BridgeStone BT014 iemand al ervaring mee ?

blackbaard

Die hard MF'er
23 mrt 2003
445
0
Hallo daar,

heeft iemand al wat ervaring met de BT014 banden van bridgestone ?

En is tie nu ook al los verkrijgbaar ipv af fabriek gemonteerd bij de nieuwe modellen.

Ben weer aan vervanging toe van mijn BT012's maar had gelezen dat pas 1 juli de BT014 er zou zijn. Moet ik nog een maand wachten :( en mijn achterbandje is echt OP ! anders moet ik weer een tijd rijden met een BT012, maar dan loop ik natuurlijk radeloos achter de feiten aan met zo'n oud model band :)

Volgens mij stond in moto73 dat ze al verkrijgbaar zijn, hier stond ook een test over deze bandjes... ze waren er wel tevreden over

anders moet ik weer een tijd rijden met een BT012, maar dan loop ik natuurlijk radeloos achter de feiten aan met zo'n oud model band

Nou...perfect bandje hoor die BT012 (naar wat ik lees en hoor)
Alsof het oude altijd meteen slecht wordt :?

Mijn ervaring met de BT012 zijn gewoon goed. Ja ze slijten wel maar ja wat wil dat rubber is hardstikke zacht.

De band ligt er nu 6000km om voorband zit er best nog goed uit alleen de achterband vooral de rechterzijkant (door de klaverbladen) is helemaal weg.

Ik rij best wel door al zeg ik het zelf alleen ga ik niet voor iedere bocht bovenop de rem staan, heeft niet echt veel nut op de openbare weg. En trek ook niet de straat stenen eruit in zijn 1 uit slitstand, heeft nl. ook geen enkel nut.
Maar wel als tie 50 rijd ff balanceren op 1 wiel das nl. wel leuk en vereist nog enige vaardigheid, en door tot 130, heerlijk :9 .
Maar dat vreet meer van de ketting dan de banden.

ier een BT014 na 3700km
full

kijk hier es Ervaringen GSX-R600 +BT014

ier een BT014 na 3700km
kijk hier es Ervaringen GSX-R600 +BT014

Zover ik het kan zien, ziet dat er helemaal niet onaardig uit. Een echte aanrader dus die 014. Maar ja ik vind alles wat je boven de 5000 km nog met zo'n band rijd is meegenomen, als je voor duurzaamheid gaat neem je natuurlijk die spijkerharde BT020, echter dan geen 120km per uur door het klaverblad maar keihard onderuit.
Het is dus maar waar je voor kiest.
Die BT012 is gewoon een goede band, maarja als die BT014 net iets beter is, en hij is rond dezelfde prijs wil toch die hebben ?

Ik ga maar eens wat rond bellen denk ik.

meegenomen, als je voor duurzaamheid gaat neem je natuurlijk die spijkerharde BT020, echter dan geen 120km per uur door het klaverblad maar keihard onderuit.

Hoho.. hier wordt de BT-020 toch echt onrecht aangedaan ... Met zo'n bandje rij je ook alles aan de grond hoor... Sterker nog, meer grip heb _ik_ op de openbare weg niet nodig.

Diablo's geen optie?

[me]pisang is erg te spreken over deze band.[/me]
[me]Ferrekau is blijvoor pisang[/me] :P

met de 014 heb ik gee nervaring, maar met de 010 wel. Opzich ee nprima band alleen vreet i weg onder je vandaan B| .
Ik denk dat ik de volgende keer voor de 020 NT ga

Zover ik het kan zien, ziet dat er helemaal niet onaardig uit. Een echte aanrader dus die 014. Maar ja ik vind alles wat je boven de 5000 km nog met zo'n band rijd is meegenomen, als je voor duurzaamheid gaat neem je natuurlijk die spijkerharde BT020, echter dan geen 120km per uur door het klaverblad maar keihard onderuit.
Die BT012 is gewoon een goede band, maarja als die BT014 net iets beter is, en hij is rond dezelfde prijs wil toch die hebben ?

