Bridgestone BT-014/bt-020?

en overal scheeuwen ze juist dat de BT014 zoveel beter is (is ook opvolger van bt010). Grmmbl, dacht ik eindelijk een keuze gemaakt te hebben begin ik weer te twijfelen... BT090 is 30 euro goedkoper, als het dan verder toch niet uitmaakt ...
De 090 had naar mijn gevoel veel meer grip (zo in de eerste rotonde knie aan de grond etc, met de 014 mag je ECHT ff paar rondjes opwarmen) met de 010 heel ff opwarmen maar heel lange levensduur. 014 gaat toch wel stukkie langer mee dan 090, maar als je grip zoekt is de 090 DE band, anders zoek ergens nog een ouwe 010! :X
 
Oordeel van mijn lief op een ander forum:

En dan nu het test verslag van een setje 014's op mijn R1150R.

Voorband heeft er 14.203 km opgezeten. Zat nog iets profiel op maar niet betrouwbaar in de winter.
Achterband heeft maar 8406 km kunnen afleggen voor dat ik hem opgebrand en lek gereden heb

Alles wat ze over die 014 schrijven is mooi, maar gaat niet op als ze gemonteerd zitten onder een BMW boxer. Een andere boxer piloot uit het dorp hier heeft exact dezelfde ervaringen.
Band warmt langzaam op en is (zeker herfst/winter) een weinig grip gevende vriend.
Even ter vergelijking: een setje 010's gaan beslist langer mee. Namelijk 16.000 voor en 12.000 achter. De 020's gaan nog een stapje verder alleen hebben ze een iets minder sportief karakter.

Pfoeh...wel weer een hoop serieus geneuzel zeg...

---------------

Bij tijd en wijle kan ik ook wel eens serieus zijn.
OK, allemaal uitgelachen????

BMW monteert 4 merken banden ´standaard´ op zijn fietsen....
Dunlop 207, Michelin Macd(r)am(a), Metzler MEZ4 en Bridgestone BT´s.
Ik had de pech om op mijn nieuwe fiets de Michelin´s aan te treffen. Het heeft me heel wat moeite gekost om die op te rijden (goeie 20.000km!!).
Daarna verschillende setjes 010 gebruikt tot grote tevredenheid.
En toen kwam Bridgestone met de 014 op de proppen!! (plus het feit dat de produktie 010 gaat stoppen ).
Nou dat moest het helemaal zijn, nog meer grip!
Dat heb ik dus geweten. Die banden hebben zich nooit lekker gehouden onder mijn BMW (en die van andere BMW rijders hier in Allefuh).
Op mijn vorige 4kleps boxer had ik wel een setje MEZ4´s zitten, maar toen was mijn rijstijl iets minder sportief....
De 010´s zijn tot nu toe de beste die ik heb kunnen vinden voor mijn rijstijl op de openbare weg (dus hier in dat rechte kikkerland en in de bergen van zuid europa).
Serieus antwoord genoeg??
 
Gewoon een setje michilin pilot powers kopen , dan wil je niet anders .
Veel grip , korte opwarm tijd , acceptabele levensduur ( voor 10dkm en achter 7dkm ) en ik rijd niet zachtjes !
En in de regen zijn het wereld banden !
 
In de MotorWereld van juni staond een bandentest met de volgende uitslag voor sporttoerbanden:
1. Metzler Roadtec Z6
2. Pirelli Diablo Strada
3. Dunlop D 220 ST Sportmax
4. Bridgestone BT-020 (NT)
5. Michelin Pilot Road
6. Continental ContiRoadAttack
7. Avon Azzaro

Heb je toevallig de mogelijkheid om dit testverslagje in te scannen...???
Ik zou je zeer dankbaar zijn! :}

groet,

Veevier
 
Terug
Bovenaan Onderaan