Bridgestone BT016 vraag

Jaspah

MF veteraan
8 nov 2006
2.917
1
Hoi,

Ik heb wel interesse in de multi-compound banden BT016 van bridgestone.
Maar ik zit nu met een vraag...

Ik kan bestellen in maat 120/70/17 :

BT016F
BT016FJ
BT016FE

Er staat niet omschreven wat de verschillen zijn... maar er is wel een prijs verschil :?

Hopelijk kan iemand me uitleggen wat de verschillen zijn.



Achter (190/50) is er maar 1 type, en dat is de BT016R.

Ikke niet snap :(
 
Mijn GSXR heeft ook een Fnogwat voor. Die schijnt speciaal voor de k8 ontworpen te zijn...

Wat er anders aan is? Geen flauw idee! Wat de J en de E dan zijn? Nog minder flauw idee!
 
Dat zijn idd modellen die dan op bepaalde type motoren zitten :) .
Voegt niet heel veel toe volgens mij...
 
Het is altijd BT016F(ront) of BT016R(ear), zoals al gezegd is betekend de extra toevoeging dat de band voor een specifiek model bedoeld is. Als je ze dus op een fiets wil hebben die standaard niet met deze banden afgeleverd word zou ik gewoon de normale (BT016F) nemen.
 
Pff, zelfs als je motor een FE erop heeft zal ik alsnog voor een gewone F gaan... Wat zal zo'n band nou verschillen (beter zijn) dan andere?
 
Mja het maffe vind ik dan dat ze een hele matrijs gaan maken voor 1 lettertje... Kijk ik ben het met je eens dat het niet zo veel uit zal maken maar ben toch wel benieuwd wat het verschil dan is..
 
Ok :) das duidelijk.

Front en Rear :P had ik opzich zelf ook nog wel op kunnen komen :$ :')


Thanks voor zover
 
Kijk eens hier.
Zoek op jouw motor en er wordt aangegeven welke band geschikt is voor jouw motor. Of je ook daadwerkelijk die band neemt is aan jou.

Succes, Blackie
 
Heb het al eens eerder gepost, maar het schijnt dat de BT015RM voor de GSX-R 600 K8 een 3 compound achterband heeft ipv een 5. Staat in de nieuwe motor dat de BT016Fx voor de R6 een dubbele aramide gordel heeft voor meer stabiliteit en grip. (x --> weet niet welke letter hier hoort.) Dit in tegenstelling tot de gewone BT016F.
 
Terug
Bovenaan Onderaan