Ik ga maar eens wat rond bellen denk ik.
Alleen deed ik met de BT014 maar 4000km zoals je in het andere topic kan lezen... :X :X

En ik leg Michelins Pilot powers op omdat die langer meegaan en beter zouden zijn dan die BT014's,heb nog geen ervaring met andere banden dus kan nog niet vergelijken maar die BT014 heeft me nog niet in de steek gelaten

Vind persoonlijk dat de powers ook erg goed zijn, en lang meegaan, de BT14 's vond ik ook goed maar op een nieuwe motor is dat moeilijk te beoordelen, wil er pas een oordeel over vellen als ze op mijn eigen motor gestaan hebben

hoever ben jij met je bt012 gekomen heb ze ook maar slijten harder dan de bt010 :}

Ikke niet begrijp ... ikke misschien beetje dom ... maaruhhh ... wat is er :} aan banden die hard slijten ?

Moet het niet zijn: heb ze ook maar slijten harder dan de bt010 :( toch ?

:+

[me]Ferrekau is blijvoor pisang[/me]
:P

met de 014 heb ik gee nervaring, maar met de 010 wel. Opzich ee nprima band alleen vreet i weg onder je vandaan B| .
Ik denk dat ik de volgende keer voor de 020 NT ga
Diablo (corsa nog wel) heeft bij mij nu al bijna 5000km overleeft 500km "circuit" gebruik en kan nog wel een dikke duizend mee :X

BT012-SS heeft nu 6500 km (incl. 3 circuitdagen) en is nu echt op.
De levensduur valt dus in mijn geval onder een CBR 600RR erg mee.
En geloof me ik rijdt niet echt langzaam (Zolder 1.54), wat echter wel moet kloppen is de juiste afstelling van je vering en bandenspanning, zodat je een mooie regelmatige slijtage krijgt zonder dat hij gaat happen of erg gaat rullen.
Voorband kan denk ik nog 2000 km mee, en dat terwijl mijn standaard gemonteerde Dunlop D208 voor en achter met 7.500 km volledig weg waren met cupping op de voorband, een band die mij geen vertrouwen kon geven en me 2 maal onaangenaam wist te verrassen.
Ik durf de stap naar een set Diablo's niet te maken (terwijl ik dat eigenlijk best wel eens zou willen proberen) omdat ik zo tevreden ben met de 012-SS.

full

als je voor duurzaamheid gaat neem je natuurlijk die spijkerharde BT020, echter dan geen 120km per uur door het klaverblad maar keihard onderuit.
Verkijk je daar niet op! De BT020NT geeft veel meer grip dan heel veel mensen denken! Er rijden zoveel motorrijders op zachte banden terwijl ze ruim voldoende zouden hebben aan een wat minder harde band!
Natuurlijk geeft de 010, 012 of 014 meer grip, maar heel veel motorrijders hebben de capaciteiten niet om deze grip ook echt te gebruiken maar zitten wel met de hoge slijtage.

De BT020NT:
full

Ik heb de BT 14 ook onder mijn Gixxer 750 liggen en heb er nu een 4000 km meegereden maar is in het midden al behoorlijk kaal. (nu trek ik wel vrij vaak een wheelie)

Verder om te rijden perfecte band. Voor het eerst knie aan de grond met deze band dus geeft me veel vetrouwen.

Verkijk je daar niet op! De BT020NT geeft veel meer grip dan heel veel mensen denken! Er rijden zoveel motorrijders op zachte banden terwijl ze ruim voldoende zouden hebben aan een wat minder harde band!
Natuurlijk geeft de 010, 012 of 014 meer grip, maar heel veel motorrijders hebben de capaciteiten niet om deze grip ook echt te gebruiken maar zitten wel met de hoge slijtage.

Kijk dat hoor ik graag

Hoe kan je eigenlijk zien of een band op is? En nu aub geen piccies posten van banden waarmee net een burnout gedaan is maar deze hieronder zijn toch nog toppie toch?

full

Prima band heb ze via via onder mijn srad 750 uit 98 liggen. Heb ze nu een krappe 1000km en ze zijn lekker soepel in het sturen en goede grip. Een keertje bij de Akermat een uitstapje gehad maar hij trok hem snel weer recht dus dat viel wel mee. Ik zou ze gewoon kopen als ik jou was.

Ride On :] :] :]

Terug
Bovenaan Onderaan