Bridgestone BT-014/bt-020?

Heb een combinatie van beide op mijn SV-tje liggen namelijk de 020 achter en 014 voor.

Voldoet op dit moment goed.
ZO plat mogelijk op een rontonde is geen probleem.
 
Mooi zo. Ik zat te twijfelen tussen de 020 en 014, ik zie hier meer SV rijders met de 020 achter. Dus ik ga morgen even mijn velg brengen en dan met een nieuwe band :]
 
Mijn 014 achter is ook al lekker aan het slijten, nog ff en dan zit ie op de nok na ong. 5-6000km nu, belooft was 12000 das echt onzin, ze zeggen ook dat de 14 beter op temperatuur komt en slijtvaster is dan de 10, nou met de 14 ben ik onderuit gegaan door ik grip verloor :( en met een 10 deed ik 10-12dkm! Kutband, ben zwaar ontevreden.
Huh?! Mijn ervaringen zijn dan het tegenovergestelde. De BT010 was wel okay maar sleet erg hard. De BT014 ging iets langer mee, en rult ook veel minder als er opeens toch wat snelle bochten gereden worden. De BT010 sloeg vaak ook blauw uit en zo. En de BT014 is naar mijn idee echt vlot op temperatuur hoor. :? :]
 
Op maandag 13 juni 2005 20:25 schreef Starrrr het volgende:
k heb er achter ook 020 opzitten. Net afgelopen vrijdag op het circuit geweest en die banden willen plakken! Echt ASO!!! Zal nog vast wel een betere plakband zijn, maar voor een sport/tour band voor op de weg ben ik er zeer over te spreken! Let wel.... de bt020 heeft wel net even iets langer de tijd nodig om op temperatuur te komen. Doe het de eerste km'tjes rustig aan. (maar ws doe je dat nu ook al omdat je neem ik aan eerst ff je motor laat warm draaien!)


Grappenmaker :}


Sorry....ben misschien wat traag van begrip...maar leg es uit?? :Y :Y 8-)
 
020 is wel ok, maar gaat redelijk snel vaag aanvoelen. voorband geeft mij te weinig vertrouwen. Combi 020 achter, 014 voor zou een goede zijn.
 
Dus?! Dat maakt niet voor de bochtsnelheid...

Uitacceleren misschien ;) , Als je een beetje het gas erop zet als je een bocht uitkomt wil de achterkant al naar buiten.


BT020 om te toeren is prima, als je meer wilt is het gewoon een kut band, geeft geen feedback, stuurt niet snel in geeft geen vertrouwen solide gevoel.


De mensen die roepen dat 020 plakken hebben echt nog nooit met echte plakkers gereden |(
 
De mensen die roepen dat 020 plakken hebben echt nog nooit met echte plakkers gereden |(

Mensen die op macadams hebben gereden zijn inderdaad snel te vreden met plakbanden :W
 
Mijn lief zweert bij BT014, ondanks dat ze snel slijten (en neem van mij aan dat hij een zuunigert is!).
Hij heeft er laatst een aantal achterbanden ingekocht omdat ze er uit schijnen te gaan.

Onder mijn brommert zitten BT020's, voor en achter en het bevalt me uitstekend, ze plakken mij ruim voldoende in de bochies! Ik wil die 014 niet eens proberen want ik vind ze gewoon veel te hard slijten. Ik rij zo'n 30.000 km per jaar, kan ik bij elke vakantie nieuwe banden erom leggen, nou nee bedankt!
 
Uitacceleren misschien ;) , Als je een beetje het gas erop zet als je een bocht uitkomt wil de achterkant al naar buiten.


BT020 om te toeren is prima, als je meer wilt is het gewoon een kut band, geeft geen feedback, stuurt niet snel in geeft geen vertrouwen solide gevoel.


De mensen die roepen dat 020 plakken hebben echt nog nooit met echte plakkers gereden |(

Need i say more ???
127592
 
ik heb een 25kw gsx-r 600 k4 , met standaard bt014 voor en achter .het 1e seizoen ging de achterband 9.000 km mee.
heb toen ff een achter een pirelli corsa diablo [ helaas door spijker na nog geen 1500 km weg gedaan] heb toen weer een bt014 gekocht en is na een 4, 5000 km in het midden kort [ rijstijl knietjes aan de grond ]
 
In de MotorWereld van juni staond een bandentest met de volgende uitslag voor sporttoerbanden:
1. Metzler Roadtec Z6
2. Pirelli Diablo Strada
3. Dunlop D 220 ST Sportmax
4. Bridgestone BT-020 (NT)
5. Michelin Pilot Road
6. Continental ContiRoadAttack
7. Avon Azzaro
 
BT014 gaat wel wat langer mee dan de 090, maar de 010 was veel beter, meer grip en meer levensduur.


en overal scheeuwen ze juist dat de BT014 zoveel beter is (is ook opvolger van bt010). Grmmbl, dacht ik eindelijk een keuze gemaakt te hebben begin ik weer te twijfelen... BT090 is 30 euro goedkoper, als het dan verder toch niet uitmaakt ...
 
BT014 gaat wel wat langer mee dan de 090, maar de 010 was veel beter, meer grip en meer levensduur.


Mijn lief zweert bij BT014, ondanks dat ze snel slijten (en neem van mij aan dat hij een zuunigert is!).
Hij heeft er laatst een aantal achterbanden ingekocht omdat ze er uit schijnen te gaan.

Onder mijn brommert zitten BT020's, voor en achter en het bevalt me uitstekend, ze plakken mij ruim voldoende in de bochies! Ik wil die 014 niet eens proberen want ik vind ze gewoon veel te hard slijten. Ik rij zo'n 30.000 km per jaar, kan ik bij elke vakantie nieuwe banden erom leggen, nou nee bedankt!

Oeps.........ik geloof dat ik me nu ff heb vergist |( Ik bedoelde ook BT010 ipv BT014. Die 010's zijn degene waar mijn lief bij zweert!
|(
 
Terug
Bovenaan Onderaan