst bewerkt:
ik zou zowiezo niet voor de BT014 gaan maar voor de opvolger de BT016! Erg goede band maar zachter dan de MPR2. Voor het sportieve rijden zou ik voor de BT016 gaan en voor veel snelwegkm´s zou ik zeker voor de MPR2 gaan :), just my 2 cents.
 
Als je sportief gaat rijden ,dus bochten etc kan je zelfs nog beter naar een Michelin Power Pilot of Power Pilot 2CT kijken dan naar een Pilot Road 2 :Y

Die BT014 ,niet doen :N
Zoals velen heb ik er ook hele slechte ervaringen mee :/

Zoiets, dus ....

Heb er voor (nog) een BT-014 opliggen en achter een MPR2 ..... die BT-014 heeft nog wel eens ooit de neiging een stapje opzij te schuiven.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb beid ebanden gehad achter.

BT014 na 5300km op...

MPR2CT na 6000km nog genoeg profiel...

beide rijden gewoon goed. Voorkeur gaat uit naar MPR2CT
 
ik heb veel met MPR1 gereden , ook prima banden.
waarom moet je tussen deze 2 type banden kiezen , er zijn nog zoveel andere betere optie,s.
als je sportief wil touren en een redelijke levensduur zoekt zou ik voor Metzeler-Roadtec kiezen.
de (W) uitvoering is tot 280km/h veilig.
(V) tot 240km/h.
zijn ook prima op nat asfalt en super in de bochten.

mijn laatste roadtec achterband ging 11.000km mee , toen liep ie spontaan leeg. :}
 
Laatst bewerkt:
waarom moet je tussen deze 2 type banden kiezen , er zijn nog zoveel andere betere optie,s.

Momenteel zit er de bt-014 onder. De voorband is redelijk tot goed maar de achterband is bijna glad.

Zat te twijfelen om alleen een nieuwe bt-014 achter te plaatsen of gewoon 2 nieuwe MPR2.

Echt sport heb ik nog niet nodig, de bochten gaan nog niet echt gummend, zullen we maar zeggen. Heb net een aantal maanden mijn rijbewijs.
 
Laatst bewerkt:
Momenteel zit er de bt-014 onder. De voorband is redelijk tot goed maar de achterband is bijna glad.

Zat te twijfelen om alleen een nieuwe bt-014 achter te plaatsen of gewoon 2 nieuwe MPR2.

Echt sport heb ik nog niet nodig, de bochten gaan nog niet echt gummend, zullen we maar zeggen. Heb net een aantal maanden mijn rijbewijs.


in welke maat zoek je banden.......?
 
BT-014's geen ervaring mee, maar wel met MPP, MPP 2CT en de MPR2. Ik prefeer echt de MPR2, omdat ze minder in de bocht vallen en omdat ze niet zo belachelijk kort (4k-5k) mee gaan (als je ze niet lek rijdt na 2000km :+ ).
 
Voorband (17 inch - 120/60)

Achterband (17 inch - 160/60)

http://www.huybersmotoren.nl/index6.html (Klikje)

Heb je je MPR2'en tegen een nette prijs, incl. montage en balanceren op losse wielen.
Én is vanuit Tilburg goed te doen, qua afstand.... ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen ervaring met de bridgestone. Maar ik heb nu wel tot nu toe 4 setjes mich. p p versleten. Ik vind het zo'n fantastische banden dat ik gewoon geen andere ga proberen. Die plakken super. Ook doen ze het goed bij temperaturen rond het vriespunt. super banden :)
 
http://www.huybersmotoren.nl/index6.html (Klikje)

Heb je je MPR2'en tegen een nette prijs, incl. montage en balanceren op losse wielen.
Én is vanuit Tilburg goed te doen, qua afstand.... ;)

Weet je toevallig of ze ook verzenden (moet dan te doen zijn voor dezelfde prijs INC. verzenden, hoeven ze er nml zelf niets mee te doen...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan